Nekromanti LinCondagboken

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
Inte för att jag skrev någon dagbok, utan försökte minnas allt i efterhand.. Det var lite svårt att komma ihåg de två första dagarna.. Det kan vara lite fel i tiden ibland.. Var det något roligt som hände er andra?


Två dar innan LinCon.. Min dygnrytm är keff (i förhållande till alla andras).. Försöker återställa den så att jag inte ska vara vaken när mina vänner inte är det.. Sover 4-5 timmar per dag..

Onsdag.. Snackar med en kompis.. Säger att jag funderat på att ta med morgonrocken och glida runt och mysa på LinCon i den.. Han lovar att ta med sig sina tofflor som ser ut som hundar om jag gör det.. Kommer fram till LinCon.. Ser en "Till LinCon"-skylt som ligger slängd på marken.. Vi gör god gärning och sätter fast skylten... på baksidan av en bil..

Gör vår sedvanliga procedur när vi kommer till LinCon.. Registrerar oss, lokaliserar de olika sakerna man kan göra som gå i affärer, se på bio och var vi ska sova.. En kompis ska registera sig.. Han klagar till mig över att han "hela tiden" fick höra den övriga informationen om sig själv som jag skrev dit när jag anmälde honom.. Vaddå? Jag tycker "Har dum hund och fet katt. Båda är svarta." kan vara relevant övrig information..

Vi blir placerade i sovsal.. Första gången jag sover i sovsal.. Jag hatar (numera) sovsal.. Nästa år lånar jag husbil.. Sovsalen är 5 minuters promenadväg från LinCon-lokalen.. Jag inser att min plan om att glidmysa med morgonrock precis gått om stöpet.. Hittar en skylt där det står "Detta område är larmat" i sovsalen.. Sätter den på min luftmadrass..

Kompisens hundtofflor är extremt stora... och fula..

Lokaliserar bion.. Kass placering.. De spärrar av en korridor, vilket tvingar alla att ta en omväg genom korridorerna där Magic-spelarna håller till.. Några har rockabillyparty i ett tält på baksidan av högskolan.. De sätter igång "Soggy Bottom Boys - I am a man of constant sorrow" som kan höras i filmen "O brother where art thou".. Ser folk som dansar "redneck-aktigt".. Jag vill också dansa, men vågar inte gå dit.. Ser en söt tjej i cowboyhatt.. Hennes blick möter min..

En kompis får idén "Skit i sömn" och vi försöker hålla oss vakna... ända tills han tröttnar och vill gå och lägga sig.. Klockan är 05 på morgonen..

Torsdag.. Vaknar 08.. Trött.. Vill sova mer.. Alla mina kompisar drar.. Lyckas inte somna och blir utkörd klockan 10, då sovsalen tydligen ska låsas..

Går i koma hela dagen.. Träffar Insignia, Mask och Feliath.. Får kommentarer om att jag ser trött ut.. Denna kommentar får jag av resterande forumsfolk jag träffar denna dag.. Solar ansiktet..

Sedan hälsar en glad och trevlig person på mig när jag sitter och fifflar med lite DoD-prylar.. Känner inte igen honom först men vet att jag sett hans ansikte.. Han är så glad och trevlig att jag inser att jag borde känna honom och jag vet att jag har träffat honom flera gånger.. Kommer på vem det är efter 20 sekunder.. Inser att min brist på sömn gjorde att jag inte kände igen Herr Nils direkt.. Pinsamt för mig själv.. Bestämmer mig för att inte säga det till någon forumit... någonsin.. Herr Nils tycker jag ser sur ut..

Mask påpekar att han ska börja kalla mig för Rickard, för varje gång han annars nämner mitt användarnamn så blir det bara en dålig ordvits.. Jag håller med.. En av mina kompisar likaså.. Fast det är ju inte mitt fel att det blir så.. Jag kunde ju för fanken inte veta att jag skulle träffa en massa personer, när jag registrerade mig på ett rollspelsforum för 3,5 år sedan, som jag skulle använda mitt nick inför.

Köper Once Upon a Time... och tredje expensionsetet till Munchkin i samma veva.. 10% rabatt är inte fy skam.. Kanske..? Spelar Once Upon a Time.. En spelare blir stormförtjust i det.. En annan köper det.. Alla andra "diggar" det bara..

