Nekromanti Lite fördomar

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: Man ska smaka innan man tycker det är äckligt OT

Både låna och ladda ner är olagligt. Så vad du säger är att antingen är jag en skitstövell eller så bryter jag mot lagen. Hmmmm... Svårt val.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,498
Location
En mälarö
Re: Man ska smaka innan man tycker det är äckligt OT

>/Han som ville komma på ett bättre ord än "självmedvetande" som inte alls passar in

Självinsikt?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Skitstövlar

"Både låna och ladda ner är olagligt. Så vad du säger är att antingen är jag en skitstövell eller så bryter jag mot lagen. Hmmmm... Svårt val."

Nja, faktiskt inte. Enligt svensk upphovsrättslag så är det faktiskt tillåtet att låna ut filmer och ladda ner dem (vad det än står i början på filmen). Däremot är det inte tillåtet att kopiera en lånad film (även om rättspraxis i det fallet är att se mellan fingrarna på "kompiskopiering") eller ladda upp en film.

Däremot kan man ju debattera i evigheter om det moraliska att låna filmer eller kopiera dem, så det verkar som att du har att välja mellan att vara en skitstövel, vara en skitstövel, hyra filmen, köpa filmen eller se den på TV (efter att TV-licensen och kanalavgiften är betald, och om inte så är du en skitstövel igen).

- Krille, som köper filmer men är skitstövel också.
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Sjuk i huvudet

kanske du menade det med humor, men jag tar avstånd från det. Jag tycker aldrig om när någon kallar en större grupp individer sjuka i huvudet på grund av deras hobby....

Jag förstår att du inte menade det på det sättet, men ändå

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Bishop

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
30
Location
Ja du
Re: Sjuk i huvudet

Jag hatar att säga det men det var nästan ett perfect citat av vad killen sa, jag tog bort lite unödiga saker
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trist 1

Jag tycker helt klart att det är trist med sådana fördommar. För de stämmer ju ine alls, elelr hur. Jag har ju spelat i snart 17 år & inte allas blitt galen av det.
Jag ser åxå samband mellan teater och lajv. Skillnaden är väll bara publiken...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top