Nekromanti LinCondagboken

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Jo, Herr Rising, du förstår att medans du sitter och lökar inlåst i Stockholm så bevittnar vi konventsfarare allt mer vår hobbys förfall. På Gothcon upptäcktes degenereringen först, med massor av brudar som sprang omkring. Och inte nog med det, massor av fräscha brudar. Liksom, vart är hobbyn på väg?

På Lincon brukar det finnas fräscha brudar, men de brukar stressa runt med böcker i hand och undvika nördar i längsta mån. Problemet i år var att många av de fräscha brudarna ville lära sig spela Looney Labsspel och hade såntdär armband som betalande besökare får. Absurdt.


I löken3 från LinCon 2003 står det:
"De tjejer som ser normala ut går på universitetet och pratar inte med konvents- besökare."
Vilket jag tyckte var så underbart roligt att jag spenderade flera sekunder med att gapskratta.
Nu ska man ju kanske inte låta mig bedöma meningen av ordet "normal" men jag tycker en överlägsen majoritet på konventet i år var normala...
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
När jag läste ditt inlägg kom jag att tänka på vad Yassilus sa första dan på LinCon.
"Ser du tjejen som går där framme? Det är nog ingen tjej..."
Som tidigare sagt har jag aldrig varit på ett konvent förut, men jag tyckte mig finna en hel del udda människor. Detta kan bero på massor av dagar utan sömn, mat och rengöring, men jag vågar inte ge en kommentar angående det.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Nu ska man ju kanske inte låta mig bedöma meningen av ordet "normal" men jag tycker en överlägsen majoritet på konventet i år var normala...
Det är du nog ganska ensam om. Eller så har du en väldigt märklig definition på "normal"... :gremcrazy:


/Dimfrost
 

Tin_UBBT

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
21
lite hälsningar till några av er....

Tjenare! Jätte rolig att läsa allas kommentarer ju =)

Feuflux: Även jag är väldigt intresserad av vad du gjorde vid Midgaard Games...jag minns faktist inte att vi har en tjej som sitter bakom disken, kanske var hon där bara tillfälligt....

Johan K: Jo, jag tror dig, att du kan komma nästa spelkonvent, blir det SydCon då? Eller HalmiCon?
Kommer du ihåg mig? Vi sågs i CalCon, jag var där med Kalcidis.

Yassilus: Det var trevlig att träffa dig, trots att vi bara hälsade varann genom Fogge.

Fogge: Kul att träffa dig igen. Du borde verkligen ge WarCraft en chans till. Spelet är kul. (Dock skall man verkligen inte jämföra med datorspelet, det blir bara orättvis för bägge spelen) =)

Gardener: Oxå roligt att träffa dig, även om vi inte hann så mkt. Jag hade för mkt helt enkelt och hann inte testa era spel. Men det få jag göra nästa gång! =)

Och jag hälsar även till andra forumiter: "HEEEEEEJ".
Jag skall försöka vara här på forum mer!

En liten fundering bara.....förr så hade jag frågat er om det gick bra att ha en "köp/sälj" sektion här i forumet, men då hänvisade ni alltid till hobbyspel. Som alla vet så har ju hobbyspel stängt ner nu, så kommer ni att överväga att ha ett "köp/sälj"-sektion här nu?


Jippi, mitt fjärde inlägg här nu!! =)

Jocke/Tin
=)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Re: lite hälsningar till några av er....

"Det var trevlig att träffa dig, trots att vi bara hälsade varann genom Fogge."

Jupp, det var kul att ses. Vi får se till att skippa Fogge nästa gång. :gremwink:

"En liten fundering bara.....förr så hade jag frågat er om det gick bra att ha en "köp/sälj" sektion här i forumet, men då hänvisade ni alltid till hobbyspel. Som alla vet så har ju hobbyspel stängt ner nu, så kommer ni att överväga att ha ett "köp/sälj"-sektion här nu?"