Köper Giljotin.. Ett kortspel där man spelar bödel som försöker roffa åt sig de "högpoängiga" adelsmän som ska avrättas genom att ändra på turordningen till giljotinen.. Synd att det blir så snabba spelomgångar.. Ska nog ändra lite i reglerna..

Spelar Dungeon of Doom.. Herr Nils spelleder oss.. Han skrattar elakt när vi slår dåligt.. Jag får känslan av att han faktiskt vill att vi ska dö.. Hinner hitta på två (usla) rim med min gnombard innan jag dör.. Dör först av alla.. Drunknar.. Typiskt.. Lyckades inte med något.. Lyckades inte ens dö av ett monster, vilket alla andra lyckades med..

Drar till bion.. Jag nästan storknar varje bord med magicspelare jag passerar då det slår vågor av svettlukt emot mig.. Drar mig till minnes skylten jag läste på LinCon för två år sedan där det stod "Vad är det för likhet mellan en diaramaspelare, magicspelare och ett troll?"..

Inser att 3 koppar kaffe inte har gjort mig piggare (normalt dricker jag en kopp kaffe när det är kris med sömn).. Går och lägger mig ensam tidigt.. 22-tiden.. Ensam!

Hör flera röster medan jag drömmer.. En stark stank av fotsvett uppfyller mina närborrar och väcker mig abrupt vid 01-tiden.. Det är några typer som står vid min luftmadrass.. I normala fall kallar jag dem för mina vänner.. Det är dock tveksamt om jag kallade dem för det vid den tidpunkten.. Försöker somna om.. Ansiktet bränns.. Läpparna är torra.. Solbränna..

En timme går.. Försöker fortfarande somna om.. Mina kompisar avlöser varandra i snarkandet.. När ene tystnat så börjar en annan..

En timme går.. Försöker fortfarande somna om..

En timme går.. Försöker fortfarande somna om.. Hungrig.. Ger upp.. Går upp, duschar och äter en Billys.. Går på LinCons bio och ser John Woos "Hard Boiled".. Många försöker sova i filmsalen.. Filmen var rätt kass, men jag upptäckte hur bra Feng Shuis regler faktiskt beskrev hong-kong-action-strider..

Har inget att göra efter filmen.. Går och lägger mig.. Försöker sova i 2 timmar men det hela blir snarare att jag väntar på att de andra ska vakna..

Fredagen.. När jag går med min morgonrock och mina hundtofflor till duschen kommer jag på att jag borde göra en skylt där det står "Varning för hunden" och sätta den med en hundtoffla på luftmadrassen.. Glömmer bort att göra detta..

Spelar RoboRally på morgonen.. Det var fyra år sedan jag spelade spelet sist.. Helt hjärndöd på grund av sömnbrist.. Kvalificerar mig till final som ska gå av stapeln på lördag.. Tycker synd om lillkillen som sitter bredvid mig för att han dör hela tiden.. Råkar ta livet av hans robot själv några gånger..

Koma.. Mitt sinne är i en annan (dimmig) värld.. Folk får hälsa på mig för annars går jag bara förbi dem.. Jag finner inte detta roligt.. Jag vill hem..

Grillar LinCon-burgare.. Börjar hagla.. Går in..

Spelar återigen kortspelen som jag köpt... Jag är glad medan jag berättar sagor.. Herr Nils kommer förbi och frågar mig om jag inte är sur längre.. Jag blir konfunderad.. Menade han min gnombard som drunknade som inte längre är sur eller att jag var piggare? Mitt svar blir ett leende "Nej" och svarar på så sätt på båda alternativen..

Vi struntar i att gå på Gurps "The Hidden Menace"-scenariot vi anmälde oss till.. Försökte få tillbaka pengarna.. Tja.. Försöka går ju.. Jag inser att jag inte borde betalat inträde, för vi spelar ändå bara (våra egna) kortspel på konventet..

