Nekromanti liten anekdot.

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
en polare till mig kommer från grekland. rollspels interesserad som han är satt han snart och kikade i mitt ex av Eon. han började med att förfasa sig över stridsreglerna ("måste man slå 45 tärningar för att avgöra om man får spö eller inte? i ADoD räcker det med 1!")
fast skojjigast var nog när han bläddrade igenom färdigheterna och kom till "supa": "givetvis! såklart att ni svenskar skulle ha med detta som färdighet i ett rollspel..."
kan i förbifarten nämnas att hans bild av svensk alkoholkultur skapades när han började plugga i uppsala. vilket påminner mig om hur väldigt klarsynt det var av Neogames att ge folk som pluggar och är med i en förening plus i att supa i Neotech!

Lave -nu får alla finnas bäst de vill
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
ot ot otroligt ot

på medeltiden ja. brände daak troende magiker på medeltiden också =) ?
nja, jag förstår att färdigheten supa är berättigad i ett realistiskt medeltidstroget rollspel. jag tyckte bara att det var en kul grej att berätta för alla eon lirare.

Lave -nu får alla finnas bäst de vill
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: ot ot otroligt ot

Sett wizards guide till hur man spelar rollspel (D&D) "www.playdnd.com"? Ganska rolig om man får säga det själv /images/icons/wink.gif

/Anders
Partiledardebatter KAN vara intressanta
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
OT info

Jag tror det står i statistik att svenskar super jättelite, men ryktet om oss är ju att vi är värsta alkoholisterna allihop. Lite märkligt, men så är det. Folk tror ju att det går isbjörnar på våra gator också.

// Slut.
 
Top