Nekromanti Linconrapport från the one and only :D [Toklångt!]

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Följande hände:

Svansar burna: 0
Västmark sålda: 7
LinCon-burgare uppätna: typ 7
Linconmuggar med kaffe isurplade: infinite amount. jag vaknade en morgon och hade en vagt kaffefärgad tunga.. :gremcrazy:
Godisar norpade: liggande 8:a här
Fluxx-partier spelade: över 20. lätt.
Teckningar ritade: 1 - ett självporträtt på en Discordiananmälan
Koncept förklarade: ett eller två kanske.
Citat uppskrivna: 0 - men ivrigt påhejandes Yassilus som 'loggade'.
Anders Blixt sedda: 1
Kramar utdelade: 1 - till Arvidos
Kinderleksaker hopbyggda: 1 - ett flygplan
Artiklar skrivna: 0
Artiklar påbörjade: 0
Spelkoncept utspånade: ett par.
Johnsson: vem fan är Johnsson? :gremlaugh:
Ackegårdteckningar inköpta: 0 - det skötte jag på Gothcon och det lilla kaffemonstret var slut. :gremsmirk:
Flickor förförda: 0 - Didn't try, didn't score.
Gillbringar hälsade på: 0, men jag såg dem. :gremsmile:
Skövdepersonligheter krockade med: 0
Timmar bortsovda: Alldeles för många.
Bord ockuperade: fem eller sex sammanlagt.
Duschar tagna: minst en varje dag.
Cafeterior besökta: 1
Benfickor innehavda: 0
Rollspelsmoduler köpta: 4. Monstrous Manual till AD&D, samt tre Diablo II-moduler till Dungeons and Dragons.
Rollspelsmoduler lästa: 1 (Monstreous Manual)
Affischer uppsatta: 0
Konventspersonal terroriserade: ERROR: INFINITE AMOUNT
Rollspelsmoduler bortbytta: 0
Prisångestanfall: inte direkt ångest, men allt jag tänkt köpa var för dyrt.
Saker kopierade: 0
Laptops ockuperade: 1
Flickor förförda: Still no luck
Didi Örnstedt: 0
Kiltar beskådade: en.
Magic-spelare boffrade: Ett stycke Yassilus.
Ringbrynjebikinisar betraktade: 4
Tält beskådade: 2
Järnringar träffade: 3
Åke Rosenius: 0
Kunder hagglade med: 0
Bussar åkta med: 1
Tåg åkta med: 1
Taxibilar åkta med: H2O's och Solindes Kalmartaxi räknas nog.
Kärror släpade på: en väska med hjul.
Västmark-kartonger ej öppnade: 1

Det var den snabba varianten. Nu kommer den långa.

Det var en mörk vinterdag, och två människor som tyckte mycket om varandra.... njae. jag snabbspolar till onsdagen.

Onsdag
Vaknar. dubbelkollar handlingstiden med kalcidis. åker till honom. åker till Netto. Handlar proviant. åker tåg. kommer fram. åker buss. flummar in i fel byggnad och gissar på att det finns rollspelare åt det hållet skylten 'Optimeringslära' pekar men inget napp. så småningom hittar vi till receptionen som håller på att byggas. hälsar på Yassilus. hjälper kalcidis att sätta i ordning Junta-rummet och softar lite. framåt sju halv åtta nångång är vi ett litet forumgäng bestående av Gardener, Foggmock, kalcidis, Feuflux, Yassilus och Dnalor som hittar en utormodentligt slackig plats i solen som är perfekt för Fluxx. Efter ett mycket klantigt utspelat goal från Mr. Kalc vinner Feuflux lite för lätt och vi blandar om. denna rundan varar lite längre, och snart får jag ett SMS från Solinde med den informativa texten 'nu är vi här' varvid jag funderar på att svara 'ok' men underlåter då jag trots allt är snål smålänning. vi sätter oss i stort sett så långt bort från receptionen som vi kan och spelar diverse småspel och snackar skit. Så småningom tunnas possen (H2O, Dnalor, Solinde, kalcidis, Feuflux, Yassilus och jag vad jag minns) ut till Yassilus och jag, som ska hem till walium och slagga. han skulle ringa tolv-ett men när klockan är två ringer jag ...... nåja. efter lite hatt och datt hit och dit hamnar vi hemma hos honom och jag gosar ner mig i en smakfullt bäddad madrass och laddar inför morgonens uppvärmning, Techmageddon.