Lånar Frags Deadlands.. Roligt, men med lite för detaljrika regler.. Vi råkade hitta på husregler då vi misstolkade reglerna.. Jag var den som läste reglerna.. Jag var trött när jag läste dem.. Deadlandsexpensionen är bättre än både expensionen PvP och grundreglerna till Frags..

Får söt tjej i bagageinlämningen att skratta..

Vi spelar lite mer kortspel..

Vi ska åka iväg och käka pizza.. En polare undrar vad det är för människor jag jämnt hejar på.. Jag svarar att det är folk från ett forum.. Han frågar vad det är för forum jag ständigt pratar om.. Jag tittar ner på min svarta t-shirt där det står www.rollspel.nu på..

En kompis kommer på att han borde ha betalat för att ge massage, så att han fått lite pengar (och nytta) av sin utbildning.. Nästa år kanske..?

Lånar Ninja Burger vid 02-tiden.. Vi får många skratt, men det bara för att vi driver med kompisen medan denne försöker förklara reglerna.. Kortspelet som går ut på att ninjor ska leverera hamburgare till olika konstiga ställen var väl sådär.. Rolig idé men dåligt utförande..

Går och lägger mig.. Några i sovsalen har blåst upp en luftmadrassoffa.. Den ser skön ut.. Jag tittar på en söt tjej som befinner sig vid soffan.. Hon tittar på mig.. Jag tar ut mina linser.. Jag tittar igen på tjejen vid soffan.. Jag ser inte om hon tittar tillbaka.. Jag klär av mig..

Lördag.. Äntligen har jag fått sova lite.. Är pigg i två timmar och blir sedan trött och hängig..

Spelar Kendo(?).. Ett av många spel där man använder sig av färgglada pyramider.. Hör ett skämt om att pyramidspel är förbjudna.. Inser att Arvidos (eller Mogge) hade spelat med helt felaktiga regler när jag testade Kendo på GothCon.. Helt plötsligt så fick spelet en logik.. Folk suckar åt mina buddhistiska regler när jag är Mästare.. Även jag själv suckar åt dem.. En spelare i gruppen tycker spelet är kul..

Feuflux vill spela Frags och vi raggar upp Fogge och en till som jag inte vet är forumit.. Under spelomgången träffar jag en ny forumit - Ceetan.. Den ende nya forumiten jag vet om att jag träffade på LinCon..

1,5 timmar senare missar jag RoboRally-finalen med en halvtimme för att jag glömmer bort tiden medan jag spelar Frags.. Trodde inte det spelet skulle tog en sådan lång tid (antagligen för att jag hade roligt medan jag spelade det)..

Medan jag letar efter RoboRally-finalen så går jag in i fel sal.. Blir ofrivilligt indragen som spelledarperson av spelarna som spelar i den salen.. För när jag kliver in i salen så pekar en kille på mig med hela handen och säger "Vi frågan Han om vägen".. Jag blev konfunderad.. Hur fanken vet dem vem jag är? Hade tänkt att hänga på om det inte varit för att de spelat i 1930-talets London i scenariot "The Hidden Menace".. Jag har aldrig varit i London... inte ens under 1930-talet.. Jag ursäktar mig.. Kommer sedan på att de menade "Vi frågar han om vägen", alltså mitt genus och inte alls mitt forumsnick..

Vi alla i spelgruppen reflekterar över hur mycket icke-nördtjejer det är på LinCon idag..

Packar ihop sakerna.. Vill hem..

Vi sitter och sunkar.. och spelar våra egna spel naturligvis.. Några ser att vi spelar det dåligt utskrivna Cepespelet och säger "Åh, de speltestar".. Vårt 3 år gamla kortspel? Kollar på slutet av Verbal Combat.. Butlern vinner som vanligt.. Han är bäst helt enkelt.. Har varit det i alla år jag kollat.. Jag och en kompis diskuterar publiken.. Den dålig för att den ville ha för mycket blod.. Vi diskuterar nostalgiskt att för 9 år sedan så var det bara 10-15 personer i publiken och det hölls utomhus på en dåligt upplyst stenhäll.. I år var det drygt 120 och Verbal Combat hölls i en stor föreläsningssal..

Ser en söt, (för) ung piassavatjej.. Hennes blick möter min medan vi passerar varandra..