Nope, vi kommer hänvisa folk till andra ställen, till exempel Spelwebben eller Tradera. Tradera är stort och Spelwebben hoppas vi på ska bli det.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Hey!

Personangrepp är inte tillåtet! :gremgrin:

..i övrigt tycker jag inte alls att vi ska ge Warcraftbrädspelet en ny chans. Såvida vi inte moddar bort allt vi retade oss på...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: lite hälsningar till några av er....

Johan K: Jo, jag tror dig, att du kan komma nästa spelkonvent, blir det SydCon då? Eller HalmiCon?
Kommer du ihåg mig? Vi sågs i CalCon, jag var där med Kalcidis.
SydCon it will be !!
Har redan fixat så att jag inte arbetar den helgen. Kommer du & kalcidis dit ?? För det vore synnerligen skoj att träffa dig igen !! & den här gången ska jag lira caricasonne, eller hur nu det stavas..... Jag lovar !!!!!! :gremgrin: :gremtongue:
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
En konventsrookies historia.

Onsdag:
På onsdagsmorgonen hade jag inte fått någon bekräftelse, villket jag blev lite orolig för. Men det hela löste sig till slut.
Kom till konventet 18.00 och satt mest vid Catahyabordet och pratade om ingenting. Såg inte en ända forumit. Träffar folk och blir slagen på :gremtongue:

Torsdag:
Kommer till konventet nån gång på morgonen. Spelar ett Parti LOTR-risk med några vänner från www.borgen.tk. Förlorar jävligt stort. Ger mig ut på forumitjakt, kommer till Spelwebbens rum och lirar lite Fluxx efter att ha blivit tillfrågad två gånger. Fluxx var kul förutom jag var riktigt hungrig. Jag tror jag spelade flux med Gardener och Yrkoon. Samt någon mer. Men jag minns inte. Försvinner iväg och äter.
Sitter vid Catahya bordet en stund och flummar runt. Träffar Krille nu också. Kommer tillbaka till spelwebben. Sätter mig och kör spel med ett par snubbar i Dalcon kläder, samt med någon (?) och Gardener.
Spelet var kul. Och Kaos blev snabbt mitt favoritkort. Det blev lite tårta till spelet och ja, spelet handlade om Jesus och hans lärjungar.
Mycket kul.
Sedan kom det fler forumiter dit. Och jag skyndar mig snabbt bort till kiosken för att köpa Yassilus Cola Light, detta prestigevärda pris.
Colan överlämmnad till Yassilus. (Det var nog först då den lilla luvern kände igen mig. :gremtongue: )
Lite mer flummande under dagen. Dagen tar slut.
Jag får även syn på Dark Ages: Vampire hoss Spelhobby.se... Jag bestämmer mig för att köpa det när jag får mer pengar.
Jag tror jag spelade lite mer spel hoss spelwebben men jag minns inte ett dugg.

Fredag:
Jag lirar Drakgudens överstepräst i rollspelsbaren tillsammans med mina mäktiga Catahya-polare ( :gremwink: ) och konventschefen själv.
Konventschefen visade sig vara en mycket arrogant drakguds överstepräst om ni skulle vara intresserade.
Spelar även Axies & Allies med några 40:åringar villka spöade skiten ur mig och Silvervarg. jag tror även det var den dagen då jag presenterade mig för alla forumiter som stog vid Fenix och Dungeon of Doom.
Senare på kvällen blir det Tribes. And i continuesly fail to rape a certain person :gremmad:
Även detta spelas med chefen och mina stentuffa catahyapolare.
Jag tar självmord eftersom jag måste hem och sova.

Lördag.
Spelar i rollspelsbaren igen. Är den här gången en hippie med åldersnojja. hihi.
Sedan flummar jag runt som vanligt. Äter lite linconbörjare, köper ett ex utav fenix, samt Dark Ages: Vampire i nån deluxe box.
Sedan är det Kult! Kult Råkkar!
Från Kl 15.00 till till 11.50 då vi var tvungna att gå till prisutdelningen. Där fick vi se en mängd priser delas ut. Bl.a av Foggmock :gremtongue:.
Flummar runt, äter. Åker hem.