Torsdag
Vaknar måttligt utvilad till fågelsång och gör lite frukost tillsammans med Yasse, duschar och går tillbaka till konventet och kommer bara ungefär 15 minuter för sent till SL-samlingen, men det gör inget för arrangören hade heller inte kommit. tar mitt lag och vandrar iväg massiva tre meter till salen intill och drar en snabb regel- och settinggenomgång då gruppen i fråga är n00bs på Neotech. Spelar äventyret och kommer på mig själv med att ha riktigt kul. En lite passiv spelare men det får man nästan räkna med med en grupp på fem karaktärer, tyvärr. Springer iväg till Rävsvansen och snackar lite skit med Krille och Solinde. när H2O återvänder från SITT Techmageddonpass debriefar vi varandra lite och sen blir det allmänt struntsnack, antagligen en Linconburgare och nått litet spel. läser på Midnattsvatten som jag tyvärr inte hunnit få tag på i ordentlig tid, och känner mig inte helt hundra på äventyret men tar mig till SL-samlingen iallafall. som tur är löser sig SL-frågan och jag slipper spelleda oförberedd. åter till skitsnack, introducering av forumiter och kanylare, Fluxx........ tja, sånt man gör på konvent helt enkelt. Nu börjar mitt minne suddas ut, jag vet inte om det är kaffet eller sömnbristen och den hyfsat starka koncentrationen på Techmageddonpasset, eller alltihopa. Det blev en hel del hängande på hela konventet som sådant, så det är lite svårt att placera vad som hände när... men vi (jag, H2O och Yasse) lirar CS - jag hade 12-0 innan de fick kål på mig. :gremsmile: sen kom det lite mer folk och matchen blev intressant.. banbyte.. jag spelar ganska bra fortfarande och toppar CT-listan i poäng och ser väl till att CT-laget vinner flest gånger. banbyte - vi ger upp och hänger antagligen en stund till vid Rävsvans. på nått vänster kommer vi hem till walium igen, och med oss har vi Arvidos. Jag laddar inför Practise Effect, det sugigaste scenariot på Lincon. HELT KLART. Nåväl. somnar så småningom. Nu kommer min version av vad som hände sen.

Session start: Fri. 2003-03-31 11.xx
** Foggmock vaknar
Foggmock: Arvidos, Yassilus, vad är klockan?
Yassilus: Antagligen för mycket..
Arvidos: Ah just det, du skulle spelleda vid elva?
Foggmock: Tio. (med syrlig röst)
Arvidos: Men nu slapp du ju spelleda!
Yassilus: Du slapp Practise Effect!
Foggmock: Fan vad jag älskar er, grabbar!

Två sekunder senare inser jag en sak.

Foggmock: Vafan, ni är skyldiga mig en Linconburgare för utebliven inkomst! (nått åt det hållet)
Arvidos, Yassilus: ALDRIG!

Arvidos uppfinner en ny maträtt i waliums kök. 'Merged Eggs'. Man tar ett ägg och låter det koka alldeles för lite. Man blir besviken och kokar ett till ägg en aning för lite, tillräckligt för att det ska vara skabbigt. skala båda äggen men lämna gärna ett par bitar för knastereffekten. klägga ihop äggen till en oigenkännelig röra och salta. Merged Eggs. Ät. Njut inte.

Iväg till konventet iallafall. Minns inte exakt vad vi gjorde, men typ det som jag redan skrivit. Fluxxar lite, snackar lite, dissar forumsn00bs... Yassilus bjuder mig på den omtalade Linconburgaren för att de underlät väcka mig (och dessutom underlät att göra det på rätt tid) och vi lirar att parti Space Beans i skuggan av ett träd.

Framåt det andra passet när jag står och språkar med Illern bland annat, kommer Johnson (är det samma Johnson som i frågan däruppe månntro?) och hojtar att det finns plats i Afterlife. jag hakar på då jag känner nästan hela possen och dessutom spelledaren. spelar ett synnerligen flummigt och krångligt scenario med ett kanske i min smak lite dåligt slut, och har väl inte så mycket utrymme för rollgestaltning, men på det hela taget var det sex mycket roliga timmar. När jag kommer ut har Yassilus och Krille åkt hem (fegisar, I say!) så jag och Arvidos bekantar oss med varandra ytterligare.

Lördag
Det blir mörkt, jag somnar, jag vaknar alldeles i tid för att hinna till mitt Phobia-pass tillsammans med *trumvirvel* #rpgonline allstars! jäktar in i vårt rum med andan i halsen och blir smått chockad. vem ska spelleda oss om inte THE [color:\\"green\\"] Gardener [/color] liksom. Kan det bli koolare?

