Nekromanti LinCondagboken

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

<blockquote><font class="small">Citat Yassilus:</font><hr />
Naug bygger rekord-IceHouse-torn. Är det okej kommer jag skicka in den till Looney Labs.
[/quote]
Självklart!!! Vad är det för record? Bara bland folket här eller?
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
En forumit-mindmap!

Titta på den bifogade filen! Woot! :gremtongue:

/Mask- har inget bättre för sig...

edit: Tydligen var tolv och tretton inte alls forumiter, vilket visar hurpass bra koll jag har på namn...

edit el sekundo, tvåan är tydligen Zedric

edit drei: Och efter att ha blivit påmind av Feliath så kommer jag ihåg att nymmer 5 är feidu!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

"Självklart!!! Vad är det för record? Bara bland folket här eller?"

Ingen aning, antar att det var på konventet just, men om jag får skicka in den till Looney Labs kanske det blir något "officiellt" rekord eller så. :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Re: En forumit-mindmap!

Tvåan är Zedric och tolv och tretton är inte forumiter vad jag vet. Quel Gaish och Ceetan är det hur som helst inte.


I övrigt, snygg bild. :gremsmile:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag tror att det finns en regel mot sådana regler i Playing with pyramids.

Foggmock - pyramidguru
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Inte vad jag kunde hitta

Jag läste just igenom Zendo Illegal Master Rules (Deluxe 2004 Special Millenium Platinum Edition) och vad jag kunde hitta så stod det inget om det, men jag kan ha missat det i all förvirring. Jag tyckte regeln var rätt skoj nu när jag läste det... Kanske ska utsätta dem för det i skolan imorgon? :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

Observera att jag än en gång inte finns med på bild även om min bror är med flera gånger (han heter för övrigt Marcus). :gremsmile:
Han trodde för övrigt att Mask och Insignia var ihop (vilket jag antar inte stämmer om inte vrållådeintrigerna har tätnat ytterligare).

Det enda som jag beklagar är att jag jobbade onsdag och torsdag, att jag inte hann spelleda mer USCM och att någon jävel snodde min jacka under slutstädet (där jag för övrigt var dum nog att hjälpa till att bära bort flipperspelen, det misstaget gör jag aldrig om igen).

Trots min egen begränsade konventserfarenhet så kan jag hålla med om att årets LinCon saknade fart och kändes gråare än förra årets. Lyckligtvis så fanns det en massa lustigt folk i T27 att roa sig med. Dessutom var det rätt många som prövade på att lira USCM.

Brawl är ett ytterst slumpmässigt och våldsamt spel, i alla fall om man är kortlek. De få gånger jag vann så var det av en ren slump. :gremsmile:

Magic-salarna besatt en sällan skådad sunkighet. Jag spellede USCM i ett av grupprummen som helt verkade sakna ventilation. Efter en timme luktade det som om vi hade gömt ett antal döda skunkar i väggarna. Usch!

Jag spelade Western med något som skulle kunna ha varit Åke Rosenius men inte var det som spelledare. Jag tror han hette Lars Johansson eller något annat vanligt. Spelargruppen var ifrån Skövde.

Vart tog Feliath vägen? Jag såg han plommonstopsprydda hjässa blott en gång och sedan var han borta för alltid.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

"Han trodde för övrigt att Mask och Insignia var ihop (vilket jag antar inte stämmer om inte vrållådeintrigerna har tätnat ytterligare)."

:gremblush:

"Vart tog Feliath vägen?"

Han åkte hem fredag eftermiddag :gremfrown:
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Osammanhängande sammanfattning

Har äntligen kommit in i normal dygnsrytm.
Min överpigghet (nähä) under det sista halvdygnet i sal t27 botades med en saftig 16 timmars natt. När jag vaknade var dock min värsta mardröm sanning, jag kunde inte prata. Det var kanske inte så förvånande att jag efter 15,5 timmars spelledande i rad, och därefter 10 timmars tjattrande i t27an, blivit hes.

Träffade för första gången ansiktena bakom namnen.
Kände dessutom igen massa folk från GC-04 och GC-03, som dessutom kände igen mig, och hälsade!
-The hidden menace var ok, men i skuggorna var ingen hit. Rollspelsfronten på LinCon var ett skämt! Dess bättre var det med brädspelsbarerna.
Midgaard - Lysande
Steve Jackson - Ok
Coluseums - Fattade inte var man lånade spelen
Cheap assgames(som det stod!) - Tråkig
Looney Labs/Spelwebben - Oförglömligt! LinCon hade sugit ganska fett, om inte spelen och folket som var där hade funnits.

Bästa spelen
"Bang!" "Fluxx" "Carcassonne Jägare & samlare"
Sämsta spel
Brawl

Magic kvarteren var skrämmande och übersunk. Jag var dock täppt i näsan och vågade kika in. Inget av intresse där, utom filmsalen, men den var omöjlig att hitta.
Tråkigast på LinCon? 2 av mina tre vänner som följde med. De satt och spelade starcraft på sina laptops som de hade med "om det skulle bli tråkigt".