Vi passerar Linköpings industriområde på vägen hem.. En kompis tittar ut genom fönstret och säger "Titta, en ninja!"..

Vi fåndiskuterar om att arrangera nästa år, för vi åker tydligen ändå inte på LinCon för att spela något.. Vi drar upp massor av förslag på tävlingar vi kan ha.. Vi minns gamla tider så vi var nästintill fullbokade på LinCon med rollspelscenarion.. Nu hade vi bokat ett..

Hemma.. Grannens katt stryker sig mot mitt ben när jag är på väg in.. Jag har inte haft hjärta än att berätta att jag är allergisk mot honom..

Min kudde luktar luftmadrass.. Jag är för trött för att byta kuddvar.. Somnar..


Jag hade roligt på LinCon.. Tyvärr måste jag säga att GothCon är roligare, då det är bättre arrangerat och har bättre lokaler.. LinCon har tappat stinget de senaste åren..


Antal inköpta kortspel: 2
Antal gånger jag någonsin skaffat en LinCon-mugg: 1 (den var rejält snygg i år)
Antal gånger jag förlade mig LinCon-mugg i år: 5
Antal nyinköpta Sinkadusnummer jag köpte och sedan förlade och förlorade: 1
Antal okända personer, som jag aldrig talade med, som skrattade åt mina skämt: 12
Antal gamla vänner jag träffade: 7
Antal gamla prylar jag lämnade tillbaka till vänner: 3
Antal minuter jag spelade Dungeon of Doom: 20?
Antal gånger jag spelade Trygg-Torkel: 0
Antal timmar jag sov på LinCon: 14
Antal timmar jag sov när jag kom hem: 11

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som nu har fått tillbaka "sin" gamla dygnsrytm
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Ånnu en jag missade alltså...

Det är underligt hur mycket folk som ska lyckas missa så mycket folk :gremsmile: Å andra sidan kanske det är troligare att man faktiskt träffades, men inte visste namn bara. Jag var i spelwebbenrummet med Yassilus och co. nästan hela tiden. Jag har också skrivit lite kontinuerligt på hemsidan om LinCon, men jag vet inte hur intressant det är att läsa så jag låter bli att posta det här :gremlaugh:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Feuflux vill spela Frags och vi raggar upp Fogge och en till som jag inte vet är forumit.. Under spelomgången träffar jag en ny forumit - Ceetan.. Den ende nya forumiten jag vet om att jag träffade på LinCon..

Det var nog jag som var den där eventuella forumiten.. Tur du inte såg min arrangörsbricka som jag strategiskt gömt under min t-shirt =).

Men ja, du hade knarkat till reglerna rejält upptäckte vi när vi spelade frags i ungefär 4-5 timmar natten/förmorgonen till söndag. Roligt var det i vilket fall =).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Lite mer prat och så

Jag har ju redan småflummat lite här men jag ska nog prata lite till.

Yyrkoon har redan hunnit avslöja att han var den 4:e Frag:aren så det kan jag inte göra. Han (han alltså, inte Han) var f.ö. en av de 5 nya forumiter jag träffade på. De andra var Ceetan (som droppade förbi spelrummet 2 ggr men inte spelade något?), Snigel (som jag lirade bl.l. Killing doctor Lucky och Chrononauts med), Feidu (den tredje fe:n på forumet, alltid kul att träffa på sin mer okända trilling, mannen som utvidgade tvillinghumor baserad på mig och Feliath) samt Renisis som jag dock inte fattade att det var han förrän dagen efter LinCon då han på mirc avslöjade att han suttit bredvid mig. :gremsmile: Creepy... men nu vet jag vem han är iaf. (Har jag träffat mer nytt folk så har jag glömt bort er eller nåt...)

Jag hade wrnu-tröjan på mig 3 konventsdagar (och en orange långärmad tröja under den torsdag+fredag) och hade hoppats bli påhoppad av massor med folk som skulle identifiera mig eller fråga vilken forumit jag var... gick väl sådär, Illern undrade vad jag var för en filur iaf. Yyrkoons hälsningsfras var "Hej, är det du som är Snigel?" vilket gjorde mig så ställd att Fogge hann svara...

