Nekromanti Lite frågor å sånt...

Nicke picke

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
22
Location
västerås, sverige
Tjenis allihopa!!!!

Eftersom rollspel är en sån ädel hobby så skulle det väl vara kul att få tips från andra om vilka karaktärer som är roligast att spela. Jag gillar själv att spela totalt oseriösa gubbar. Som t.ex. en kvartsfigur med tandställning som bara kan säga: "Håll reda på bollarna". Jag har en sjuk figur som var ganska rolig att spela ända tills han kröp upp i sitt arsle och försvann. Jag skulle vilja veta vad alla andra spelar för slags figurer.

<a href="www.redraven-rollspel.eg.st">Red raven</a>

¤Nicke picke¤
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag för min egen del brukar spela en röjardvärgar. Ganska enkla karaktären, men kul....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Rollperson

Just nu spelar jag en adelstös i Star Wars, som håller på att tränas till Jedi och har blivit insyltad i ett rätt häftigt krig mellan ett antal adelshus. Hon är seriös, plikttrogen, allvarlig, konservativ, egentligen tämligen urtrist och definitivt inte en person som man tar med sig på fest trots att hon inte ser dålig ut. Däremot har hon en god klassisk utbildning, ett mycket gott taktiskt sinne, en fallenhet för att föra befäl och en vilja av stål, och hon är inte det minsta rädd för att bli lortig.

Jämför man henne med de olika rollpersonerna vi har och vad de vill göra med en stridsvagn, så har vi en som vill använda kanonen på den, en som vill stjäla den för att få veta hemligheterna bakom eldledningssystemet, en som vill köra den och en som vill plocka ner den i småbitar. Slutligen kommer min rollperson, lady Kalia, som vill använda den som ledningsvagn för ett stridsvagnskompani.

Jag vet inte om det är någon särskilt typisk rollperson för min del, men jag gillar henne.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Rollperson

"Just nu spelar jag en adelstös i Star Wars, som håller på att tränas till Jedi och har blivit insyltad i ett rätt häftigt krig mellan ett antal adelshus. Hon är seriös, plikttrogen, allvarlig, konservativ, egentligen tämligen urtrist och definitivt inte en person som man tar med sig på fest trots att hon inte ser dålig ut. Däremot har hon en god klassisk utbildning, ett mycket gott taktiskt sinne, en fallenhet för att föra befäl och en vilja av stål, och hon är inte det minsta rädd för att bli lortig."

Tänk att det var en tös...det hade jag ju kunnat lista ut med lilltån att Krille skulle spela en sådan /images/icons/smile.gif

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
jag gillar pratmakare. Lite konstigt egentligen, eftersom jag är ganska tystlåten vanligtvis. (Fast det är klart, när det väl gäller, nog fan kan jag babbla, men det här skulle inte bli en krönika om mig, eller vad säger ni?). mina rollpersoner har en tendens att inte vara särskilt omtyckta av resten utav spelgruppen. Det är dock sällan jag spelar överhuvudtaget, jag är en boren spelledare i själ och hjärta.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Tycker nog bäst om att spela människor som har en lite felaktig uppfattning om verkligheten(läs: smågalna).

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som blir utmattad när han blöder
 

Greyman

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
21
Hmm, jag spelar för tillfället Vampires
Där har jag en karaktär som heter Androw Stone.
En Venture (adelsvampyr) som så när som på sitt utseende och självförtroende är den mest värdelösa karaktär jag har spelat. Han kan ingenting.
Till på köpet råkar det vara så att han har en av dom där gåvorna som gör honom väldigt stryktålig (extremt i hans fall närmare bestämt) men på Vampires är ett rollspel då man sällan slåss så har 'han' (Mr Stone) faktiskt inte kommit på det ännu...
Det enda vapen han har (och för övrigt inte kan hantera) är en käpp med en metallknopp som han ständigt går omkring och polerar.

The Eternal Grey Watcher
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Jag spelar helst någonting som inte liknar något jag har spelat förut. I övrigt brukar jag bara ha en beslutsångest för vad jag ska spela.

- Zire, spelar oftast vad SL eller andra spelare föreslår...
 

Grim_UBBT

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
31
Location
Skara, Sverige
Bland de roligaste karaktärer jag spelat var adelsman som var en helare/bard med ungefär lika gott tonöra som barden i Asterix och Obleix och som sov bort det mesta av lektionerna i läkekonst. Han var detta till trots ivrig att utföra sitt "yrkes" konster och villig att hjälpa sårade och "förgylla" tillvaron för arma krakar (som vakter på tradiga vaktpass) med sin musik. Ett gott hjärta hade han. Och som tur var gott om pengar så hans musikinstrument hade en tendens att försvinna (i lägereldar där andra "välmenande" Rp kastade dem). Faktum var att han till slut gjorde succé med sin luta och lyra, hos en Orch stam. Där fick han även nyttja sin läkekonst utan att sedan bli ivägjagad från platsen med en mob efter sig./images/icons/smile.gif

Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius
 
Top