Det hela avslutades med Föreningen Sociala Spelares föreningsspel Kasta Gris. Vi körde först till 1000p, men efter att jag fått bara bacon(BejCon?) vid 425, lade vi ner.
Leve Sverokbussen som gör att allt blir så billigt!

Missa inte BejCon! Nya nyheter varje gång vi uppdaterar!

[Edit] Jag sponsrade också! Så det så!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Låter ju nästan som om du var där för att spana in tjejer och inte för att spela rollspel. :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

där jag för övrigt var dum nog att hjälpa till att bära bort flipperspelen, det misstaget gör jag aldrig om igen
Då kan jag alltså inte lita på dig nästa gång jag ska släpa ett 150 kg tungt flipper i trappor?

Ett tips till nästa gång (för mig själv också...): använd en säckkärra. Mycket lättare.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Jag kombinerar nytta med nöje ;) [ANT, OT]

Ärligt talat.. Dra till ett rollspelskonvent för att spana på brudar är rätt... mycket att skjuta utanför målet.. :gremsmile: Skulle jag nu hitta någon snygg tjej antar jag de ändå är upptagna då deras pojkvän var den som drog in henne i spelhobbyn.. Undantaget är vissa av de tjejer som hjälper till på LinCon, som kan vara uppraggade från en lokal skola..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som mest lade in det där med tjejerna som ett roligt moment (som förvisso var sant, men överdrivet)
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

"Observera att jag än en gång inte finns med på bild även om min bror är med flera gånger (han heter för övrigt Marcus).
Han trodde för övrigt att Mask och Insignia var ihop (vilket jag antar inte stämmer om inte vrållådeintrigerna har tätnat ytterligare)."


Hahaha! :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:
Tja, det är nog mitt fel, jag har en tendens att sända sådana vibbar lite åt alla håll. F'låt Insignia :gremwink: Själv är jag väl lite smickrad, antar jag :gremgrin:.

<font size="1">PS till alla vrålare: Sassis kommer upp ikväll och stannar i en vecka, och ni vet kanske hurpass osäker hon är? Jag skulle iaf uppskatta om vidarespinning på mitt och insignias hemliga förhållande skedde på forumet eller någon annanstans, annars kan flickvännen råka se det och jag få en jävla massa missförtstånd att klara upp... för att inte tala om hur skärrad hon kommer bli varenda gång jag vill på Konvent i fortsättningen! :gremsmile:</font size>
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

Lincon var kasst, men människorna där var bra. Tack för ett trevligt konvent!
Detta var det första konventet jag besökte, så jag saknar helt erfarenhet, men jag kan lungt säga att det var en av de ROLIGASTE helgerna i hela mitt liv. Allvarligt. Jag älskade verkligen LinCon, och om jag får chansen så ska jag åka dit nästa år med. Och året efter det. Och året...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Re: Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

Om man säger såhär...
Ledningen bör helst hjälpa till att göra det så bra som möjligt för alla, något som de inte hade för avsikt att göra, vad jag kunde märka. Hade inte de roliga människorna varit där hade jag inte stannat särskilt länge, för konventet som konvent sög, men som samlingsplats för likasinnade skitsnackare var det bra.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Min regel löd "Pyramiden som befinner sig i den andra pyramiden ska få samma färg som den tredje pyramiden..".. Så sätter man en gul pyramid i en lila så får man en orange färg på den gula.. Alltså skulle den tredje pyramiden vara orange..
Ha ha! Värsta Zendo-missbruket jag någonsin hört talas om! Det bryter liksom mot så många oskrivna regler (och det finns nästan onödigt många skrivna regler om vad som utmärker en giltig koan) att det blir som en parodi på hela spelet. Det måste ha tagit aslång tid att lösa. Det räcker ju med assimpla regler såsom "åtminstone en av alla pyramider som står i kontakt med någon annan pyramid måste vara röd" för att man ska kunna spela skitalänge även med erfarna spelare.

Nå, typiskt kul konventsrapport. Du verkar dock ha varit småkåt alla dagarna, eller var det bara jag som tyckte att det var mycket flickrapportering?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jo, Herr Rising, du förstår att medans du sitter och lökar inlåst i Stockholm så bevittnar vi konventsfarare allt mer vår hobbys förfall. På Gothcon upptäcktes degenereringen först, med massor av brudar som sprang omkring. Och inte nog med det, massor av fräscha brudar. Liksom, vart är hobbyn på väg?

På Lincon brukar det finnas fräscha brudar, men de brukar stressa runt med böcker i hand och undvika nördar i längsta mån. Problemet i år var att många av de fräscha brudarna ville lära sig spela Looney Labsspel och hade såntdär armband som betalande besökare får. Absurdt.

Foggmock - agiterar
 
Top