Nekromanti Lite lustigt...

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jag vet inte om någon påpekat detta ännu, men jag såg ingeting om det så jag postar detta.

Jag var iväg idag för att inhandla nya rollformulär till Eon (de nya fyrsidiga) och *harklar sig* inte nog med att tur är satt individuellt så ser man under där.. jag citerar:
"Kläderj&jPansar"
"Viktjavjövrigjutrustning"
"Totaljbelastning"

Är det bara mina formulär eller är det så på alla?
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
jag såg det på formulärn där jag köper mina grejer har inte köpt några än men vist är det lustigt.
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Tja... hoppas bara att det inte är några enorma mängder som Neogames har tryckt upp med de där stavfelen... jag vet inte om det är så... bara hoppas...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Det blev nåt fel på tryckeriet. J:na är givetvis inte slarvfel från oss, då de är så många är det helt osannolikt.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Lite tråkigt...

...är däremot att trots att ni haft fyra sidor till ert förfogande och smällt in en massa rutor för allehanda kuriosasaker så har ni inte fixat några av problemen med de tidigare formulären. I klartext så är det ju kul med en massa extra plats för magi, stridskonster osv men jag bryr mig inte ett jota om detta när jag fortfarande inte har plats att beskriva rustningen för min rollperson...

Mvh / Phelan, som tyvärr tycker att det fyrsidiga formuläret lider av samma hastverkssjuka som t ex Fjärran riken
 

Raco

Veteran
Joined
12 Jan 2004
Messages
62
Location
Skogen
Hoppas det inte blev sp på alla hade faktiskt tänkt köpa in lite nu rp papper...
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Kryss vid Chockvärde

Vem har sagt att det är erfarenhetskryss. Notera att placeringen inte är densamma som den är på färdigheter.


MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Tyrkfelsnisse

Tyvärr uppstod detta problem i postscript-tolken i RIP:en som fanns i tryckeriets fotosättare. På de pdf-filer vi skickade till tryckeriet var det naturligtvis bara vanliga blankslag... :-(

BTW rollformulären har sålt extremt bra (mer än halva upplagan är slut). Vi kommer därför troligen trycka ytterligare en upplaga. :) Skulle därför uppskatta förslag till vad vi kan förbättra ytterligare.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AV
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Förbättringar..

"Skulle därför uppskatta förslag till vad vi kan förbättra ytterligare."

Som Phelan uttrycker här ovan så skulle det vara roligt med större/fler rutor för rustning och skydd.

Också.. ni har ju bytt papperssort.. den andra sorten var tjugo gånger bättre. Mindre "blank" liksom.. kanske inte det första de flesta tänker på.. så var det inte i mitt fall heller, men jag kom att tänka på det sedan.
Vad jag mer vart lite besviken på var att ni inte hade de där helmysiga blocken längre, utan "lösa papper".. jag gillade verkligen blocken :gremsmile:
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Tyrkfelsnisse

BTW rollformulären har sålt extremt bra (mer än halva upplagan är slut). Vi kommer därför troligen trycka ytterligare en upplaga. :) Skulle därför uppskatta förslag till vad vi kan förbättra ytterligare.
Mer plats för olika kroppsskydd (här kan man nog ta bort någon av vapenraderna, jag tror det är betydligt vanligare med allehanda rustningskombinationer som tar upp en massa rader om man vill täcka hela kroppen än att man springer omkring med sju olika vapen :gremgrin:).

Sidordningen. Westerns fyrsidiga rollformulär har färdigheter sist. Detta har den praktiska fördelen att man kan fälla upp formuläret när man gör en RP och slipper hålla på och bläddra fram och tillbaka när man ska föra in grundchanser osv. Dessutom kan man då bara vända mellan framsida och baksida av formuläret när man spelar, för det är den informationen som används oftast. För att ytterligare göra formuläret så "spelvänligt" som möjligt skulle man ju kunna sätt allting som är stridsrelaterat på de två mittsidorna, så har man allt det samlat i ett uppslag när det är dags för mer handgriplig interaktion med SLPs.

Mvh / Phelan
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Re: Tyrkfelsnisse

Jag har tyvärr inte haft kontakt med det nya 4-sidiga formuläret, men vad jag vill ha prioritering på är att man skall kunna skriva mer om sin karaktär. En ruta med rader för Bakgrund och dylikt.
Det är nästan det viktigaste på en karaktär tycker jag f.ö.
samt en ruta för anteckningar med utseende och beteende.

Alltså, plats för information som främjar rollspel, och givetvis som många har nämnt, mer plats för utrustning i allmänhet.

Jag vet som sagt itne hur 4sidiga ser ut, men skippa alla tankar på en liten blank ruta där man själv får rita sin karaktär. Det händer ytterst sällan att denna utnyttjas. Vad jag vet är det bara min flickvän av alla jag spelat med som tecknar sin karaktär, och hon gör det alltid på löst papper eller på sidan om.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Förbättringar..

Blankheten skall helt klart tonas ner i nästa upplaga. Dessutom blir det mycket svårare att ha block om man ska ha rollformulär med fler sidor än två.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Förbättringar..

"Blankheten skall helt klart tonas ner i nästa upplaga."

Woho!

"Dessutom blir det mycket svårare att ha block om man ska ha rollformulär med fler sidor än två. "

Jo, det är ganska självklart.. men ändå... halva charmen med Eon's formulär var själva blocket (förutom att den faktiskt hade en hyfsad layout då) då man köpte den första gången och även på senare tider var själva "blocket" det häftiga... tror jag har typ tre (halvuppätna) block kvar ^_^
 
Top