Nekromanti Linköping/Norrköpingsträff?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Nu tycker jag det har varit lite väl lugnt här i Östergötland. Vi börjar bli en del i Norrköping och Linköping och i och med det tycker jag att en träff i någon av städerna är ohyggligt motiverad.

Jag har inte funderat särskilt mycket, varken på tid eller plats, men jag föreslår någonstans mitt i Oktober.

Vilka är intresserade?
Ska vi ockupera någon stor byggnad och spela spel eller ska vi ockupera någon krog och dricka saft?
Vilka helger finns det som kan fungera?
När har den där masen planerat in nästa Dancon? Så att det inte krockar för dem som vill göra både och.
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Wunderbar!

Låter finfint för mig, men varför först i oktober? För min del funkar det lika bra med någon helg nu i september (fast inte den här och inte nästa).

Plats och sådant kan kanske vara svårt att klura ut innan vi vet hur många det blir? Och dessutom borde det föreslås av någon som hittar utanför campus... :gremtongue:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Way to go !

Kul initativ !!
Är man inte upptagen av jobb, så kanske man ska ta & dyka upp !! Det vore ju ett skönt avbräck att resa till en sådan grej mitt i en trist hösttremin ju !

/ Johan K, som lyssnar på Peps Person - Spelar för livet
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Yeah!

"Låter finfint för mig, men varför först i oktober?"

För att då har det varit lön och jag har fått pengar (ja, allt beror på mig :gremwink: ) så då är det fritt fram att umgås. Dessutom antar jag att det blir i Linköping då ni är några fler där (och dessutom har universitetet ifall det skulle klämma) och då kan det vara bra att ha några kronor över ifall Östgötatrafiken skulle få den utmärkta idén att börja ta betalt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,979
Location
Linköping
Jag har inte funderat särskilt mycket, varken på tid eller plats, men jag föreslår någonstans mitt i Oktober.

Jag har tentaperiod mitt i Oktober så det går inte alls! :gremwink: Fast det var bara en tenta, den 18:e, så det är bara alla datum precis innan då (helg vecka 42 tex) som jag kommer vara brutalt osocial (vilket är ungefär som vanligt i mitt fall).

24-29:e september (helg vecka 39 tex) är jag troligtvis bortrest respektive har besök. Så nu vet alla vilka dagar jag är ledig. :gremsmile:


Ska vi ockupera någon stor byggnad och spela spel eller ska vi ockupera någon krog och dricka saft?

Vad som helst. Bara jag slipper spela rollspel. :gremwink:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Klart jag är intresserad! Någon gång i oktober låter rätt bra, tycker jag. Jag skippar gärna spelbiten, eftersom vi nog kan tänkas bli lite väl många för att spela rollspel, i alla fall. Bara det bestäms ett par veckor i förväg så är jag nog ledig, åtminstone en dag/kväll. Att det inte krockar med DanCon är ju ett krav.


/Dimfrost
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Jag har säkert tid, i alla fall de helger då spexet inte kräver min närvaro. Oktober är bättre än september; så mycket vet jag i alla fall. Spelande eller drickande spelar mindre roll, men det låter som om vi blir för många för rollspel.

/tobias
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
men det låter som om vi blir för många för rollspel
Vi kan ju dra ihop gamla forumträffsgänget och spela någon gång (*hint* Millennium? *hint hint*) :gremgrin:


/Dimfrost
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Visst, det vore jättetrevligt. Den 30:e oktober vill jag dock minnas att jag har en tenta. Sedan ska jag antagligen hjälpa en polare att flytta någon gång i början av oktober. Men mitt i borde inte vara några problem. Kommer alla närvarande att vara över 18? För det påverkar till viss del utbudet av möjliga aktiviteter. Förhoppningsvis så ska jag även ha fått min digitalkamera tills dess så att vi kan få lite bilder av spektaklet. :gremsmile:
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Givetvis är jag också på :gremsmile:

Föreslår då någon annan plats än i Snigels skal, då det kanske var lite väl trångt :gremtongue:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Vad sägs om brasilianskt?

"...Gör ditt raka hår att du känns som en del av inredningen...?"

Eftersom "vissa" alltid har tentaperiod och då specifikt måndagen efter det första helgen jag tänkte föreslå, föreslår jag en annan helg strax innan. Jag tycker att någongång under helgen 8-10/10 verkar som en lovande helg för våra aktivteter.

Vad vi ska hitta på är det svårare med men ett förslag som "vissa" hade var att "vi tar med våra rollspel på krogen och super dem under bordet". Det kan vara en bra idé, men att spela på ett ställe och sedan kanske gå och svalka strupen någonstans (alternativt tvärtom) verkar lämpligt det med. Allting har ju med hur många som är under 18 som tänkt dyka upp.

Förslag? Invändningar?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Re: Vad sägs om brasilianskt?

att spela på ett ställe och sedan kanske gå och svalka strupen någonstans (alternativt tvärtom) verkar lämpligt
Låter utmärkt. Då kan man dumpa av snorungarna först utan att de känner sig alltför avspisade. :gremgrin:


/Dimfrost
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Re: Vad sägs om brasilianskt?

Låter bra.

Helst skulle jag vilja ha en annan helg än den 8-10 men, om det är den tiden som passar bäst för alla andra så kommer jag givetvis :gremsmile:
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Intresseflagga

Nämen, här sitter man och småkollar lite på forumet och hittar detta. :gremlaugh:

Verkar som en kul ide, är det fritt att haka på?
Har spelat rollspel sne barnsben men tyvärr har det blivit lite lite senaste tiden. Flyttade till Norrköping i våras och det vore ju skojs att träffa lite likasinnade.

/Magnum
(aldrig fel med en öl eller flera)
 
Top