Nekromanti Liten drake satt på stolen...

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Skulle man kunna tänka sig att det är en liten horndrake på framsidan av Mystik och Magi?

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra
 

Kjölle

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
23
Location
Linköping
Det finns väl inte så mycket annat i Munanda som skulle kunna tänka sig att se ut på det viset. Men med tanke på hur stora drakarna blir så är den lite väl liten i mina ögon. Kanske har farbrorn i stolen använt effekten förvandling på något djur i lagom storlek och viktklass?

/Per, med ny info
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Skulle snarare säga att modulernas omslag inte har mycket med Mundana att göra och att liknelser som den ni sysslar med för tillfället är fullsätndigt meningslösa. Vill ni tvunget syssla med dylika kan ni ju ta en titt på omslaget till "Mundana" och undra vad f-n grejen där är för något- en kamorf är det inte, iallafall...

- Ymir, gillar för övrigt inte Keith Parkinsons illustrationer alls
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Kanske en...

...vingklippt Héave(det stavas så va?)/images/icons/tongue.gif

Jag KAN inte göra en signatur som inte är politisk. Så därför har jag den här =)
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Re: Kanske en...

ööh..svans, hals, huvud och kropptklippt med...molnryttarna RIDER på dom

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Ymir är en Is jätte och sen Asarna med Oden i ledningen skapade jorden ur Ymer ( han var stam för till alla Is jättar,, )
Och som Kaos förkäme känner sig nog Ymir lite ovänlig..

Alternativ så kanske han känner sig lite putt på Qvark *hmm* i de tecknade serien om Asarna förekommer ett litet troll som ställer till bråk för Tor är det du det ??

Hatten inte helt seriös..
*skrattar*
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har sett den på ett omslag till en av Eddings böcker.. Men den kanske inte var gjord för det syftet ursprungligen heller.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Eddddingssssss

Det var den. Jag har iaf för mig att scenen på omslaget förekommer i boken.

- Ymir, gillar som sagt var inte alls Parkinson (Eller Royo, för den delen).
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Aggressiva Ymir

Jag vet faktiskt inte riktigt. Det handlar nog mest om att jag är en väldigt dryg person som anser mig veta bäst om det mesta, speciellt hur rollspelande skall skötas och hur Mundana skall vara. Detta gör att jag har lite svårt att tåla viss företeelser och debatter här på forumet som jag ofta betraktar som riktigt idiotiska, vilket helt enkelt mer eller mindre omedvetet skapar en aggressiv ton i mina inlägg. Azagthoth och Ripperdoc har förgäves försökt få mig att vara mer ödmjuk, men det sparar jag till riktiga livet. Här på internet där ingen kan komma åt mig är jag gärna så aggressiv jag vill, och är övertygad om att det på sätt och vis gynnar debatterna här på forumet. En bieffekt blir då att folk ibland känner sig förolämpade eller kränkta, något som jag dock måste erkänna att jag inte bryr mig allt för mycket om. Skulle någon känna sig alltför förolämpad kan de ju alltid skicka hatmeddelanden till mig privat (Har fått det förr, försonades tillslut, dock.), så kan saken kanske ordnas på ett civiliserat sätt. Och om jag förolämpat dig, Qvark, personligen så passar jag på att be om ursäkt nu på direkten.

- Ymir, de dryga rollspelarnas dryga rollspelare
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Aggressiva Ymir

Nä nä Ymir du är en Is jätte vinterns furste Alias Kung Bore..


Hatten även han med i de dryga rollspelarnas förening..
DRF...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Aggressiva Ymir

Ymer och Bure är inte samma varelse. Ymer är urjätten, som skapades i Gigunnagap där Muspelhems flammor smälte Niffelhems is. Vidare skapades urkon Audhumla ur samma smältvatten, och Ymer mättade sig på hennes mjölk. Kon själv fick sin näring genom att slicka på Niffelhems is, och slickade därmed fram den första guden, Bure. Bure fick sedan en son, Bor, som i sin tur fick tre söner: Oden, Vile och Ve. Dessa tre slog sedermera ihjäl Ymer och byggde resten av världen av hans lik.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ymir och Ymer

Jag vet att Ymer och Bure är TVÅ olika varelser
Bure är far till Oden och ville och ve.
Bore är Kung Bore smeknamn för vintern...
Sen finns även Ymer och Ymir att blanda om. I de gamla myterna förekommer en is jätte som heter Ymir en av komma utan tvivel av Ymer. Lägg märke den ena stavas ir den andra er..
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ymir= Ymer på engelska

Naeh du, Hatten. "Ymir" är helt enkelt en annan stavning av "Ymer", en av engelskspråkigt fölk oftare använd stavning.

- Ymir, Asatroexpert :)
 
Top