Nekromanti LinConförfest den 27:e april

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Hej forumet, länge sen sist.

På LinCons öppningsdag kommer jag att ha en forumsfest för att fira min nya lägenhet (samt för att fira Lincons öppningsdag antar jag). Inget krångel utan helt enkelt "ta med dig en öl eller åtta och prata strunt med andra forumiter medan du dricker upp dom".

Karta (samt mitt mobilnummer)
På den här finfina karta ser man inte bara var gatan ligger utan man ser även min balkong (den högst upp på inflikade bilden). Om man vill åka buss till mig så funkar nummer 202 bra (säker andra också, har ingen bra busskoll) och man stiger då av på hållplatsen "Gamla Linköping" som ligger i princip i korsningen mot den feta gula vägen på kartan. Nära mao.

Hur dags då? Tja, jag jobbar och hinner gärna andas lite innan det kommer gäster. Så om någon vill titta förbi innan klockan 19 är det bra att säga till.


Ps. De 10 första på plats får nåt sitt-designat att sitta på. Ds.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Jag dyker nog antagligen inte upp förrän jag har åkt ut i magicturneringen. Den börjar kl 18, så även om jag droppar efter första förlusten blir det nog tidigast 20.

Därför tycker jag att vi borde ha någon sorts fest på lördagskvällen också. Mitt-i-konventet-fest är underskattat. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
fest på lördagskvällen

Jag kan tänka mig att "ta ett par öl" på lördagkvällen, jag pallar fan inte supa två dagar i rad.. :gremcrazy:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Kommer det några kvinns?

Jag är faktiskt seriös med frågan, för jag ska nämligen släpa med mig min flickvän och hon undrade... haha, jag ska nog inte säga vad hon sade ordagrant, för då får jag stryk ...om det blir bara killar där. Blir det allmänt häng i lägenheten eller är någon sugen på utgång också som de förra forumitträffarna?

Vi kommer nog att komma rätt tidigt så du får nog vara beredd, Feu. :gremsmile: Jag tänker nog dricka en del också. Kanske inte som på glöggaftonen, men ... ja, i stil med... typ. hehe. walium har redan visat bilder.

/Han som ... nä, han ska inte skriva vad Feuflux sade sig ha i duschen nyss på irc
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Nej, DU är gammal och jag är tjock. Jag kan banta. Vad ska du göra åt dina åldersrynkor? Botox? :gremgrin:
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Jag kommer! Allmänheten varnas! Teh shock! Teh horror!

Jag har inte råd att gå ut, så om alla andra gör det sitter jag ensam kvar och super sönder föfflös lägenhet! HAH!
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Hejsan,

Jag och Lisa kommer! (vi sitter numera ihop genom en weird och något äcklig navelsträng). Vi kommer konsumera alkohol och inte gå någonstanns mer än under vapenhot.

Och vem är förövrigt så pantad så de lägger LinCon samtidigt som tattueringsmässan? :O

\Rävnos
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
För att inte tala om att den ligger på sista april! Blir jättestressigt att hinna hem och festa, och jag kommer ju missa champagnefrukost och silllunch! Hugaligen så hemskt.

Hur överförfriskade kommer folk vara vid halv elva? Vågar man titta in då utan att mötas av en spyende forumit? =P

För övrigt, buss till Gamla Linköping? Det är ju knappast långt att gå...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Lus och Snigel kommer

Jag och den där slemmiga typen kommer på fredag i vilket fall. Har ingen aning om hur länge jag kommer vara där (men jag vet att jag kommer vara bitter!) men vi vill gärna speltesta Nostalgi igen efter att vi försökt spåna ihop reglerna efter ett år av glömska. Är folk för fulla tvingar vi er på konventet också, så det så.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,931
Location
The Culture
Eftersom din lägenhet tycks ligga precis mellan universitetet och min lägenhet finns det stor chans/risk att jag kommer förbi. Jag kommer (precis som Dimfrost) att spela Magic, så jag vet inte när jag kommer.

/tobias
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Vågar man titta in då utan att mötas av en spyende forumit?

Om man kräks så bli man utslängd (iaf om Muggas kommer och kan assistera mig, själv orkar jag knappt lyfta en tom ryggsäck). Tänk dig en nivå i stil med important looking pirates i Monkey Island. Själv är jag sugen på att gå ut, men det verkar ju inte så troligt att det blir så vad det låter. :gremsmile:

För övrigt, buss till Gamla Linköping? Det är ju knappast långt att gå...

Tänkte om folk kommer till stan utifrån och hamnar på resecentrum (eller är lata).
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
jag har en burk vitlökssill i kylen som ingen vill äta, kan donera den till din tågresa :gremsmile:

Men sista april hade jag ju faktiskt glömt :O Tattueringsmässa, Valborg och Lincon på samma helg, kommer inte bli mycket levlande på min blood elf paladin den här helgen heller :gremfrown:

från centrum tar det kanske 20min att gå till GL, kanske inte så skoj om man har stor packning?

\Rävnos
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Och vem är förövrigt så pantad så de lägger LinCon samtidigt som tattueringsmässan? :O

Dricka sig stupfull och sen gå på tatueringsmässa låter som en SVINbra ide! ;D
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Äsch vad bokat man snabbt blev... tveksamt om vi hinner, men tar med kartan. Blir det spel förresten?

-Gunnar (som lovat spel med laget och att försöka vara med på rollspelsbarens församling)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Med vetskap om linköpingsgänget i bagaget känns risken för Carcassonne rätt överhängande. :-D

(Annars hotade ju Yassilus med Nostalgi, ett förslag som applåderas.)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Tillägg

Hmm, kom på en grej jag borde sagt i första posten. Ytterdörren till huset låses runt klockan 21. Vill man ta sig in i byggnaden efter detta får man antingen ringa eller skrika högt och hoppas att jag har ballkongdörren öppen.
 
Top