Nekromanti lite pinsamt men hur gör man acrobat filer

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
hej..vill lägga ut mitt rollspel här men jag vet inte hur man gör det till pdf fil nån som vet?
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Finns flera alternativ, vissa kostar, andra är gratis.

1) Adobe Acrobat
2) Adobe PageMaker/Adobe InDesign bl.a. i kombination med Adobe Distiller
3) Online hos Adobe (kan göra upp till max 5 stycken gratis)
4) PDF995 (kan laddas hem från bl.a. www.download.com) är gratis, och kan skapa PDF även från t.ex. MS Word

// Radagast som använder både alternativ 2 och 4
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Det finns flera alternativ, varav en del kostar en massa pengar. Själv kör jag med Open Office (ett helt paket med ordbehandlare, kalkylblad med mera, som också kan konvertera till PDF).

Å andra sidan kan man väl lägga upp sitt rollspel här oavsett om det är i PDF eller inte?
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Jag ger ett par korta tips...

Först, till din fråga. Har du Word så fungerar PDF995 väldigt bra precis som Radagast säger, det är mitt tips. Glöm bara inte att ändra utskriftsformatet till A4 innan du gör "utskriften". Standard brukar vara Letter och då kommer du undra varför allt ser så litet ut i pdf:en (kanske bara jag som haft problemet..).

Sedan, gör så här att du väntar en vecka, utan att titta på spelet. Sedan läser du igenom det en gång till och känner efter hur det verkar. Se ifall någon ny tankebana kommit upp, kanske är någon regel helknas och verkligen inte fungerar eller så är spelvärlden alldeles åt pipsvängen och behöver ses över. Man missar lätt sådant när man "vill bli av med" spelet och lägga upp det här på sidan.

Det minsta du kan göra är att läsa igenom det en gång eller, om du har möjlighet, låta någon annan göra det. Det är trevligare för oss som kan tänkas ladda ner spelet om man slipper se "Hru du skapar en roll person" på första uppslaget. :gremwink:
 
Top