Nekromanti Linköping, glögg och glada forumiter

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: Men kom igen nu, ni okända!

"Hm, är det för sent att ändra sig...? ;-)"
Oroa dig inte.. De flesta har jag sett i underkläderna för att de delat husbil med mig på konvent..

"...katana?"
Settlers av Satan, då..

"Ska man spela spel är det kanske bra med något mer i beer & pretzels-riktningen,"
Synd att jag inte har orkat skriva dogmat Dungeonbärs, annars hade vi kunnat spela det.. Men det blir nog Settlers of Catan, Carcassonne och umgänge som gäller..

"Några tankar kring var det hålls till, förresten? (Kan själv bistå med en tvåa inom krypavstånd till HG,"
Mycket bra fråga.. Vi kan alltid vara hos mi.... walium.. Där var vi förra gången och det funkade.. Hmm... Krypavstånd? Jag kommer nog inte dricka lika mycket som förra gången vi glöggade (då jag i princip var den enda som drack ordentligt innan utgången)..

Och det är stort hos walle också!

/Han som har kraftiga minnesluckor från den kvällen

<font size="1">[edit] Glömde en kommentar, som jag slängde in innan signaturen..</font size>
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
JAG KOMMER!!!!ett111111

(om jag är hemma, inte har seminarium dagen efter eller är för lat för att orka ta mig utanför flamman)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Förslag

Med reservation för två saker (min närvaro och min brist på lokalkännedom) tänker jag ge ett förslag.

Jag skulle gärna lira lite spel, hyffsat nyktert, det vore skojigt, så mitt förslag lyder att vi ses på Universitetet runt 14-15, spelar lite spel, går och käkar på några av de stora resturangerna i närheten (McDonalds och den där korvmojjen bredvid, antar jag?). Då kan dessutom "för unga" dyka upp och mysa en stund. Sen går vi till närbelägen lägenhet (waliums eller tharks?) och börjar glöggandet för att sedan gå vidare till när belägen (eller tja, närbelägen hindrade oss inte sist) pub.

Hur låter det?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
Plats (sitt, fot, lediga...)

Förstår om thark och walium drar sig för att inhysa ett gäng galningar... jag har en lägenhet i Lambohov som gärna får användas som förfestlokal. Problemet där är väl snarast att det inte blir gångavstånd till HG (utestället som gäller (med krav att vi är minst 50% studenter)). Förvisso gick vi från universitetet till centrum senast så... vi är ju rätt hårda. :gremsmile:

Övriga Linköpingsbor får jättegärna kommentera boendestatus.

tillägg: jag tyckte alltså att Yassilus idé om spel på universitetet och sedan förfest och sedan utgång var bra
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Förslag

Om vi ska till Ryd sedan finns det vettigare restauranger att tillgå där också. Pizzeria och kinesmat, i alla fall.

Annars kan det nog vara vettigt att träffas på universitetet först, nu när vi verkar bli lite fler än vad som ryms kring waliums köksbord den här gången. :gremlaugh: Om vi vill få något spelat, alltså, och det vill vi väl. Nackdelen är att det inte direkt är så mysigt på universitetet, men det kanske vi kan leva med. Eller?


/Dimfrost
 

ÄlveKatt

Veteran
Joined
28 May 2005
Messages
162
Location
Linköping och Jönköping
Jag är eventuellt sugen på att dyka upp och se lite nya ansikten.

Men isåfall skulle jag behöva någon som är typ ansvarig nog att man kan ringa till denne och bekräfta tider och få vägbeskrivningar och sånt.

Om någon vill spelleda och några vill spela Skymningshem, Andra imperiet, vore det grymt trevligt. Nästan vilket rollspel som helst med inte allt för tungt system vore trevligt att få spela.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Vägbeskrivning vart? Till universitetet? :gremtongue:

Och det lär nog knappast vara aktuellt att spela rollspel, utan snarare diverse små brädspel och sådant.

