Nekromanti Lite frågor bara....

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: webbprogram då?

<I>Vill inte skrämma dig Åke, men flera Unix-surfare, Mac-användare och andra original kan ha problem att läsa så uppenbara storheter som "å", "ä" och inte minst den helt otippade "ö".</I>

Då hör de uppenbarligen inte till dem som läser mina websidor - jag har haft min sajt sen '97, jag får mail om den dagligen och än ingen har klagat över det.

--
Åke
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: webbprogram då?

Vill inte skrämma dig Åke, men flera Unix-surfare, Mac-användare och andra original kan ha problem att läsa så uppenbara storheter som "å", "ä" och inte minst den helt otippade "ö". Fast det är klart deras problem! =)

Ja, det är det faktiskt... Jag använder olika unix-system dagligen och det brukar aldrig innebära några problem för svenska tecken... Det enda skaparen behöver se till är att hans web-server inte ljuger om vilken typ av text som finns i dokumentet (så att dokumentet är skrivet i Windows-1252 men web-serven märker det som iso-8859-1) så funkar resten fint :)
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: webbprogram då?

Beror i och för sig på vad du använder för typ av webbläsare...

Tandvärken är över. Drakens Tand. Här: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/dt" target="_new">http://www.alfaweb.nu/dt</A>
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
Re: webbprogram då? [OT]

> jag håller med, de får skylla sig själva. har man inte pc och explorer är man konstig.
> "uppviglare", tror jag är det rätta ordet. de är dem, feministerna och kommunisterna
> som förstör vårt vackra land!

Att förstöra vackra länder är kul!

Microsoft fortsätter envist att hävda att de absoluuut inte har något monopol på pc-marknaden. Men det är ju ganska talande när de arma satar som saknar Microsoft-operativ blir betraktade som original. Själv har jag en linux-burk, en Solaris-dito och två Irix-burkar på mitt skrivbord, inget Windows i sikte.

Fast jag hade säkert betraktats som ett original i vilket fall =)


Håkan, originell
 
Top