Lite frågor om jordbruk

Sutaomiiru

Veteran
Joined
1 Jun 2021
Messages
4
1 dollar och 25 cents per acre, men hur mycket behöver man egentligen?
Jag har försökt leta runt både regelböckerna och internet för att få någon uppfattning om hur stor gård en farmare behöver och ungefär hur stora skördar man kan förvänta sig. Är det någon som har någon uppfattning om hur stora odlingar mindre farmare brukade ha?

Jag funderade också på om någon har ett system för hur ni hanterar slag för jordbruk? Fördelen "Gröna fingrar" kunde ju påverka skördarna några procent, men det är ju lite svårt att göra något med det om man inte vet något om skördarnas ursprungliga storlek.

Om det är så att jag bara är dålig på att leta och infon faktiskt finns i regelboken eller rollpersonsboken så tar jag gärna emot sidnummer eller kapitel.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Enligt 1862 års Homestead Act kunde en man få 160 acres statlig mark om han uppfyllde vissa villkor. Det var nog för att försörja en familj.
Dessutom så tycks det som att den som fick dessa 160 acres inte skulle bruka allt som åkermark, 40 acres eller liknande skulle planteras som skog eller liknande om jag förstod Wikipedia rätt. Nu läste jag inte allt i detalj, men jag tyckte att jag såg något sådant.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Så, jag hittade en artikel i The Journal of Economic History, peer reviewad och allt, och i den fanns följande statistik:

Farm Size 1.PNG

Land Ownership, Farm Size, and Tenancy after the Civil War
Author(s): Mary Eschelbach Hansen
Source: The Journal of Economic History , Sep., 1998, Vol. 58, No. 3 (Sep., 1998), pp. 822-829
Published by: Cambridge University Press on behalf of the Economic History Association
Stable URL: https://www.jstor.org/stable/2566626 (bara tillgänglig från ett konto kopplat till någon institution som betalar för digital prenumeration).
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Jag killgissar att gårdar på sådär under 100 acres, som de genomsnittliga arrendegårdarna i tabellen, inte räcker för att försörja en familj. Troligen jobbar familjen utanför gården mot ersättning i natura eller dollar för att få det att gå ihop.
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Jag killgissar att gårdar på sådär under 100 acres, som de genomsnittliga arrendegårdarna i tabellen, inte räcker för att försörja en familj. Troligen jobbar familjen utanför gården mot ersättning i natura eller dollar för att få det att gå ihop.
Det är sannolikt så det ofta fungerade i den faktiska västern också.
 
Top