Efter en hel del mysko saker med resor till halvdödsriket och naziexperiment och blod i hissar och en hel del jättemysigt karaktärsspel är det helt plötsligt slut. Wow. sex timmar har _aldrig_ gått så snabbt som de gjorde då. H2O's to-be-präst övergav lite av sin ursprungliga attityd och blev ungefär som prällen i From Dusk til Dawn mot slutet vilket var härligt att se. Solindes karaktär var tydligen svårspelad då hon mest satt och samlade citat och ritade på sitt rollformulär och bara sken upp då och då. Arvidos kastade skägg och ögonbryn på min karaktärsbeskrivning trots att jag sa ifrån flera gånger på skarpen. han kanske var lite sur för att jag dissade honom.

resten av lördagen tillbringas på Krilles gamla Rävsvansplats tillsammans med Fluxx och Gardener, Stoffe, kalcidis, och ett gäng andra till och från. eftersom det är fjantigt att sova höll jag mig vaken tills jag var tvungen att hämta min packning och tacka för mig hos walium. in i bilen, mot Kalmar!
< /konvent >
Weeeeeeeeeeeeeeeee!

Åkej, jag ska göra en lista till.

Saker jag lärt mig via Lincon:
Solinde har en jobbig tröja som kan kaosa till vilken spelplan som helst om den får härja fritt.
H2O har en liten fartdåre innanför det spröda skalet.
Gardener är en heltrevlig prick.
Järnringarna är helnöjda med sitt Mutant.
Smurfarna gillar Sarsaparill.
Arvidos är mer än ett skägg
Arvidos har faktiskt bara ett ögonbryn.
walium tog en liten omväg hem till sig.
Linconburgare är goda som tusan.
Magicspelare luktar illa (HAHA, NEWSFLASH ELLER? :gremlaugh:)
Linköping har inga nattöppna mackar.
kalcidis är rolig ungefär mellan tolv på dagen och två på natten. sen är det botten.
Gardener och Stoffe planerar ett Luffarschackstetris. Hemligstämplat dock.
Att det ryktas om en språkmodul till Västmark 3.
Linköpings universitet har MASSOR med toaletter.
En CS-spelares skicklighet står i direkt omvänd proportion till dess ålder.
Kaffe är gott.
Rollspelsbarens projektor går att haxxa och lägga in fina budskap om #rpgonline, om mna inte blir bustad av Ackegård.
Folk kan somna var som helst, i vilken ställning som helst.

Haha, vi tar en lista till.

Folket man såg:
kalcidis
Yassilus
Arvidos
H2O
Solinde
Gardener
Krille
Illern
Ulfgeir
Snurgla
Gurgeh
walium
Dr_morbid

På det hela taget ett Mycket Bra Konvent. Det var mycket Konvent helt enkelt, och jag fick umgås med en massa roliga människor.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Yassilus loggar ut... ;)

Citat uppskrivna: 0 - men ivrigt påhejandes Yassilus som 'loggade'.

*beep beep* Logging completed....

Nu har jag fått min sömn, jag är vacker igen. - Kalcidis

Måste man lämna pant, nae just det, jag är ju arrangör här... - Kalcidis

Det här är inte så jävla great! - Kalcidis

Det här ska vara i nummerordning men det skiter vi i... - Kalcidis igen... :gremsmile:

Jag sydde denna för att Fogge skröt om sin rosa... - Solinde

När det är -40 grader så är det inte så jävla kallt egentligen. - Dnalor

Ägg i näsan... Fan vad snorigt... - Arvidos

Arvidos: Jag är mer än bara ett skägg...
Solinde: Inte mycket...
Arvidos: Nä!

Det var de loggar jag fick ner på papper iaf... Men kan säkert locka fram något mer ur minnet ifall det skulle behövas...

Magic-spelare boffrade: Ett stycke Yassilus.

Argh! Jag är inte Magic-spelare längre! Dessutom har jag ett skrevslag att hämnas på... Gruff! :gremwink:

Rollspelsmoduler köpta: 4. Monstrous Manual till AD&D, samt tre Diablo II-moduler till Dungeons and Dragons

Köpte du dem med eller menar du mina exemplar? :gremlaugh:

Efter ett mycket klantigt utspelat goal från Mr. Kalc vinner Feuflux lite för lätt och vi blandar om

Lite mer logg:

Om jag spelar hjärnan nu, vinner jag då? - Feuflux

Gissa vad han spelade... :gremgrin:

nåja. efter lite hatt och datt hit och dit hamnar vi hemma hos honom och jag gosar ner mig i en smakfullt bäddad madrass och laddar inför morgonens uppvärmning, Techmageddon.

