Nekromanti Lite funderingar

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Om det är så att ämnet tagits upp förut ber jag om ursäkt,
På neogames hemsida omnämns den kommande modulen Riddare:
”Denna efterlängtde modul”
jag har så vitt jag vet aldrig läst någon tråd i detta officiella eon-forum där någon skribent uttryckt någon önskan eller behov avovanstående moduls existens.
Jargien och Odöda ligger på säkra andra och tredje platser efter det skriande behovet av bra eller för den delen bara halvbra äventyr.

Det är ju neogames fulla rätt att gör reklam för kommande moduler men att överdriva och fabulera i denna grad måste anmärkas. Jag kan ju nämna att uttrycket
”efterlängtad som Riddare” - är numera ett känt uttryck i min rollspelsgrupp.

För att inte i onödan skapa massa trådar tar jag upp ett till ämne:

Jag funderar på att skapa en ny eon-hemsida.
Jag vet att det redan finns en rad bra eon-sidor men jag har en lite annorlunda
tanke och tänkte här utröna om något intresse finns:
Kortfattat så skall sidan fungera som en samlings sida för utbyte av äventyr och annat material. För att kunna ladda ner saker måste man själv tillföra saker. Materialet skall självklart vara egenhändigt producerat. Detta skall inte vara någon 1:1 ratio, utan för att kunna bli medlem(och därmed för möjlighet att ladda ner saker) måste ladda upp något (som kontrolleras).
Finns något intresse??
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
På neogames hemsida omnämns den kommande modulen Riddare:
?Denna efterlängtde modul?
jag har så vitt jag vet aldrig läst någon tråd i detta officiella eon-forum där någon skribent uttryckt någon önskan eller behov avovanstående moduls existens.
Jargien och Odöda ligger på säkra andra och tredje platser efter det skriande behovet av bra eller för den delen bara halvbra äventyr.


Jag vet inte jag. Själv längtar jag mer efter "Misslor" jag, sedan "Jargien" och sen först på tredje plats "Riddare".
Äventyren har jag ingen nytta av, de skriver jag hellre själv, men jag är ju sen lite udda också. ^_-


Storuggla, vill ha godis
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Jag längtar efter modulen "Riddare". Sådär nu är det sagt och nu kan ingen klaga på formuleringen... /images/icons/laugh.gif
Däremot så känns det som att jag har väntat på Sjöfarare och Pirater ett bra tag nu och den längtar jag mer efter, dessutom undrar jag hur det går med den där omtalade "Cirefalier"-modulen.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
hitta info själv och grejer.

Alltså....

Är man super intresserad av riddare så kan man faktiskt forska fram mycket info själv genom att läsa böcker och grejer.

Däremot.
Drakar
Misslor
Vandöda & Nekromanti
Demoner

Det är lite svårt att öppna en faktabok om medeltiden och hitta info om dessa saker. Kanske att man kan hitta lite grejer i folksagor. Men då vet man inte vad som har tänkts användas i just Mundana.
Alltså ser jag fram emot dessa moduler mer än t.ex. sjöfarare eller riddare, för dom vet man redan så mycket om.

Faktum är att när dom utanonserade riddare så blev jag inte ett dugg upphetsad, vilket är den effekt en Eon modul oftast brukar ha på mig /images/icons/blush.gif

jaja, så kan det gå.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
ag har så vitt jag vet aldrig läst någon tråd i detta officiella eon-forum där någon skribent uttryckt någon önskan eller behov avovanstående moduls existens.

Håller fullständigt med. Blev nästan lite paff då den modulen dök upp på release-sidan! "Var kom den ifrån?", va min spontana tanke. Håller dessutom med att formuleringen "Denna efterlängtade modul" är sannerligen starkt, ja nästan överdrivet. Skulle hellre se Demoner, Vandöda och Andemodulen.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Andra funderingar

"att överdriva och fabulera i denna grad måste anmärkas"

Det kan inte möjligen hända att det finns Eon-spelare som inte håller till här? Som kanske längtar efter andra saker än den genomsnittlige forumbesökaren?

Nej, förlåt, så dumt av mig - det officiella forumet måste ju representera hela den samlade kundkretsen, inklusive de som inte har datorer. Just det.
 