Söndag: Spelar ingenting. Är mest social med catahyafolket. Åker hem och pluggar på mitt matteprov.(fick bara G ändå =/) Tråk.

Jag tror det var ytterst få som kände igen mig. Jag var inte så bra på att presentera mig själv. :gremblush:
Jag tyckte det var skitkul, tillskillnad från många andra.


PS: det står på vissa ställen inte alls i ordning, sorry men jag kommer inte ihåg exakt DS.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Re: En konventsrookies historia.

"Sedan kom det fler forumiter dit. Och jag skyndar mig snabbt bort till kiosken för att köpa Yassilus Cola Light, detta prestigevärda pris.
Colan överlämmnad till Yassilus. (Det var nog först då den lilla luvern kände igen mig. :gremtongue: )"


Tack, den satt verkligen där den skulle. :gremsmile:
Du har rätt, det tog ett tag innan jag kopplade, men det var förståeligt med tanke på min brist på mental närvaro.
Kul att träffas hur som helst.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: En konventsrookies historia.

Känn dig ägd!

Det var jag som frågade om du ville spela och fick ett nekande svar första och andra gången. Men du skulle inte slippa ifrån vårt Spelrum utan att ha spelat våra spel =).

Du kom till och med tillbaka så lite småroligt måste det ha varit väl? :)
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Hey!

..i övrigt tycker jag inte alls att vi ska ge Warcraftbrädspelet en ny chans. Såvida vi inte moddar bort allt vi retade oss på...
Du menar typ allt? :gremlaugh:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Tidsrättelse

jag tror även det var den dagen då jag presenterade mig för alla forumiter som stog vid Fenix och Dungeon of Doom.
Jag har för mig att det var på lördagen. Synd att du inte fick spela, men det ska vi ordna på nått sätt!

Magnus
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
DoD

Hur gick det egentligen på LinCon? Fick ni ihjäl fler personer än på GothCon? Hur många var det som spelade? Vilka fler konvent har ni inplanerade?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Resultatet

Vi hade biffat upp gubbarna något, så vi fick bara ihjäl 86 rollpersoner. Fast vi ska lägga in fler och roligare fällor till nästa gång.

Som är på BSK, btw. Och möjligtvis på DanCon, när nästa sådan blir av!

Cirka ett 70-tal olika spelare spelade DofD, en del kom tillbaks och ville ha mer smörj. Vi fick ha kölista och tyvärr neka folk att spela... :gremfrown:


M.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Resultatet

"Cirka ett 70-tal olika spelare spelade DofD, en del kom tillbaks och ville ha mer smörj. Vi fick ha kölista och tyvärr neka folk att spela.."

Berodde det på spelledarbrist eller på att formatet i sin nuvarande form bara tillåter en begränsad mängd spelare samtidigt? Jag tror att Dungeon of Doom (liksom USCM för den delen :gremwink:) har ett utmärkt format för konvent. Det behövs överlag fler drop-in-arrangemang än vad som finns i nuläget. Och det är dessutom häftigt när vissa grejor blir traditioner och stående inslag på konventen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,598
Location
Helsingborg
Re: Resultatet

"Det behövs överlag fler drop-in-arrangemang än vad som finns i nuläget."
Ja! Definitivt! Hela min spelgrupp sade precis samma sak under hela LinCon.. Det är jobbigt att anmäla sig till rollspel och när man väl är där så kanske man inte känner för att spela just vid det tillfället.. Då är det lättare att släpa sig till rollspelsbaren när man vill spela något..

En annan höjdare var att man kunde låna spel.. Det räddade LinCon för oss.. Dessutom är det ju gratisreklam.. Visst, man hittar spel som man inte gillar men om man inte hade spelat det så skulle chansen att köpa det ändå vara rätt liten..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som vill se mer drop-in-arrangemang på konvent
 
Top