Jag fick sova på mitt äckligt tunna liggunderlag, men jag kan nästan sätta en lincon-burgare på att jag sov bättre än du. :gremtongue:

(jag, H2O och Yasse) lirar CS - jag hade 12-0 innan de fick kål på mig.

Konstigt då, jag spelade ju utan Hud de första 20 rundorna eller så... :gremtongue:

Jag laddar inför Practise Effect, det sugigaste scenariot på Lincon. HELT KLART.

Jo, Passive...umm, förlåt... Practice Effect var ju inte så himla great som Kalcidis hade sagt. Ett mer rälsat uppdrag med sämre slut får man leta efter...

Arvidos uppfinner en ny maträtt i waliums kök. 'Merged Eggs'. Man tar ett ägg och låter det koka alldeles för lite. Man blir besviken och kokar ett till ägg en aning för lite, tillräckligt för att det ska vara skabbigt. skala båda äggen men lämna gärna ett par bitar för knastereffekten. klägga ihop äggen till en oigenkännelig röra och salta. Merged Eggs. Ät. Njut inte.

Okej, det var det helt klart vidrigaste jag någonsin sett. Frågan var om det var godast på upp eller nervägen?

När jag kommer ut har Yassilus och Krille åkt hem (fegisar, I say!)

Jag har en flickvän som gjorde ansrpåk på mig senare halvan av helgen... Nej, jag är ingen toffel...

Måste bara berätta. När Krille och jag skulle ta oss ifrån universitetet så skulle vi åka buss. Först åkte en buss förbi oss och en smått panikartad stämning la sig, så vi ringde efter en taxi. När jag väl lagt på så ser vi hur den riktiga bussen åker förbi. Lite dåligt med tålamod från våran sida... :gremblush:

Jag ska väl också göra en lista över vilka forumpersoner jag träffade.
Har dåligt minne så ordningen kan bli lite konstig...
Naug
Mystik
Foggmock
Kalcidis
Gardener
Feuflux
Walium
Krille
Illern
Arvidos
Snurgla
H2O (jag klarar inte av att länka till dig :gremfrown: )
Solinde
Malkavian
Douggie
Snurgla
Nicole
Ulfgeir
Gurgeh
Dimfrost

Hmm... jag tror det var alla men jag kan ha missat något och isf får ni slå lite på mig nästa gång vi ses.

Sammanfattning:
Ett mycket trevligt konvent, och jag fick träffa mycket roligt folk. Hoppas det blir fler konvent som detta!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Suck !

Arrghh, att man alltid ska pricka in konvent när man ska jobab... :gremfrown: :gremfrown:
Ska försöka skärpa mig

/ Johan K, konvenwannabi
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Walium summerar Lincon

Lincon var kul. Konvent är också kul. För att inte tala om alla skumma typer man får syn på. Synd bara att jag inte insett detta tidigare.

Onsdag

Jag gick till Universitet på kvällen och fixade mitt åkband. Blev lite smått skrämd av alla suspekta och långhåriga typer i svarta kläder. Sedan spelade jag och några kompisar Eon till klockan tre på torsdagen då jag var tvungen att cykla hem och sova.

Torsdag

Upp tidigt, redan klockan åtta. Grupparbete, trodde jag. Men det blev tydligen inställt. Hem och sova några timmar för att sedan möta Arvidos på stationen klockan ett. Han var inte svår att känna igen. Efter lite prat om studier och lite allmänt filosoferande traskade vi upp till konventet. Jag var tvungen att arbeta lite men återvände efter en timme. Spelade rätt mycket Fluxx med Krille, Dnalor och Yassilus. Fluxx var faktiskt riktigt trevligt. Perfekt för konventsspel. Köpte svansmärke och rollspel.nu-märke. Hälsade på Gardener som såg minst sagt märklig ut i sin röda fiskarhatt. Spelade även "Once upon a time". Spelade "Tynande drömmar" mellan 00 och 06. Fruktansvärt dåligt scenario. Besviken.

Fredag

Sova, sova, sova. Cyklade upp till Lincon på eftermiddagen. Spelade mer Fluxx. Köpte och spelade Munchkin. Kollade i affärer. Spelade Puerto Rico. Kom i säng alldeles för sent, igen.

