Nekromanti Liten Regelfundering.

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Hej.

Enkel fråga:

Varför är Alarinn druider edsvurna att inte lära sig transformering när vanliga tokon druider får och BÖR göra det då de flesta tokon ceremonierna kräver transformering?
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Det är frågan det...
jag har alltid tyckt att det känns som det är en effekt av att olika skribenter inte har tittat på varandras arbete.

Det är helt sant att nästan alla ceremonier kräver transformering, så det är sannerligen ett mysterium.
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Handlar det inte i alla fall lite om att dom måste vara "rena" magiker som endas alstrar en aspekt typ och som bara får vid röra en aspekt. Men jag håller med om att det är dumt att inte kunna transformera som "präst".

/Hartland - Three hundred and twenty years have passed since the coven sank in the dark
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Efterkonstruktioner?

"jag har alltid tyckt att det känns som det är en effekt av att olika skribenter inte har tittat på varandras arbete."


Detta har hänt ett par gånger i Neos historia och är alltid lika pinsamt. Men det är upp till var och en att bedöma om så är fallet med Druidernas transformering. De officiella svaret är att man ersätter transformeringen med kongelat istället.


/Naug
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Re: Efterkonstruktioner?

bah.. då använder jag min oinskränkliga makt som spelledare och säger att dom visst får lära sig transformering då använda kongelat är HELT vrickat... och väldigt väldigt dyrt.
 
Top