Nekromanti Lite tankar kring terrängbyggande...

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Har börjat på att bygga terräng igen, av den enkla anledning att jag fick en mus över (alltså, en till datorn, inget annat!!) som bara "råkade" gå i flertalet bitar.

komponenterna var nog så inspirerande att ha och göra med. Muskulans fins sfär var ju rolig exempelvis, eftersom jag aldrig skulle kunna göra en så perfekt i green stuff, dessutom skulle ju det vara dyrt. Dessutom är den ju tyngre än en träkula, jag gillar terräng med tyngd, eftersom den inte är lika benägen att flytta sig vid minsta beröring då.

Själv när jag bygger lite terräng så brukar jag vilja spegla min armé i den på något vis. I detta fallet är det en Necronsarmé till warhammer 40K som jag haft i åtanke då jag gjort terrängen (som inte är klar).
Satte lite sladdar till muskulan och satte upp den mellan två "stödpelare" så att det skulle se ut som någon form av höteknologisk sfär, något som jag kan tänka mig till just necrons.
Hade en ressurection orb i åtanke för de som läst Necrons codex, eller mina inlägg om 40K :gremsmirk:

Jag undrar lite om hur andra tänker när de gör sin terräng. Själv brukar jag bara ha en någotsånär klar grundtanke och låter det sedan bara skena iväg från där.
Sen om någon har gjort någon terräng som de är speciellt nöjda med skulle jag gärna läsa om det, man kan ju få en massa insperation. :gremsmile:
 
Top