Nekromanti lite frågor rörande Consentinerorden

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
Jag har endel funderingar rörande Consentinerorden.

Först, hur ser heriakin ut mella magikerna i huset Consenti och riddarna i orden? Te x. måste en riddare lyda en magus?

Har Consentinerorden någon speciel vapenskjorta förutom skölden?

Har magiker huset Consenti något specielt som tex märke, kläder, mm. Eller e det bara Legio Colonans uggla som gäller?

På ett ungefär hur många personer av följande grader finns det (Consentinerorden syftar jag givetvis på då)? Riddare, Riddarkapten, Kapitelmästare och Mästare? Är Geordion av Consenti Stormästare?

Vilken social ställning har magikerna i Lego Colonan, främst de i huset Consenti? Kan en magus umgås med en lägre adlig som sin like?

Japp det va allt jag kan komma på. Hoppas någon orkar/kan svara nu bara.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Kan tyvärr inte springa och kolla i M&M eftersom jag sitter på jobbet (borde egentligen arbeta men är för lat :gremcool:)

Mitt tips är: skaffa den boken om du tänker spela en sån magiker..
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Det mesta får du nog komma på själv, om inte någon annan som redan har gjort det delar med sig för det finns inte så ingånde beskrivet i någon modul. Med tanke på att Consentinerorden är hus Consentis väpnade arm så lär det vara magikerna som styr och ställer. Sen kanske detta inte innebär att en magikerelev kan beordra en consentinerriddare att göra saker.

Vapenskjortor och annat uniformsliknande har ingen kommit på, eller haft behov av, än. Däremot kanske folk på eget bevåg märker sina egna kläder med sköldmärket.

Att Geordion är Stormästare har jag för mig står i antingen Consaber eller M&M.

Vad gäller magus kontra adel så är de flesta magiker i Consaber faktiskt adliga i vilket fall (lite svårt att få råd med undervisningen annars).

Mvh / Phelan
 
Joined
8 May 2003
Messages
18
Location
östersund
Vapenskjortor och annat uniformsliknande har ingen kommit på, eller haft behov av, än. Däremot kanske folk på eget bevåg märker sina egna kläder med sköldmärket.
Riddarna har förmodligen egna vapenskjortor och liknande i gemensamt snitt. Riddarordnar strävar ofta efter att skapa en förbrödring mellan riddarna. Vapenskjortor och andra traditoner underlättar sådant. Dom har säkert många egenheter som kanske inte finns inom resten av consentinorden.
 
Top