Nekromanti Lite Monstertips? (Spoiler för min spelgrupp)

Khûrz

Veteran
Joined
10 Jul 2003
Messages
19
Location
Inte hemma IAF
Är det någon som har lite godis i form av vandöda otäckheter av alla de slag eller andra trevliga (läs farliga, ruskiga och otäcka) monster som man skulle kunna kasta på en grupp RP som förirrat sig in i Kiraths svarta skog? Tycker att "vanliga vandöda inte duger så och att nån borde ha lite sånt annat hemma i nån bortglömd fil.

/ Khûrz, desperat SL
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Jag skickade dessa härliga monster på mina spelares rp i Kiraths svarta skog, Rädsla,panik (ok inga riktiga monster men ändå) samt div vandöda.... de slogs dock inte mot dessa utan mot en giganstisk varg med sju huven...
Den tålde ur mycket stryck som helst och även fast de fick hjälp av en grupp dvärgar......
Annars är mitt tips, "när du själv skall bussa monster på andra, låt fantasin flöda" :gremlaugh:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jaa använd fantasin..
Gör en jätte råtta....
Om du vill att dom skall ha det svårt så lägg till 10-20 på attributen än vad du tänkt dig från början :gremsmile:
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Pussla..

Ja vill du ha en trevlig odöd så gör såhär.
Föreställ dig att du är en ondskefull nekromantiker, öppna Vandöda & Nekromanti, Välj en rang (eller inte).

Sen är det bara att pussla.. det finns nog inget roligare i hela spelet än att pussla med odöda. Ersätt kroppsdelar (gärna varg käftar istället för mänskliga), ta ett trolls armar och dess ryggrad osv. människo armar mm. använd i övrigt modellen med modifikationer för zombie, det bör passa. Sen finnishar du med grundegenskaps-boosts som du tycker passar och glöm nu inte de fräsiga förmågorna (som denna mäktiga nekromantiker måste ha kastat på sin påkostade skapelse) t.ex Regenerering, Dödsrikets pansar, tal osv.

När detta är färdigt så har du ditt fräsiga odöda monster aka. Abomination.
 
Top