Jag lyckades inte toppa min fantastiska flumföreställning från förra året då jag fick de 2 personerna i Traditions kassa att gapskratta genom att först snacka om Mutant: Unknown Armies (fel UA...) och sedan glömma mina grejer på kassan efter att ha betalat. :gremsmile: Jag gjorde givetvis bort mig den här gången med, men det var så pinsamt så jag tänker inte säga vad... allt jag säger är att tjejen bakom disken hos Midgaard Games tittade på mig med blandad skepsis och förvåning...

Lördagskvällen var skoj, jag hade fått någon sorts överbelastning och var allmänt trött och skrattade åt allt. Gjorde årets roligaste kioskbesök tillsammans med Foggmock och Yassilus, men den historien får Fogge dra.

Fogge imponerade verkligen i sin cheerleaderimitation senare:
"Ge mig ett F, ge mig ett o, ge mig ett g, ge mig ett e, vad blir det?"
Jag, Yas och Thea: "FOGE!"

Tack alla roliga forumiter, ni är bäst.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Lite mer prat och så

Jag gjorde givetvis bort mig den här gången med, men det var så pinsamt så jag tänker inte säga vad... allt jag säger är att tjejen bakom disken hos Midgaard Games tittade på mig med blandad skepsis och förvåning...
OK, vem var i närheten och kan berätta hela spektaklet?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
"Det var nog jag som var den där eventuella forumiten.."
Äh.. Du får väl skaffa en butt som alla andra.. :gremsmile: Själv brukar jag alltid presentera mig om jag upptäcker att någon är forumit.. Visserligen verkade Fogge känna dig så bra att jag misstänkte att du var en..

Å andra sidan var jag så trött att mitt sociala beteende var helkasst.. Jag borde ha presenterat mig.. Det var andra saker jag gjorde som var direkt ohyfsade.. Vända mig om och gå utan att säga "Hej då".. Inte le åt mina eller andras skämt eller le igenkännande när jag träffar andra.. Inte titta folk i ansiktet när jag pratade med dem.. Säkert var det mycket mer.. Jag kan inte ha gett något bra första intryck på folk jag mötte..

"Men ja, du hade knarkat till reglerna rejält upptäckte vi när vi spelade frags i ungefär 4-5 timmar natten/förmorgonen till söndag."
Jaha.. Vad hade jag tolkat fel? Det enda jag upptäckte senare var att man inte fick spela ut helande saker när man hade Health 0 eller mindre.. Det stod visserligen bara "Health 0" men jag antog att det gällde för mindre värden också.. I för sig gillade jag inte den regeln.. Det innebär ju att den med Health 1 inte kan använda några helande saker, vilket gör den otroligt mer kass än vad det redan är..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som kom på i efterhand att han hade lovat Yassilus att han skulle få låna Hans pump, men så gick Han och lade sig tidigt natten till fredagen
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Lite mer prat och så

Haha, cheerleadergrejen är en Solindegrej. Och jag bara busade ju. :gremlaugh:

Angående kioskhistorien så.. tja.

Fogge: Vad kostar 4 kulor glass?
Kioskflicka: Hur många vill du ha?

...vilket iofs var en helt motiverad fråga då det var hyfsad kö bakom mig och hon ville väl raska av beställningen. Jag började skrattfnissa okontrollerat och tänkte ut ungefär tusen saker jag kunde säga för att dissa henne, men det blev bara mer skrattfnissande och så betalade jag och tog min glass. I övrigt finns mina konventsrapporter i artikeltråden och på www.fogge.tk även om vissa detaljer saknas. Var lite sliten när jag kom hem om man säger så.

Foggmock - träffade 2 nya forumiter och lyckades undvika Renisis, Swärje och Bang. Lyckades inte undvika Warcraftbrädspelet. Samtliga fyra ligger på ungefär samma lökighetsgrad. Att jag missade Renisis då, inte att han är lökig. :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ynk..

Jaja, ville ju åxå vara där ju... & uppleva allt det där..
Känns som det är dax att ta tag i sitt liv & kolla bättre i sin kalender & konventskalendern..

