Nekromanti LinCon?

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Nån mer som ska dit? Och vad ska ni i så fall göra?

Själv så ska jag dit som besökare i första hand och spela Freedom och Westernscenariot. Och så ska jag ställa upp i Verbal Kombat så klart (tackar LinConarrangören som haft goda smaken att flytta det till lördagen). Har inte heller klämdagen på måndagen, så det blir ett kort con.

Har också lovat att hjälpa till ett pass i Rollspelsbaren och att hålla ett seminarium/debatt om scenarioskrivande med Frispel. Och appropå det sista, vill någon vara med, jag har mailat Western men inte fått svar och skulle vara jättekul att ha med någon som brukar skriva för rollspelsförlag (men hittade bara Western för det i foldern, var är alla andra?)

-Gunnar
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Lincon verkar bli ett osedvanligt tunnt rollspelskonvent (det har varit tunnt tidigare år också, men det här slår nog rekord). Det hindrar mig dock inte från att gå dit en sväng. Har inte anmält mig till något, tänkte dock kolla in auktionen, snacka med folket som kommer dit, glo i butikerna (det går väl på en kvart typ) och lite sådant. Finns det seminarier kanske jag kollar in dem med. I mån av tid, ork och lust.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,559
Location
Fallen Umber
Jag kommer som vanligt mest att spela magic, även om det inte är så våldsamt viktiga turneringar i år. Det känns lite synd att det inte finns något indierum eller annan naturlig samlingsplats för forumsfolk.


/Dimfrost
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Det känns lite synd att det inte finns något indierum eller annan naturlig samlingsplats för forumsfolk.
Vad sägs om bordet närmst framför tebaren (som jag hoppas och förmodar dyker upp)

-Gunnar
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Det vanliga, dvs dega, snacka skit, dricka kaffe och spendera alldeles för mycket pengar på auktionen.

Vadå, ska man göra saker på konvent också?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hade varit förbenat skoj att åka dit, men så blir det inte... :gremfrown:
hade dels inte fått ledigt ifrån jobbet & dels så är man heluppbokad hela helgen..
Det enda possitiva är att man antagligen fått resan + inträde & sådan gratis, då man fick förfrågan om att jobba med Spel på-butikerna...

/ Johan K, som hoppas någon iaf fotar flitigt där !! :gremgrin:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,507
Location
Helsingborg
Eftersom det stod 11:e som sista föranmälningsdag på foldern, så missade jag att anmäla mig till något. Fast jag hade nog tänkt att ta det lugnt på konventet. Lite förfest på fredagen och sedan möjligtvis dra till konventet och hänga lite med andra forumiter än Feuflux och Muggas.

/Han som ska träffa gamla kompisar också
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Jag är anmäld, så jag får väl se till att komma också. :gremgrin: Blir väl mest att dega med forumiter.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag har precis bokat tågbiljett till LinCon och kommer dyka upp rätt sent på fredag-kvällen. Om det inte blir någon speldesign för min del då så kanske jag letar mig bort till förfesten.

I övrigt är jag anmäld till tre rollspelspass och kommer återigen att skapa ett LinCon-spel. Det är en gammal tradition och i år är naturligtvis inget undantag.

Sen åker jag hem på måndag förmiddag, för att eventuellt hinna med lite sista april-festligheter i Uppsala.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag kommer dyka upp.
Är anmäld och har bokat bussbiljetter så det skall mycket till för att jag inte skall komma.
Kommer dega och även finnas på den tidigare nämnda förfesten! :gremsmile:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,911
Location
The Culture
Jag kommer vara där. Jag kommer att spela Magic och Carcassonne och andra icke-rollspel. Dessutom ska jag försöka titta på auktionen eftersom jag alltid tycks missa dem när jag är på konvent. Annars har jag inte tänkt speciellt långt eftersom jag glömde bort att föranmäla mig.

/tobias
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vi kommer var på plats (Jag och Ulvtand (Jocke)) och vi kommer göra vårt bästa för att övertyga folk om att de givetvis ska ha en specialtillverkar tärningspåse, handmålad tärning och kanske ett konstverk av min hand. :gremsmile:

Med andra ord så ska jag försöka sälja min själ på konventet. I nuläget känns det så, tittar fundersamt på mina bilder och känner att jag inte kommer kunna skiljas från en enda av dem och det ska dryga pengar till för det. :gremfrown: Men å andra sidan så kan jag inte leva av luft alena så allra minst ska jag ha in för tiden jag tillbringat att göra bilderna, dock tror jag inte köpkraften är så stor på konventet... :gremfrown:

Nåväl. I övrigt ska jag hitta tid att snacka med Krille, Markus (min sängtillhandahållare som gör att jag kan åka till konventet), Illern och alla andra gosiga personer som tar sig en tid förbi mig eller jag drabbar på någon av ronderna runt konventet.

Fotografering står på tapeten... måste ju dokumentera när inte Johan K kommer. :gremfrown: Vi får se hur många bilder som ens blir användbara... :gremfrown:

Försöka spela lite spel ska jag också, inget bokat. Men jag kommer medta mitt eget lilla brädspel (Tempeljakten som jag ska uppdatera efter feedback idag), Carcassone, Fluxx, Giljotin och så kanske något annat nytt som jag inte sett än. :gremsmile:

Förhoppningsvis ska jag köpa in något till Eon också, de där delarna jag saknar... Men det hänger på att de finns till försäljning på plats också. :gremsmile:

I övrigt så får väl livet drabba mig som en stor tung fet stövel...

*har tusen och en fjärilar i magen och är rädd för min egen skugga*
 
Top