Nekromanti Linköping/Norrköpingsträff?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Tre mot 1,5

Jag skulle föreslå 8 för att se hur folk reagerar, men annars spelar tiden ingen roll, förutom att jag föredrar att börja tidigare, eftersom jag troligen är upptagen på kvällen.

/tobias
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Slö enligt vissa här på forumet

Jag hade säkert kunnat masa mig på klockan tio, men om det hade gått att träffas senare så hade jag gärna gjort det.
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Le Mans, du vet :/

Om vi nu mixar spel och öl så ligger Herrgår'n nära till hands. Man överlever faktiskt att gå dit från universitetet. Enbart studenter släpps in men alla får ta med sig en gäst (som måste vara 18 givetvis) så hela den här idén bygger på att vi är minst 50% pers med studentlegitimation.

Den bygger också på att det inte är sittning på HG. Vilket det är. Tough luck.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Anti-Sittare

Så går det när man har noll koll på sittningar och vart de är. Visste om LeMans iaf... Jaja, då går vi väl någon annanstans eller så. :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Re: Le Mans, du vet :/

Hupp, det var ju en aning oväntat. Det var länge sedan jag var på någon sittning, men jag hade för mig att det vanligtvis ordnades på Kårallen. Nåja, vi får väl söka oss någon annan stans, vart nu det skulle vara...


/Dimfrost
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
På lördag smäller det!

På lördag är det dags för Linköpingsträffen vi alla väntat på? Det här inlägget är mest som en påminnelse så att ni inte glömmer bort det.
Jag antar att starttiden kan vara lite svävande med tanke på att människor är avvikande framåt kvällningen och inte dyker upp förrän efter lunch. Jag ska försöka ta mina Norrköpingspojkar i öronen och dyka upp mellan tio och tolv, så får ni väl dyka upp när ni vill, men någon som kan släppa in folk i C-huset vore ju bra... :gremwink:

Behöver ni mitt nummer så skicka ett PM så delar jag villigt med mig.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
(Ett förslag)

Jag föreslår att vi snor sal S-min, vilket är ett klatchigt (nåja) studentikost sätt att säga att vi tar första lediga sal i S-korridoren, nedifrån räknat (i nummerordning, alltså). På så sätt kan senkommet folk (dvs jag) hitta dit (om man saknar mobil, vilket jag gör).


(Dimfrost)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Re: (Ett förslag)

Jag föreslår att vi snor sal S-min, vilket är ett klatchigt (nåja) studentikost sätt att säga att vi tar första lediga sal i S-korridoren, nedifrån räknat (i nummerordning, alltså).
Det låter vettigt.

/tobias
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Bra förslag

Låter skitbra.
Yassilus, du kan ju ringa mig eller Sol när ni är på väg, så kommer vi och öppnar.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag har bestämt mig för att dyka upp, det är alldeles för många trevliga personer bland er för att jag ska kunna hålla mig därifrån. Dessutom är det inte rättvist att det alltid är ni som får resa hit till Stockholm... :gremsmile:

Sedan kan ni glömma att jag dyker upp vid 10:00, nä, tåget från Stockholm går 10:20 (om jag får den biljett jag vill ha) och ankommer Linköping C strax innan 12. Sedan så... har jag ingen aning om hur jag ska ta mig till vart ni kommer befinna er. Förslag på hur det kan lösas? Vägbeskrivning?

Jag har inte så många spel egentligen, men en kortlek och... en fotboll (? :gremtongue:) kan jag nog få med mig.

Nu blev ni väl glada, när den berömde Bearnie välsignar er med sin närvaro?
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Re: På lördag smäller det!

Jag ska träna lite på förmiddagen, men jag kommer väl kring 1300 eller så. Jag ringer någon av er så löser sig det. Väl mött!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag kan möta dig på stationen om du bara ringer mig när du börjar närma dig Linköping. Jag skickar ett PM med telefonnummer.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Bra salförslag

S-min noterat och förhoppningsvis kommer det ej glömmas bort. :gremsmile:

Jag drar med expansionsfyllt Munchkins, expansionslöst Carcassone (spelet jag alltid kommer sist i), Ninja Burger och Fluxx tänkte jag.

Dyker upp på campus mellan 11 & 12 nån gång enligt plan A. Vill någon annan än walium/Yassilus/Snigel ha mitt mobilnummer så säg till.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ha´så trevligt hörrni !!

Ha´så skoj på eran träff hörrni !!! :gremsmile:
För min del så ska jag ägna mig åt 3 saker, & de är jobba, sova & lira lite med S.A.R.Z-gänget på nån form av spel/tävlingsgrunka här i lund

/ Johan K, obotligt mätt efter att ha dratt i sig en kebabpizza.. :gremcrazy:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
I come bearing many gifts

Pinsamt nog blev jag väckt av att Bearnie ringde vid elva-snåret och meddelade att han var på väg via tåg. Han hann ringa ännu en gång innan jag var framme och mötte honom vi järnvägsstationen. Vi begav oss sedan i rask takt till universitet där vi mötte upp resten av gänget som bestod av: Yassilus, H2O, Solinde, Renesis, Dimfrost, Feuflux, Gurgeh, Snigel och Han(hoppas att jag inter har glömt någon). Vi spelade lite Guilliotin, Once upon a Time och kasta gris innan hungern gjorde sig påmind. Några ur sällskapet hade redan avvikit när vi släntrade iväg för att äta. Först skulle alla utom Bearnie äta på McDonalds, sedan skulle hälften äta på Snoddas och hälften på McDonalds, sedan skulle alla utom Dimfrost äta på Snoddas och i slutändan åt alla på Snoddas. Några överprissatta hamburgare senare begav vi oss ner på stan där jag och Feuflux gav prov på våra usla kunskaper om uteställen för icke-studenter. Efter en massa velande så började vi vår runda på ett litet miniatyrställe som serverade dåliga drinkar, fortsatte till ett annat ställe med en trumbadur och icke-dansvilliga brudar med djup urringning och för min del slutade kvällen med billig öl på ett annat sunkhak befolkat av allsköns märkligt folk med tandställning. En lyckad heldag i forumets tecken med andra ord. Nöjd vandrade jag hem i den kyliga oktobernatten. :gremsmile:

En väldigt, väldigt trevlig sammankomst och jag vill passa på att tacka alla närvarande, även de som jag inte hann prata så mycket med. Nästa gång ska vi planera bättre och hålla oss till det pålitliga studentstället Herrgården.

Bilder ifrån forumträffen finns här. Totalt finns det 28 bilder som kan bevittnas genom att siffran i slutet ersätts av ett annat nummer mellan 1 och 28. Känsliga personer varnas för den inledande flinten och vissa övriga bilder som troligtvis kan ge svåra men för livet och krossa all tilltro till människans inneboende godhet. :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
Re: I come bearing many gifts [edit]

Om ni vill se alla bilder på en gång så klicka här eller <A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/bilder.htm>här</A>.. Ok, det är samma länk i alla tre men nu har ni i alla fall någon valmöjlighet.. När jag ändå är här och skriver så kan jag lika gärna inflika att jag hade skittrevligt hela dagen och det här är något som jag gärna gör om.. Fast jag vill isf vara kvar längre så att vi kan ta över dansgolvet helt på sista stället.. :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte orkade gö....

<FONT SIZE=1>[edit] Lade dit bildkommentarer så att folk vet vilka som är vilka</FONT>[color:"green"]
 
Top