/ Johan K, som ska särpa sig & gå på mer konvent... :gremtongue:
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
Var det du som kom på regeln att pyramiden skulle se ut att vara orange när man tittade igenom två andra pyramider i Zendo? I så fall har jag fortfarande inte förlåtit dig! :gremlaugh:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
Haha! Jaha.. Så trevligt att du var där.. Jo, det var jag som hittade på det.. :gremsmile:

För er som inte vet något om Zendo (tack för rättningen) så ska man ställa genomskinliga pyramider på ett sådant sätt att de följer en viss regel.. Det finns tre olika storlekar på pyramiderna och de finns i 5-6(?) olika färger.. De små för plats i de större och de små kan staplas på de övre.. Jag hade lagt en pyramid i en annan samt ytterligare en utanför.. Min regel löd "Pyramiden som befinner sig i den andra pyramiden ska få samma färg som den tredje pyramiden..".. Så sätter man en gul pyramid i en lila så får man en orange färg på den gula.. Alltså skulle den tredje pyramiden vara orange..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som var rätt virrig då och avslöjade sin regel lite för tidigt
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
För de som inte vet vem jag är så var det jag som var den lille killen som följde efter Yassilus och Thea hela tiden. Och jag kan stolt medela att jag var sist med att dö i den första gruppen som spelade Dungeon of Doom på torsdagen och attt jag lyckades lösa Hans (mycket) underliga regel i Zendo. För er som inte upplevde den omgången Zendo kan jag bara säga... det var inte vakert.
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Jag var den där typen i förra årets lincon-tröja som totalt sabbade era planer med att spel hela natten för vi var tvungna att stapla borden och stolarna så att brandförsvaret skull tillåta att vi sov i salarna... jag hoppas att jag nån gång i framtiden blir förlåten...

<blockquote><font class="small">Citat Ziaxool:</font><hr />
För de som inte vet vem jag är så var det jag som var den lille killen som följde efter Yassilus och Thea hela tiden. Och jag kan stolt medela att jag var sist med att dö i den första gruppen som spelade Dungeon of Doom på torsdagen och attt jag lyckades lösa Hans (mycket) underliga regel i Zendo. För er som inte upplevde den omgången Zendo kan jag bara säga... det var inte vakert. [/quote]

Den regeln ägde ju totalt... Vart kan man få tag på spelet?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
En av våra spelare gjorde en koan där regeln var att de två pyramiderna skulle vara i komplementsfärger. Han är dachah nu.

Den enda koan vi har fått ge upp på. :gremwink:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tja, du är ju förlåten, det var ju inte ditt fel liksom. LinCon-ledningen däremot som verkade jobba aktivt för att vårat rum skulle funka så dåligt som möjligt är jag lite mer avogt inställd till dock. Fast Björn kan man ju inte vara sur på. =]

Zendo kan man antingen köpa som ett eget spel (innehåller 4 stashar, gissningsstenar och regler) antingen direkt via Looney Labs eller via till exempel Hobby Games när de beställer saker från USA. Det senare är att föredra om man bara ska köpa ett spel. Sen kan du ju höra på övriga spelbutiker också, de kan säkert ta in det om inte annat.
Det går också att köpa stashar separat, då väljer man de färger man vill ha och får inga extragrejer. De kostar $8 styck.
Till sist kan man även köpa Paper Icehouse Pieces, som är pappersbitar som man kan vika ihop till pyramider. De är billigare, men går inte att stapla, så de är inte riktigt anpassade för Zendo.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
OT: Ynk

Detta säger du ju varje gång det närmar sig konvent.. Kanske dags ta sig i kragen och få gjort det man säger sig vilja?

De enda onda krafter som finns på konvent är dessa Magicspelare, allt annat är snällt folk. Vi hade ju en forumit som dessutom brukar rullstol för att ta sig fram som spelade spel och hade skojsigt i vårt spelrum.