Lördag

Sov länge och väl. Bakade pannkakor åt mina inneboende Fogge och Arvidos. Cyklade upp till konventet en knapp timme innan mitt andra scenario började. Fick ragga upp en ny spelare. Alla hintade att "Practise Effect" var kasst, men det visade sig vara riktigt bra. Jag spelade en 24-årig nobelpristagare som fortfarande bodde hemma hos mamma. Sedan Puerto Rico och Munchkin till långt in på natten(eller kanske snarare morgonen).

Forumiter och andra kändisar jag stötte på:

Krille
Dnalor
Snurgla
Feuflux
Arvidos
Gardener
kalcidis
H20
Solinde
Dnalor
Talar
Foggsmock
Yassilus
Dimfrost

Samtliga var faktiskt riktigt trevliga snubbar och jag ser redan fram emot nästa konvent.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Passive Effect/Practise Effect

Alla hintade att "Practise Effect" var kasst, men det visade sig vara riktigt bra. Jag spelade en 24-årig nobelpristagare som fortfarande bodde hemma hos mamma.

Jag tror det handlade om att du var på "rätt" sida om spelledarskärmen. Jag läste igenom hela Practise Effect och som äventyr är det tämligen uselt. Hela äventyret är fruktansvärt rälsat och spelgruppen har ingenting att säga till om (enligt äventyret). Ett stycke var så tragiskt. Kan det ha varit sex rader och på de sex raderna stod det "Alex frågar" fyra gånger. Dessutom finns det inga möjligheter för spelgruppen att påverka. Antingen gör de som de ska eller så gör de som de ska efter att spelledaren sagt att det inte går att göra som de vill. Jag hoppas på att någon kan fixa en länk till uppdraget så att alla kan läsa det för man får en helt annan upplevelse då.

Måste erkänna att jag tuggade på tröjan när jag läste slutet på äventyret...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Äh, jag drar mitt strå..

Själv så dök jag ju upp på torsdagen, dumpade mina grejer hos walium, som är en väldigt snäll student som lånar ut sin lya, och sedan gav jag mig av till LinCon..

Jag funderar lite på var alla dom andra kan vara någonstans, faktiskt så mycket att jag går rakt förbi dom, vilket jag hånas för.
Jag sitter och äter och dräggar med dom andra medans det som är kvar av första passet passerar. Det blev det mycket av, LinCon känns som ett softare konvent än GothCon och BSK - Här går man i vida, ljusa universitetslokaler med sol ute och bara två pass per dygn - Mer softande och mindre spelorgie, iallafall för mig.
Efter det så spelar jag "Gisslan på naturhistoriska" med Eskil, Snurgla, nicole och en okänd, alla Göteborgare som jag, vilket passar bra då scenariot utspelar sig i Göteborg. (Eskil var jag dessutom redan goda bekanta med sedan våra lyckade Mutant:UA-konventscenariomergningar.. Dock missade vi att spela Midnattsvatten, sista delen i Mutant:UA-serien, det får bli en annan gång.)
Några oförglömliga stunder blev det iallafall.

Scenariot var kul, och vi flummade rejält samtidigt som vi faktiskt kom någon stans, problemlösningen verkade vara i farsstil, men det visade sig på slutet att vi skött oss riktigt bra ändå..

Sedan blev det kväll, och då blev det pratstund med Elin från forumet.. Mmm, tack Elin. Och då välter jag en skylt, en stor skylt, och alla tittar på mig.

Natt, sova. Nästa dag så blev det Afterlife och sedan Evil Dead II (Som inte var lika bra som trean) och sedan gjorde jag väl.. öh.. något..
Fler LinConburgare blev det iallafall.
Jag vill dock poängtera att morgondialogen gick till såhär:

Session start: Fri. 2003-03-31 11.xx
** Foggmock vaknar
Foggmock: Arvidos, Yassilus, vad är klockan?
Yassilus: Antagligen för mycket..
Arvidos: Ah just det, du skulle spelleda vid elva?
Foggmock: Tio. (med syrlig röst)
Arvidos: Tja, du slapp spelleda!
Yassilus: Du slapp Practise Effect!
Foggmock: Fan vad jag älskar er, grabbar!

Mycket mer witty och antydande. :gremgrin:
Förresten vi tar en till justering:

Arvidos: Jag är mer än bara ett skägg.
Solinde: Inte mycket..
Arvidos (Disträ, tror hon menar att mitt skägg inte är så långt nu.): Nä..

