Nekromanti Lineup?

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Dante - Orc hunter - DPS/tank
Yassilaren - Troll Priest - Helare
Fogge - Troll Shaman - andratank/andrahelare / Troll frostmage - CC/DPS
Nightowl - ?
Lindenius - ?
Gardener - Orc hunter - DPS/tank
Vulf - ?
? - ?
? - ?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Nightowl = Troll rogue eller troll warrior

(aktivera obnoxious) Om vi ska snacka svenska i kompischat, hur motsvarar man Jamaica-accent? Gotländska? :gremgrin: (aktivera obnoxious)

Se'n vill jag se en lineup som inkluderar crafting skills också. Eftersom det brukar vara därför jag spelar.

Erik
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Nightowl = Troll rogue eller troll warrior

Går jag schaman tar jag såklart leatherworking/herbalism, som mage enchanting och .. ja, nått. :p
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Nightowl = Troll rogue eller troll warrior

Jag hade tänkt att ta tailoring och enchanting, den enda hantverken jag inte provat än, vilket gör att jag kan göra bags och cloth armor samt göra dem bättre med min enchanting.

Sen antar jag att Fogge menar Leatherworking+Skinning/Herbalism+Alchemy för annars vore det en osedvanligt dålig kombination. :gremtongue: En alkemist är alltid bra att ha, för övrigt.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,916
Räkna inte med mig. Jag kommer aldrig att spela på en normal server.

För övrigt så fattar jag inte vad ni fått att reglerna skulle vara hårda ifrån. Det enda är att man skall hålla sig in character i /s och /y, samt att man inte får heta "Knullfitta" eller något annat fånigt.

Vad är problemet?

- Vulf
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Det enda är att man skall hålla sig in character i /s och /y, samt att man inte får heta "Knullfitta" eller något annat fånigt.
Och även sådana namn kan passera obemärkt... "fathergandaf" och "minihunter" försökte bägge bli med i vårt gille.

(Vaffan, jag och Vulf agrementar med varandra...)

Erik
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Är du med om vi lirar RP?

Du har ju mycket erfarenhet av att lira RP, och om du säger att det inte är någon biggie så tror jag dig.

De allra flesta röstade ju dessutom på RP, även om några ändrade sig efteråt.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Nightowl = Troll rogue eller troll warrior

Jag är barnsligt förtjust i miner/engineer. Miner/blacksmith brukar aldrig vara värt besväret, tycker jag, tyvärr. Det är visserligen *kul*, men det går åt en massa tid och stålar, och det är taskigt mot andra man spelar mot...

Hur var det med jewelcrafting? Fan, jag måste uppdatera...

Erik
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,916
Är du med om vi lirar RP?
Tja, kanske. Alltså, jag brukar tröttna på alts efter en vecka eller så, och jag håller ju dessutom på och raidar och har mig, så det blir inte så mycket tid över till annat. Men visst skulle jag väl kunna vara med lite till och från. Problemet är att ni skulle levla ifrån mig väldigt fort och jag skulle inte kunna tillföra så mycket.

Å nej, jag kommer inte sluta spela med Disa, som det ligger 56 dygns speltid i :gremtongue:

- Vulf
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Jag skall tydligen vara Troll Mage med någon sorts inrikttning..

Wreathjin är namnet!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Throgg, Orc Hunter, reporting for duty!

Fast jag har inte ens rört på mig och jag har redan hunnit tröttna lite... Får se om jag orkar spela nåt...
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
OK som jag skrev i en anna tråd så skapade jag ju en Undead Rogue kallad Mondorian men då jag sedan såg att vi ju redan har en Troll Rogue och jag konstaterade hur mycket jag suger i att spela melee i grupp så har jag även skapat mig en Orc Warlock kallad Mordtak

Jag kommer testa honom lite och skulle även det gå dåligt kan jag ju alltid starta en Drutt eller en Präst för de kan jag spela :gremsmile:

Vad gäller Skills så jag har testat allt utan blacksmithing men det känns som fel på både en Rogue och en 'lock så jag får fundera lite mer på vad jag skall ta.

Apropå lineupen: Hur är status just nu ? och vad kan vi ev. behöva för klasser mer. Jag och Dante har en arbetspolare till som kan tänka sig att spela lite med oss och han undrade lite vad som kunde behövas.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
"Apropå lineupen: Hur är status just nu ? och vad kan vi ev. behöva för klasser mer. Jag och Dante har en arbetspolare till som kan tänka sig att spela lite med oss och han undrade lite vad som kunde behövas."

Ser ut som följer:
Heavjin (Yassilus), präst - Tailoring/Enchanting
Wreathjin (Yyy), mage - ?/?
TogTok (Foggmock), shaman - Herbalism/Alchemy
Darzhag (Dante), hunter - Skinning/Leatherworking
Rokhza (Erik), rogue - Skinning/Mining
Knash (KraggenOrg), warrior - ?/?
Sharba (Vitulv), warrior - ?/?
Throgg (Gardener), hunter - ?/?

Jag skulle ju verkligen inte gråta för en druid (Mark of the wild är en helt tokigt bra buff) men då måste man lira som kossa, så har man ingenting emot det blir jag glad. En warlock skulle inte vara helt fel det heller, men vilken dps-klass som helst är nog vad som behövs.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Du glömde alltså båda mina karaktärer :p

Å andra sidan eftersom det är en Drutt vi behöver gör jag väl kanske en hel omvändning igen då. Jag testar lite så får jag se. Återkommer med slutligt resultat
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
"Du glömde alltså båda mina karaktärer"

Glömde - eller utelämnade. :gremtongue: Jag räknade kallt med att du hade koll på vad dina karaktärer var för ena och visste inte vad du hade bestämt dig för så jag skippade dem. :gremsmile:
Visserligen kan man ha flera karaktärer i gillet, men är det nödvändigt såhär tidigt?
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
OK då har jag bestämt mig då.
Jag har nu en lvl 10 Female Druid kallad Gordia.
Eftersom hon är Tauren så är det även Herbalism / Alchemy som gäller till att börja med.

Min och Dantes arbetspolare (Vi skall se till att han reggar sig här med :) ) har startat en Orc Warlock vid namn Grishnahk.
 
Top