Dvs mindre ursäkter! :gremsmile:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
[li]Jag var den där typen i förra årets lincon-tröja som totalt sabbade era planer med att spel hela natten för vi var tvungna att stapla borden och stolarna så att brandförsvaret skull tillåta att vi sov i salarna... jag hoppas att jag nån gång i framtiden blir förlåten...[/li]

Om du hade gjort som vi bad dig göra, så hade du sluppit göra detta. Följande nätter var det inget sådant krav påtvingat oss efter att vi pratat med lite löst folk i konventsledningen (inga namn nämnda, inga glömda). Kan ju ha berott på att det inte var en helt ordinär sovsal då.. *harkel*. Men som sagt, det är mer de som gav dig knasiga orders som man skall vara sur på. Dumt skjuta budbäraren juh.

Var det du som satt och försökte stapla alla IceCubes till ett jättehögt torn gång efter gång?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Yassilus rapporterar in (inga bilder längre)

Jag är ju tjockt förvirrad, vilket kanske märktes under konventet, så vi får se hur mycket och i vilken ordning jag kommer ihåg allt...

Onsdagen spenderade jag först med lite packande av alldeles för mycket saker och sen for jag till Thea och råkade visst stanna där för länge. Kom hem Torsdag morgon och packade klart det sista. Klockan 16 kom Ziaxool med två fjärdedelar av övriga familjen. Quel Gaish var redan där för att spela Magic, men han gick under namnet Keso/Johan då.
Hur som helst, vi kom till Lincon och medan jag sprang med packningen så hade chrull äran att döda både Thea och Ziaxool i första omgången av Dungeon of Doom. Jag kom tillbaka och vi sprang till Spelwebbenrummet (T27!) där Gardener och Foggmock var. Morsade på dem och sen sprang jag runt och yrade lite vad jag minns (eller kanske inte minns?).
Sen var det massor med spel med massor av roliga människor, massor av tid...
Öh, jag minns inte så mycket egentligen... Jag kan försöka återge de bitar som hänger ihop... :gremcrazy:

Massor av Bang! spelades och det var ett rätt roligt spel, men det förlorade ett litet snäpp varje gång man spelade och till slut var det ett "okej lir".

Swärje spelades och det kan vara det sämsta skräp jag spelat, utan tvekan. De har tagit allting som är roligt i Junta och kastat aaaaaaaaall världens väg, sen gjorde de Swärje. Undvik!

Mycket och många IceHouse-spel spelades med Zendo som klar favorit av de jag testade. Nano-fictionary var också roligt, även om det var lite snålt med olika kort.
Det är hur som helst ungefär som Once Upon a Time fast man inte berättar en saga tillsammans utan man samlar på sig de kort man vill ha och berättar själv, typ.

Fluxx-turneringen spelades och det gick väl helt okej.

En massa skit snackades och en massa spel spelades, men faktum kvarstår: hade inte Thea följt med hade jag inte stannat särskilt länge, oavsett hur trevliga och snälla ni är... Lincon som konvent var rätt kasst, men ni som var där och spelade och snackade med mig gjorde att jag genomled det med många glada minnen.

Nåja, jag är hur som helst för förvirrad för att komma ihåg allt jag gjorde.

(För mer diskussion om de brädspel och kortspel som spelade kan man ju diskutera dem på Spelwebben, då det är OT här... :gremsmile: ).

Jag träffade en massa forumiter och risken är väldigt, väldigt, väldigt stor att jag glömt någon viktig och får dåligt samvete för det i resten av mitt liv, typ:
Ceetan
chrull
Dante
Dimfrost
Douggie
Drakmannen
Feidu
Feliath
Fenix (Anders & Tove)
Feuflux
Foggmock
Gardener
Gurgeh
Han
Herr Nils
Illern
Insignia
Krille
Lord Renisis
Magnus Seter
Malkavian
Mask
Mekanurg
Naug
Quel Gaish
Rosen
Snigel
The_Gorger
Walium
Yyrkoon
Zedric
Ziaxool

Och en massa bilder togs:

http://www.rollspel.nu/images/lincon/1.jpg
Waliums brorsa och Quel Gaish sitter och lurar med Dante och Gardener i bakgrunden.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/2.jpg
En stor bild på Spelwebbenrummet efter det att vi plockat undan för att vi skulle sova. På bilden syns Snigeln (längst till höger), Fogge på stolen, Thea på madrassen, Quel Gaish liggandes på ryggsäcken, Waliums brorsa i grönt i mitten, Gardener i vit t-shirt och långt hår, Mask i grågrön skjorta, Insignia liggandes bakom Mask och Ziaxool på stolen bakom dem båda.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/4.jpg
Samma folk, med Ziaxool vettskrämt tittandes in i kameran.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/6.jpg
Jag tror bestämt att det är lite Trygg-Torkel som spelas. Waliums brorsa vann för övrigt turneringen som kom av sig lite på grund av bristande inspiration.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/7.jpg
Quel Gaish är lite sömnig... Ser det ut som...

