Nekromanti Lite störande!

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Varför skriver nästan ingen ett eget "Ämne" när dom svara på ett inlägg ???? Det är ju inte lite störande! exempel
Ett inlägg har rubriken (Ämne) "rollspel" under det står det 10 svar där alla har rubriken (Ämne)"Re: Rollspel". Man har ju inte en aning om vad diskussionen handlar om utan man måste klicka på alla rubriker för att fatta. Jag tycker att alla som är här borde börja skriva egna Ämnes-rubriker! Alternativt tycker jag att WebMastern ska ändra följande: Ämnes-rutan ska lämnas tom och att man måste skriva in ett ämne innan man klickar på "Fortsätt" när man ska svar på ett inlägg
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jag är duktig

Jag skriver som oftast eget. Du kan ju kolla mina inlägg om du vill ha bevis. Men ibland så passar det kanske bättre med RE: "bla bla". Eller så glömmer man ändra. Men jag tycker inte att det ska vara något tvång. Dom flesta läs ju ändå så gott som allt.

Tjipp nu går jag!!

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Stressigt och ont om tid

skulle våra kära Webmasters få om du fick din vilja igenom..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Lämnar min åsikt

Jag tycker inte den ursprungliga uppgiften är så störande...det jobbiga är när personer ändrar meddelande rubriken men har kvar "RE:" före... ;-)

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
För att man kanske fortfarande talar om samma ämne? Ett byte är i så fall väldigt omotiverat. Om ämnet är "Rollspel" och man tio "steg" ner i inläggsdjungeln fortfarande diskuterar "Rollspel", varför då byta i ämnesraden?

/Azagthoth
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
[nt]klagan

Jag tycker man kan ta bort [nt] när det inte är [nt] längre...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Håller med om att man bör skriva det rätta ämnet som diskuteras i inlägget i ämnesraden men det behöver inte ändras för alla inlägg IMHO. Men alltför ofta borde det ändras när det blir en diskussion om en specifik sak inom samma ämne eller dylikt. Jag vet dock att jag själv är dålig på att göra det och det är näst intill omöjligt att få folk att göra det. Förvisso kan man ha ett meddelande som dyker upp om man har samma ämnesrad eller liknande som frågar om man verkligen inte ska ändra på den, men det är ju irriterande om man inte behöver ändra och det slutar antagligen med att folk bara klickar OK på automatik och då är det meningslöst att ha det. Detsamma gäller med att göra ämnesrutan tom i alla svar, det blir ganska irriterande om man diskuterar samma sak. Å andra sidan är det nog större chans att man fyller i något nytt, men jag kan också tänka mig att många skulle lägga in ett mellanslag eller några slumpvis valda tecken för att slippa skriva något.

Det är helt enkelt svårt att hitta någon bra lösning, men jag är öppen för förslag.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Ämnens byte...

Jo men om det diskuteras om Rollspel så ser jag det på det första inlägget, på de andra inläggen så borde det tex stå lite mer specifikt vad just det inlägget handlar om.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ämnens byte...

Tja, här har vi delade meningar. Jag ser det inte ens som ett problem. Om vi nu skulle ta och välja ett mindre ämne än "Rollspel" så blir problematiken mindre, säg tex att första ämnet är "Chatt på www.rollspel.nu", och det i hela tråden diskuteras just om en chatt på www.rollspel.nu, varför skulle någon ändra i ämnesraden? Ofta är det redan ganska specifika ting man diskuterar, och ett ämnesbyte är bara intressant om man faktiskt byter ämne i en tråd.

/Azagthoth
 
Top