Nekromanti Linköping nybörjare 40+

Massa

Veteran
Joined
28 Oct 2019
Messages
10
Hej!

söker andra runt 40att spela med, är i princip nybörjare. Har alltid haft intresse för rollspel men aldrig spelat. Är öppen för det mesta i spelväg, men är lite sugen på chaos som kommer inom kort.

/Massa
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Hej välkommen hit. Oftast får man bättre svar på sådana här frågor på facebook än här. Om du bor i Linköping har du även ett av Sveriges största konvent , Lincon, i din hemtrakt. Lång härifrån kommer dit och spelar rollspel kanske framförallt i Indierummet.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Massa;n334941 said:
Tack! Inte lätt att hitta grupper i min ålder
Nej, jag är i samma ålder men har å andra sidan haft min huvudsakliga spelgrupp sedan tonåren. Men numera finns ju discord och roll 20 och sånt vilket gör att man inte ens behöver vara i samma stad längreSedan behöver man ju inte vara i samma ålder som dem man spelar, jag spelade ett tag med folk som var tio år yngre än mig utan att det var några problem. Lycka till i vilket fall
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
419
Location
Linköping, Sverige
Är själv 50+ och bor i Linköping. Vi brukar ha problem att få till spel under året, så för oss blir det nästan bara på LinCon. Då är vi å andra sidan ett rätt blandat gäng, med barn (15 och uppåt) och kompisar (med tyngdpunkt på folk mellan 30 och 50).

Ett fåtal gånger har vi lyckats få till regelbundet spel ett par månader (ca varannan vecka) men det brukar alltid skita till sig efter ett tag. :sad:

Vad är detta "chaos" du ser fram emot?
 

Massa

Veteran
Joined
28 Oct 2019
Messages
10
Chock ( menade jag) åter från graven.:)

Vad spelar ni för något?
lyckades hitta en discord-kanal "Rollspel online" som verkar bra, men jag är även intresserad att spela irl.
Säg till om ni saknar spelare.
mvh
Dan
 

Massa

Veteran
Joined
28 Oct 2019
Messages
10
Hej alla 30 +, vi har nästan fått ihop ett gäng linköping/peking. Är någon intresserad så hör gärna av er. Gärna en som har lite till någon sl erfarenhet. Alla är välkomna.
mvh Dan
 
Top