Nekromanti Lite mer rolemaster.

looser

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
56
Location
Nyköping
Har återgått till rolemaster efter ett tags spelande av eon.
Håller just nu på att bygger upp en bra spelvärld att spela i.
Undrar då hurdanna världar ni spelar i,om ni har gjort en egen har tex kartor medmera skicka dem gärna till mig vill gärna få förslag.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Håller just nu på att bygger upp en bra spelvärld att spela i. Undrar då hurdanna världar ni spelar i,om ni har gjort en egen har tex kartor medmera skicka dem gärna till mig vill gärna få förslag.

Det är klart att det bör finnas några kartor... Jag tror man ska börja i liten skala. Ett litet område kanske, och expandera det eftersom det behövs.
 

looser

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
56
Location
Nyköping
Jo så börjar man väl alltid men en världs bild är bra att ha.
brukar fråga spelarna o så bygger en värld tillsammans rolemaster är väldigt läät att forma så att det passar in i en värld man skapar själv.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jo så börjar man väl alltid men en världs bild är bra att ha.
brukar fråga spelarna o så bygger en värld tillsammans rolemaster är väldigt läät att forma så att det passar in i en värld man skapar själv.


Rolemaster från början var ju uppyggd för att kunna moduleras lite. Det som är lite synd är det är svårt att använda i en värld med väldigt sparsamt med magi... Men annars gillar jag Rolemaster skarpt.

/Honken!
 

Jåkkå

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
16
Location
Norrköping
Jag brukar skissa upp en generell bild för hela världen. Försök skriva så lite som möjligt (dvs kompakt info) om de olika områdena och hur de hänger ihop. Sen koncentrerar du dig på de länder där rp kan tänkas komma till. Om dessa skriver du lite mer men ändå inte så detaljerat. Välj till sist ut den punkt där rp kommer att börja en kampanj och se till att de inte reser så otroligt långt. Det området är där du ska satsa krutet.

Lager-på-lager metoden har funkat bra för mig de gånger dåjag lyckat hålla mig till den. Altför många gånger har jag tappat inspirationen till att skriva för att sedan få tillbaka den och börjat om på en ny värld...

/ Jåkkå

- j å k k å
 

looser

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
56
Location
Nyköping
det verkar inte vara många som gillar rolemaster.
men är det någon som köppt den där nya boken typ schools of hard knocks eller så vad innehåller den???
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
det verkar inte vara många som gillar rolemaster.
men är det någon som köppt den där nya boken typ schools of hard knocks eller så vad innehåller den???


Vad jag förstår så innehåller den boken lite utförligare regler om färdigheter och dylikt... Annars vet jag inte, men jag är sugen på att införskaffa den...

/Honken
 
Top