Nästa morgon, sista morgonen, så är jag uppe tidigt för att spela midnattsvatten, men alldeles utanför byggnaden så visar det sig att Fogge hade hela tiden trott att jag skulle vara med på Hypotermi. Hoppsan. Nåja, midnattsvatten blev inställt så jag spelade med. Trevligt scenario, Gardener lyckades skrämma mig på riktigt två gånger, och det var kul att få lära känna honom lite mer.
Dessutom kändes scenariot ovanligt lättförståeligt och klart. (Kanske mer deckare än skräck)

Sedan så ställer jag upp i Verbal Combat som Arvid Den Ljuse, men förlorar i första rundan mot Bofferlajvaren - Nåja, jag hann inte komma till dom bästa bitarna, som Den Onda Handsken, så jag har fortfarande några överraskningar till nästa konvent.. Jävligt kul var det iallafall, förutom när det kom skämt eller fighters utan den härliga självdistansen.. Nåja.

Sedan flummade jag runt på en helig quest, och hämtade rollspel.nu-knapparna i en byggnad långt borta. Jag kramade alla mina vänner, sa hejdå, och kom tillbaka två gånger för att jag glömt något, men sedan gick jag och la mig iallafall.

Jag mötte en massa konventsvänner, hittade inget Twilight Imperium, och satte sprätt på en massa pengar. Jag softade en massa, och lärde känna Fogge och Gardener ordentligt. Jag och Fogge skrev också en riktigt läcker kommentar på en "Marsvin försvunnet"-lapp, vi får se om Solinde från kanalen kan framkalla och scanna bilderna..

Tack å hej.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Another Linconrapport

Hepp, funderat på att skriva nåt länge... men orkade inte. :gremsmile:

Påträffade forumiter (som jag vet om, träffade jag fler kan dessa tala om det för mig) in order of appearance (tror jag iaf):
Yassilus
Dnalor
Foggmock
Gurgeh
Gardener
Kalcidis
Walium
Dimfrost
Solinde
H20
Arvidos
Krille
Dr Morbid
Snurgla

Spelade spel:
Fluxx (hur mycket som helst, dessutom har en av mina polare blivit spelberoende efter att jag introducerade det för honom :gremlaugh: )
Mix Max (Yassilus fantastiska spel, "5-10 år" tror jag det stod på lådan...)
"Risings tärningsspel" (vi ändrade dock reglerna efter ett tag för vi kände för att lyckas spela klart :gremwink: )
"Ta sex" (eller vad det nu hette)
Mer Fluxx
Once upon a time
Brawl (who name this stuff anyway?)
Chez Geek
Munchkin
Ricochet Robot

Roligast kommentar kom från traditions kassatjej efter att jag slagit rekord i förvirring:
- Du borde kanske komma tillbaka när du inte är så trött.
Vad jag nästan svarade:
- Men jag är inte trött.
Bra att jag höll tyst, det där hade inte förbättrat mitt anseende. :gremsmile:

Coolast klädsel:
Där kommer Gardeners hatt, och under den så finns Gardener.

Antal gånger folk klagar på att jag inte hör när jag blir ropad på: 2.

Antal gånger jag inte fattar nån regel i nåt spel: konstant :gremlaugh:

Antal ätna linconburgare: 3
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Till nästa Lincon....

...så borde vi ordna en flagga eller en skylt för att markera rollspel.nu hörnan. Jag tror att väldigt många missade oss just på grund av detta.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Ett konvent att summera..

Åkte från Borås toktidigt (runt 07.00 var tanken, men det blev lite senare) från Borås på torsdagsmorgonen. Kom upp ca 09.30 vilket ju passade bra med tanke på att man skulle spela Settlers kl 10.00.

Lyckades vinna kvalpasset i Settlers. Vi kom snabbt fram till att den metod som arrangören hade valt för att utse vilka som skulle gå till final var märklig och lämnade en del övrigt att önska. Nåja, jag kom totalt sett 3:a i turneringen. Resultatet vid det andra kvalbordet i semifinalen var nog det jämnaste jag någonsin sett.

Spelade Advanced Civ, och det gick inte alls bra. Måste nog träna lite mer på det inför nästa år. Någon gång skall jag lyckas komma upp till 9 städer... Att det skall vara så förbaskat svårt. Och inte blev jag beneficiary till någon katastrof heller.

