Nekromanti Lite åsikter kanske?

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Tänkte bara ta en stund åt sidan för att be om assistans. Har skapat två Prestige Classes och skulle vara tacksam för lite feedback från andra d20 nördar.

Klasserna går att hitta på http://newhaven.pervision.net

Ursäkta att sidan är lite i oreda, den är helt ny. På sidan finns även ett gratisäventyr jag själv skrivit. Ta för er och tack för åsikter.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Skriv in vad som händer om man inte längre kan vara classerna, t.ex. alignment ändring.

Jag är inte riktigt förtjust i någon av classerna som de är nu, frågan jag ställer mig är "varför skulle någon vilja bli dessa classer?"
Mao, du får göra dem mer intressanta.

Här är iallafall ett par idéer - om du tycker om dem beror mest på om vi har samma smak. :gremwink:

Vengeful Spirit
Jag har lite svårt att förstå konceptet: man hämnas på någon/något, därför börjar man att ägna sig åt alkemi?
Om man nu köper konceptet med alkemi så tycker jag att det skulle märkas redan vid lvl 1, och inte vid lvl 4.

Sedan saknar jag koppling till det man vill hämnas på:
Kanske kombination av rangers favored enemy/ paladins smite evil?

En utmärkt förmåga för ondsinta personer är curse (som spellen).

Warrior of the Arcane Forest
prereq: animal companion /wild empathy

Möjlighet att själv få välja i vilken ordning man lär sig cats grace, bears endurance, bulls strength.

low light vision istället för dark vision - det är en skogskrigare, inte en underjordskrigare.

Kanske lite förmågor kopplade till fey:
- speak with animals / plants
- entangle
- sleep
- charm (person/monster/animal)

Denna class passar utmärkt till att ha en bakomliggande organisation/guild.
 
Top