Nekromanti Lite frågor...

Enshadi

Warrior
Jag har nu fått tag i Eon 3 och kan börja med att framföra mina gratulationer till Neogames efter dessa två mycket lyckade böcker.

Nu till titeln.

1. Vart är grepptekniken Kasta? Jag ser den ingenstans.

2. Tillbakaknuff räknar ej längre med hur många meter man flyger bakåt. Det var något av det roliga tyckte jag. En jätte som slår till en riddare slänger ju tillbaka denna mycekt längre än en då en tirak slår på riddaren.

3. Fråga om Stridskonster. Innefattar moment bara ETT speciellt vapen.T ex vedyxa, stridssvärd etc. Jag menar, vad är det för skillnad på ett Calniasvärd och ett stridssvärd. Lite konstigt faktiskt.

Rygar

Veteran
3. Fråga om Stridskonster. Innefattar moment bara ETT speciellt vapen.T ex vedyxa, stridssvärd etc. Jag menar, vad är det för skillnad på ett Calniasvärd och ett stridssvärd. Lite konstigt faktiskt.
Njaa, betänk att stridskonster är mycket specialicerade. Dock kan du använda andra liknande vapen (typ snadra svärd osv) med svårighetsökning på ob1t6 om jag inte har fel..

Oh, det kan oxå vara så att stridskonsterna helt enkelt var för über annars.. men men :gremtongue:

Big Marco

Vampyrchef
Lite svar:

1 - Kasta finns inte kvar som en del av "slagsmålsgreppning", utan är nu förebehållet tränade stridskonstnärer. Men det står dig givetvis fritt att föra tillbaka handlingen från en tidgare utgåva av Eon.

2 - Uträkningen hur långt man flyttade sig var dels omständlig, dels kändes det väldigt mycket brädspel. Därför förenklades och abstraherades den till det skick som är i Eon III. Men även här kan du ju använda den gamla formeln från tidigare Eon. =)

Enshadi

Warrior
Re: Lite frågor...(Lite spoiler)

Tack för svaren.

Medan jag ändå frågar på...

I Religioner står det att medlemmar i Vampyreligionen inte får äta vitlök, korsa rinnande vatten, vistas i solljus mm. Gäller detta fortfarande. Det står inget om vitlök och rinnande vatten i V&N. Vad kan och vad kan en vampyr inte göra helt enkelt?

Hjalle

Swashbuckler
Och lite fler frågor...

Förlorar man fortfarande automatiskt initiativet om man får en ext... allvarlig skada? Jag ser inte nåt om det. Jag behöver bara ett bekräftande, ja eller nej.

Jaggernaut

Hero
Lamior kan ganska mycket (en aning spoiler)

Däribland så påverkas de inte av vitlök och rinnande vatten.

Däremot är solljus ganska skadligt (typ Ob1T6 poäng Trauma & Smärta per runda). Ja det stämmer lamior får till skillnad andra vandöda får lamior smärta (vilket är ganska bra tycker jag).

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Det där med vitlök och rinnande vatten är väl för de troende som fortfarande lever. Jag gissar att det kan vara för att sprida felaktiga uppgifter till inkvisionen och sådana typer. </font></td></tr></table>