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
angående eonhemsida

snipp av soda
"Kortfattat så skall sidan fungera som en samlings sida för utbyte av äventyr och annat material. För att kunna ladda ner saker måste man själv tillföra saker. Materialet skall självklart vara egenhändigt producerat. Detta skall inte vara någon 1:1 ratio, utan för att kunna bli medlem(och därmed för möjlighet att ladda ner saker) måste ladda upp något (som kontrolleras). "
snipp slut

Föreligger det inte en risk att det blir svårt att upprätthålla en god kvalitet på materialet om folk måste dela med sig. För att få vara med och hämta måste man lämna. Även om det inte ställs lika höga krav på materialet som skall lämnas så är det ändock så att detta kan drabba kvalisorten.
Personligen tycker jag att det finns en fara i att det blir en klubben för inbördes utbyte (eller beundran). Det hade varit mycket trevligare om det kom en välskött, välsorterad sida med ett kreativt och levande forum. Då blir det rena rama fröjden att lägga in sitt material. Kanske genom ett forum få förslag på förändringar och förbättringar.

Peter K

PS. Angående neogames reklam så tycker jag att det är oki att dom skriver att Riddare är efterlängtad. Vi vet inte hur mycket mail dom får från folk som vill ha det supplementet. Jag tror inte att dom landsätter en produkt som inte kommer att sälja. Skynda på med att slänga ut Riddare så att jag kan få min efterlängtade Sjöfarare & Grottbjörnar eller vad man man nu än vill ha.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Kortfattat så skall sidan fungera som en samlings sida för utbyte av äventyr och annat material. För att kunna ladda ner saker måste man själv tillföra saker. Materialet skall självklart vara egenhändigt producerat. Detta skall inte vara någon 1:1 ratio, utan för att kunna bli medlem(och därmed för möjlighet att ladda ner saker) måste ladda upp något (som kontrolleras).
Finns något intresse??


Med tanke på hur få äventyr det produceras till Eon kommer det nog inte funka. Hur det är blir så hör av dig så skickar jag mina äventyr En dolk i natten och Jakten på det oheliga till dig.
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Man tackar Reavan, men jag har redan dina bägge äventyr. Man önskar att fler vore så orädda och produktiva som dig (mig själv inkluderat)
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Re: angående eonhemsida

Vad det gäller sidan så finns det ju redan ett stort antal av free-ware varianten där en eller fler eldsjälar publicerar sina alster.
Poängen med denna sida skulle vara det att just en begränsad(inte ett måste) mängd människor, som efter att tiden går får ett större förtroende för varandra skall dela med sig och delta aktivt i sidan och vad som gör där.
En utopi skulle vara att projekt kunde dras igång där medlemmar tillsammans skapar material osv.
Grejen med att man måste prestera för att få vara med är just den morot som skall leda till ”att isen bryts” och att människor skall börja visa vad som görs där hemma i stugorna..

ps vad är det för fel att beundra varandra?? ds
 

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
Re: angående eonhemsida

Det är absolut inte fel att beundra varandra. Och om det blir en sida där alla beundrar och respekterar varandra så är det verkligen perfekt. Bara inte beundrandet blir syftet.

Om jag märker att material blir kritiskt granskat och respektfullt kriteserat så skulle jag med glädje våga samla ihop mina virriga anteckningar till ett läsbart material. I dagens officiella eonforum så finner jag inte utrymme för detta. En sida med medlemskap och även möjlighet till samarbete tycker jag är en kanonidé. Go for it.

Det jag ville peta in en åsikt i är bara faktumet att det kan vara tråkigt att det skall vara ett tvång på att lämna in något. Jag vet att jag drar saker och ting till sin spets när jag talar om tvång. Men det var bara för att belysa min poäng. Inte hacka på din idé.

Det vore mycket roligt att samarbeta ihop med slitdelarna i kampanjer. Själv utspelar sig min nuvarande kampanj i Consaber, Grevskapet Nantien. Jag har gjort en överbildskarta i Illustrator med byar och dess namn, baronier och godsens gränser. Namn på bymästare, prelater, druider, prästinnor och lite hemligheter. Sen har jag kompleterat med handskisssade kartor. Mitt Salston Tor är inte det samma som andras men det är just sådana här projekt som man lätt gräver sig ner i och helt saknar anledning till att drivas av en person. Mina namn blir bara torrare och torrare. Den sida du talar om skulle vara perfekt för att få hjälp, och hjälpa till, att skapa ett varierat utbud av SLP och annat göjs.
 
Top