Spelade förutom ovan nämda spel; Carcassone, lite Go, lite Formula DE, en del Fluxx och Cafe Cosmopol (tror jag det heter)

Kan gnälla lite över sov- och duschmöjligheter. Inget bra alls. Nåja mitt sovande löstes på annat smidigt sätt. En person i bekantskapskretsen visade sig haft med sig 2 små tält så det blev tältande. =^_^=

Avslutade konventsvistelsen med ett underbart Call of Cthulhu-scenario. Måste ju klart spela den tredje och avslutande delen nästa år.

Träffade en del forumiter.
Foggmokk
Yassilus
Dnalor
Illern (med vilken jag hade en del intressanta matdiskussioner)
Krille (Milt sagt väntat. Inse du har blivit forumiternas samlingspunkt på konventen numera.)
Snurgla och Nicole men dem kände jag ju sedan tidigare.

Var fler men jag minns inte namnen. :gremfrown:
Sedan träffade jag antagligen en del forumiter som jag inte visste om att de var sådana.

Vädret var ju underbart. Vet inte varför jag inte tog tillfället i akt att åka lite inlines. Jag tog ju med dem. Får ta igen det lite senare. Måste testa boffersvärden vid senare tillfälle.

Beställde bild av Ackegård, men han hann inte med den. Vilket på sätt och vis kanske var tur då jag fick reda på att senare när jag kom hem att den kampanjen skulle läggas ner då spelledaren tappat intresset. (email-baserad Sjadowrun-kampanj)

Blev inga spelsaker köpta alls då min ekonomi var såpass usel. *snyft* :gremfrown: Fanns ju en del som jag ville ha. Men de står på min att-köpa-lista. So tur är är ju närmaste Traditions-butik ca 40-50 minuters bilresa bort (beroende på hastighet och andra bilar *visslar oskyldigt om hastighetsgränser*).

Träffade ju även en hel del annat folk man kände sedan tidigare. Hade intressanta diskussioner med en del personer.

Sammanfattning: Jag är nöjd.

/Ulfgeir
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Re: Till nästa Lincon....

Tja, kanske vore en bra ide även på andra konvent?

Vet ju var jag kommer befinna mig stor del av tiden på nästa BSK... I cafeterian där mina sedvanliga spelpass kommer hållas (5 st).

/Ulfgeir
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag hade tänkt...

...att fixa någon skylt eller så till torsdagen, men det blev idlande hos Krille istället. :gremsmile:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Re: Förresten!

Vadå "Skövdepersonligheter krockade med: 0"
Krille är ju från Skövde!
Kan ju tolkas som att Foggmock inte krockat med någon personlighet från Skövde alternativt att han har krockat med någon från Skövde men det inte var en personlighet... Eftersom Krille ju har en personlighet, så får man väl antaga att en krock inte ägde rum...

/Ulfgeir
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Votering!

Coolast klädsel:
Där kommer Gardeners hatt, och under den så finns Gardener.


Va? Jag kom ju till konventet första dagen med bara gröna kläder (Som mitt användarnamn) och sedan med bara vita kläder, med kavaj som add-on och Den Onda Handsken!

Hur kan man INTE vinna då?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: Walium summerar Lincon

Spelade "Tynande drömmar" mellan 00 och 06. Fruktansvärt dåligt scenario. Besviken.

Hmm.

Förklara dig närmare; mer än "fruktansvärt dåligt". Jag spelledde och medarrangerade det hela. En sak är däremot säker - ni spelade det på tok för länge. (Samma sak som var nära att hända när vi provspelade det kvällen innan med ett par av de som skulle spelleda.)

Min grupp, som började samtidigt som er, var färdig vid 4. Vad de sedan tyckte om scenariot är väl upp till dem, men jag vill iaf höra en ingående recension, om du orkar skriva en.

Antar att Fredrik - som skrev scenariot, och inte besöker detta forum - vill veta vad folk tycker.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: Till nästa Lincon....

Fast det skulle kunna ha motsatt effekt... hehe.

Jag bevistade bara detta LinCon under Torsdag natt. (Lite boffer där jag åkte på stryk, en match Ricochet Robot som jag storvann innan Tynande Drömmar SL-samlingen, hehe, och sedan lite SL.)

Under denna tid är det bara en person jag vet med mig att ha sett, förutom Krille (som man alltid ser på konvent...) och det var Gardener, som jag lärt mig känna igen.

Pratade jag med någon av dessa? Icke. Varför? Ingen aning!

