Nekromanti Lite monster

Pets

Veteran
Joined
12 May 2004
Messages
4
Location
Gällivare
Efter som jag inte har monster boken så är det ganska svårt att veta vilka monster som är vanliga och ovanliga, så jag undrar om ni hade kunnat nämna några vanliga monster och lite hur man lätt kan göra ett monster som man ska ha med i sitt äventyr :gremconfused:
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag kan tycka att eftersom att du har grundboken så kan du använda dig av de monster som finns där (mnniskor blir underbara onda monster ibland).

/Honken
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Tja, du kan ju alltifd låta de stackars rollpersonerna överaskas av hungrigt hyggelmonster när de lallar runt ute i naturen. Hyggelmonstret finns dessutom gratis på Neogames hemsida.

/Joel
 

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
om du har beställt grundboxen så äventyret rengsynd förjerl med, längst bak i den finns några monster du kan ta nytta av.

och i tirraker boken så hittar du ulvar, alverna hittar du Heavé (dummdrakar).

du ska vara glad att jag inter nämner eller berättar om ulvbjörnarnas värden och atribut. det e knappt att man kan klå dom....... :gremtongue:
 

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
Jag kan tycka att eftersom att du har grundboken så kan du använda dig av de monster som finns där (mnniskor blir underbara onda monster ibland).

/Honken

sant med tanke på vad dom e kapabla till...... :gremcrazy:
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Håller med om människorna där.
Men om du är i desperat behov av monster och inte känner för att skapa egna eller lägga in monster från andra rollspel man råkar ha till hands (Jorges bestiarum var ett helsikes upplyft :gremgrin:)
Då kan man alltid göra en fuling..
Glid in lite snyggt i en rollspelsbutik nära dig och råka läsa om monster i någon bok och "råka" memorera det viktigaste...
Helt enkelt..
Inte särskillt schyyst gjort men måste man så måste man :gremgrin:
Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.. :gremtongue:
 

Jimmy_SL

Warrior
Joined
21 Dec 2002
Messages
243
Location
Dalarna; Säter
Jag använder nästan bara människor som motstånadre, sällan det blir mycket monster, vid enstaka tillfällen, men då monster är ovanliga brukar det vara ett huvudtema just den kvällen
 
Top