Nekromanti Lite vandöda, lite Rang (Spoiler!)

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
N&V är otroligt trevlig :gremgrin:..men jag har stött på ett problem:

Nekrotrposika förmågor, används oftast på vandöda. Men med den alkemiska processen "Nekrotropisk bindning" kan man sätta in dem i levande varelser, exempelvis en människa.
Vissa av förmågorna har typ Rangx 2 meter, Rang + 5 osv. , och för vandöda är inte det ett problem, men för människor, vad har de för rang?

Jag och mina vänner kör så att en levande persons rang är PSY, för det borde väl stämma? (Zombie har en grundrang på 3, PSY = 3...)

Eller kan man inte Binda förmågor som använder rang, en levande har alltså ingen rang?

Problemet är att man blir otroligt mäktig om man har PSY= rang, eftersom alkemister/magiker har rätt så hög PSY.

Finns det något som är "rätt"?

/MovinGalt - en levande död
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Kan man?!

*springer till sin bror och snor boken för att koka ihop ännu fler djävulska planer till nästa kampanj*
 

Necromaniac

Veteran
Joined
9 Jan 2003
Messages
27
Location
Lund, Skåne, Sverige
Jag har fått för mej att det inte går att binda dessa föremågor på levande varelser, endast på vandöda. Om det nu är så¨står det väl??

Möjligtvis om du är en lisch kan du kastar den på dej själv (om det är det du siktar på :gremwink:)
 

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
94
Location
Örbyhus
Rangen är ett sätt att vissa med hur många tärningar man använder när man slår fram atributen.

**man kan inte finta med projektilvapen/ Vikings grundregelbok sid. 77**
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Eon forumets husregel
Människor har rang tre normalt sett, utom de som har extremt högt PSY de är av rang fyra. Exempel en människa/alv/dvärg med PSY över 20 brukar i regel få rang fyra

Det är en "husregel" som uppkommit här på forumet av många okända och ökända :gremsmile:
 
Top