Jag gick mest runt och snokade i spelbutiker, kliade mig på hakan och önskade att jag hade fem hundra spänn.

Men det verkar hur som helst som att det kan ha varit en hel del forumiter på plats, och dethade varit intressant att träffa någon av er döskallar. Om inte annat kanske det är någon som vill mörda mig för något inlägg här på forumet som får chansen att försöka :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Walium summerar Lincon

"Förklara dig närmare; mer än "fruktansvärt dåligt". Jag spelledde och medarrangerade det hela. En sak är däremot säker - ni spelade det på tok för länge. (Samma sak som var nära att hända när vi provspelade det kvällen innan med ett par av de som skulle spelleda.)"

Enligt vår spelledare så kunde vi ha hållit på länge till om vi bara hade utforskat staden lite mer än vad vi gjorde. Men på din begäran så ska jag lista upp scenariots svagheter.

1. Scenariobeskrivningen på hemsidan
När vi läste informationstexten om scenariot för första gången så fick vi intryck av att vi skulle spela någon typ av Fallout-liknande efter katastrofen spel. Men det var ju helt fel. Feodalism i rymden hade varit en bättre beskrivning.

2. Karaktärsbeskrivningarna
Jag spelade Antares, arvingen och den tredje sonen. Ungefär 90% av den information som stod på min karaktärsbeskrivning var fullständigt onödig och användes aldrig. Inga intriger uppstod i gruppen eller under äventyret som man lätt kunde tro om man läste igenom mitt rollformulär. Jag och mina medspelare var bergsäkra på att vi skulle spela ett scenario fullt av hovintriger när vi väl läst igenom våra karaktärsbeskrivningar. Särskilt han som spelade min syster blev besviken då hans karaktär inte kunde bidra med ett endaste skvatt. Att vi skulle utforska en gigantisk ruinstad hade vi verkligen inte en endaste aning om.

Om detta beror på vår spelledare eller scenariokonstruktören låter jag vara osagt, men särskilt kul hade vi inte.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: Walium summerar Lincon

Tja, du kan ju själv ladda hem scenariot från nätet (hem.passagen.se/eonman) och ta dig en titt, om du undrar över spelledning/skrivning.

När vi hade vår testspelning var det dock ett par saker jag också reagerade på. Dels tyckte jag nog att en del information, som du sa, var onödig, men sedan förvandlades stora delar av vårt spel till käbbel mellan syskonen så det gick bra ändå. Det enda jag reagerade på var tempoväxlingarna.

Vår genomspelning hade väldigt högt tempo till en början och avtog sedan - helt fel upplägg om man planerar att ha arrangemanget mitt i natten på ett konvent... Men sammantaget tyckte iaf jag det var ett intressant scenario.

Fast vad gäller Fallout referenser och dylikt så vet jag inte riktigt. Ska slussa det du skriver vidare, så får vi se vad "mannen bakom" har att säga :gremwink:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: Walium summerar Lincon

Tja, du kan ju själv ladda hem scenariot från nätet (hem.passagen.se/eonman) och ta dig en titt, om du undrar över spelledning/skrivning.

När vi hade vår testspelning var det dock ett par saker jag också reagerade på. Dels tyckte jag nog att en del information, som du sa, var onödig, men sedan förvandlades stora delar av vårt spel till käbbel mellan syskonen så det gick bra ändå. Det enda jag reagerade på var tempoväxlingarna.

Vår genomspelning hade väldigt högt tempo till en början och avtog sedan - helt fel upplägg om man planerar att ha arrangemanget mitt i natten på ett konvent... Men sammantaget tyckte iaf jag det var ett intressant scenario.

Fast vad gäller Fallout referenser och dylikt så vet jag inte riktigt. Ska slussa det du skriver vidare, så får vi se vad "mannen bakom" har att säga :gremwink:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Votering!

Va? Jag kom ju till konventet första dagen med bara gröna kläder (Som mitt användarnamn) och sedan med bara vita kläder, med kavaj som add-on och Den Onda Handsken!

Så det säger du, såg jag dig i de utstyrslarna då? Vad jag kommer ihåg har jag inte sett dig i enfärgad klädsel och absolut inte med nån kavaj på. Den onda handsken såg jag en skymt av när du, Dnalor och Yassilus kom och hälsade på mig när jag satt och åt glass med 2 pluggkompisar.

ps. Mina polare klagade på att ni hade svåruttalade namn :gremgrin: . Iaf Dnalor och Yassilus. Arvidos var lite enklare. ds.
 
Top