Tider lär väl bekräftas här. Om en vecka eller så, skulle jag tro.


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ja, eh, jo. Jag förutsatte att alla linköpingsbor hittade på universitetet. Vi lär väl bestämma någon mer definitiv plats senare, och då kan vi ordna med mötesplats för de som inte hittar dit också.


/Dimfrost
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Re: Ni är alltid hopplöst upptagna :) [NT]

Japp... det säger mina föräldrar och mina betyg också :gremgrin:
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
[ QUOTE ]
Och det lär nog knappast vara aktuellt att spela rollspel, utan snarare diverse små brädspel och sådant.

[/ QUOTE ]

Om det ändå inte ska börjas drickas förrän efteråt (buuu!) kan man ju möjligen tänka sig någon mindre seriöst, typ InSpectres. Men äääh... orka. Vet inte hur länge vi tänkt hålla på heller.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förslag

Vi skulle antagligen kunna vara hemma hos mig på Rydsvägen 306 c förutsatt att vi inte blir alltför många. Min lägenhet är en trea som ligger fem till tio minuters promenad ifrån Ryds centrum och HG, det föredragna utestället för alla studenter bosatta i Ryd. Det finns förstås någon slags regler för icke-studenter som vill komma in och man bör inte sticka dit alltför sent. Men jag antar att det kommer att finnas tillräckligt många studenter ibland oss för att det inte ska vara något problem.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
Rabbla lite tider

1400 hours: samlas på universitetet för att lira konstiga spel

1800 hours: gå och äta skräpmat

1900 hours: vara hos walium och förfesta på glögg och roliga drycker

2200 hours: gå till HG och dansa bort skräpmatsfettet

0200 hours: garva åt Han som somnat på ett bord

Säg gärna emot. :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: Rabbla lite tider

"0200 hours: garva åt Han som somnat på ett bord

Säg gärna emot. :gremsmile:
"
Uhm... eeem.... Låter bra. Samlas utanför C-huset, då?
(se karta: södra änden av det högra huset som finns under texten "Tekniska högskolan")

/Han som har fotbollsträning och som inte kommer att dyka upp förrän runt tre-, halv fyra-tiden och som tycker att alla som vill komma men är osäkra på vägen kan PM:a Feuflux för att få telefonnummer
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Rabbla lite tider

"0200 hours: garva åt Han som somnat på ett bord"

Jag har svårt att tro att vi måste vänta så länge på att det ska inträffa. :gremgrin:

Men jag borde kunna inhysa en och annan sate som inte bor i Linköping och som inte orkar ta sig hem. Jag äger en extramadrass och en sovsäck så det kommer att finnas alternativ till att sova under soffbordet.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Hej på er.

En tragedi i helgen gör att jag inte kan dyka upp på glöggen. Jag blev på en fest av med i runda slängar 2000 som på något mystiskt sätt försvann ur min plånbok (idiotiskt av mig att gå runt med så mycket pengar). Det känns som om jag är drabbad av en förbannelse som gör att jag aldrig får träffa er härliga grabbar (och tjejer). Men misströsta inte, för jag har verkligen lagt på ett extra kol vad gäller jobbsökandet och har gett mig fan på att hitta ett jobb snarast! Nå, hoppas ni har kul ändå, jag ska tänka på er. Och så fort allt börjar flyta på för mig kan ni räkna med att bli våldgästade! :gremsmile:

/Från en deprimerad forumit som kommer att sakna er alla
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
Re: Rabbla lite tider

Folk för jättegärna säga när de vill starta så att jag inte är i skolan ensam vid 2... :gremsmile: Om jag nu ens kan vara där från start. Det beror hur mycket jag har att reda upp efter fredagen då jag ska på ett läskigt exjobbsrelaterat möte och prata med folk från den riktiga världen. Räknar med att vara där från start iaf.

Jättetrist att Muggas blev av med cash och att vi blev av med honom. :gremfrown:
 
Top