http://www.rollspel.nu/images/lincon/9.jpg
Yyrkoon sitter och skriver lite. Tyvärr är bilden sjukt dålig.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/10.jpg
Det syns ju vem det är som bestämmer.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/11.jpg
Gardener i svarta sovsäcken därborta...

http://www.rollspel.nu/images/lincon/17.jpg
Naug bygger rekord-IceHouse-torn. Är det okej kommer jag skicka in den till Looney Labs.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/18.jpg
Thea bygger liten IceHouse-skulptur.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/20.jpg
Thea, Fogge, Erik (?) och jag lirade ett parti MixMax vilket verkar bli lite av en tradition på Lincon. :gremsmile:

http://www.rollspel.nu/images/lincon/21.jpg
Mer MixMax.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/22.jpg
Fogge MixMaxar stenhårt. (En sekund efter att bilden togs hängde Jabba the Hutts bortglömde tvillingbror ut ur munnen)

http://www.rollspel.nu/images/lincon/23.jpg
Min clown. Hårdast. Med piratfötterna.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/25.jpg
Gorger (till vänster) och Zedric (till höger) roar(?) sig med lite Bang!

http://www.rollspel.nu/images/lincon/27.jpg
Och lite Carcassone (med fluffluff).

http://www.rollspel.nu/images/lincon/28.jpg
Gorger i egen hög person, tuggandes på en sked.

http://www.rollspel.nu/images/lincon/31.jpg
Pyramidspel hos Spelwebben, det var vad jag skrev i Löken i år. Där är pyramiderna i närbild.

Öh, ja, en liten avslutning på det här inlägget kanske?
Min mobil blev stulen och jag var trött och oinspirerad genom hela konventet, men tack vare alla glada, snälla och trevliga människor fick ni mig att stanna (eller snarare, ni fick Thea att vilja spela mer spel vilket betyder ungefär samma sak). Lincon var kasst, men människorna där var bra. Tack för ett trevligt konvent!
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
<blockquote><font class="small">Citat Yyrkoon:</font><hr />
Om du hade gjort som vi bad dig göra, så hade du sluppit göra detta. Följande nätter var det inget sådant krav påtvingat oss efter att vi pratat med lite löst folk i konventsledningen (inga namn nämnda, inga glömda). [/quote]
Jag försökte... jag bad dem fråga receptionen men de sa att det skulle sovas där, men jag fick dem att fråga björn... han sa också att det skulle göras i ordning som sovsal... då bad jag dem att fråga anna men hon sa samma sak så då hade jag inget val... och vi låg redan efter i planeringen så det var lite stressigt. Allt detta bara för att jag kännde några som skulle sova där. Det hela gick ju ut på att öka säkerheten om det skulle bli brand och om vi inte gjorde så skulle lincon inte få vara där nästa år och de skulle antagligen åka på ett ganska skapligt skadestånd om det skulle bli brand men allt det där tillhör det förflutna nu...

<blockquote><font class="small">Citat Yyrkoon:</font><hr />
Var det du som satt och försökte stapla alla IceCubes till ett jättehögt torn gång efter gång? [/quote]
Ja jag försökte sex gånger... Yassilus tog kort när jag hade staplat 12 våningar men gången efter lyckades jag med 13 våningar... det kändes så passt stabilt då så jag trodde att jag skulle klara en våning till utan problem så jag sa aldrig nått...
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Det e lugnt juh :)

Som sagt, skjuta budbäraren är dumt. Det är ledningen som skall ta't det på sig och inte den som de skickades ut med budskapet till fiendeland :)

Då vet jag vem du är iaf =). Jag byggde tre våningar högt själv, sen vart det jobbigt =).
 
Top