Nekromanti [LinCon] På plats i Indierummet!

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Efter att ha tillbringat gårdagskvällen med att vänta på ersättningsbussar istället för att vara på LinCon-forumöl...
Efter att ha sovit på hårt sovsalsgolv i för kall sovsäck och börjat förstå gamlingarna som tar in på vandrarhem...

... så är jag nu på plats i Indierummet, som jag har ställt i ordning med flertalet spelbord, och väntar bara på att glada forumiter och konventare ska komma och spela rollspel med mig! Är du på konventet? Titta in i sal S41! Det ligger typ längst bort i hörnet från receptionen räknat.

Vi har inga lappar eller skyltar än, men vi fixar nog det när Vico dyker upp, vilket borde vara snart.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Det var tydligen inte ok att sätta upp lappar. Men om man går från kiosken, mot hamburgergrillningen, så är det korridoren till vänster.

Vicotnik och Pilzeman är igång och spelar med var sin grupp. Själv sitter jag för närvarande längst in i Indierummet och meckar med forumsrelaterade saker (men min uppkoppling verkar få fnatt lite då och då).

Jag kommer nog bara vara hör i dag, och röra mig härifrån vid 18:00. För de som känner för det, och kommer att dyka upp på LinCon medan jag är här, kom fram och säg hej.
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Var skitkul att hälsa på igår och spela lite :) Kanske dyker upp idag igen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Kraetyz;n24242 said:
Var skitkul att hälsa på igår och spela lite :) Kanske dyker upp idag igen.

Va fan krejts, det år jag inte är på plats så dyker du upp!?
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
RasmusL;n24252 said:
Va fan krejts, det år jag inte är på plats så dyker du upp!?
:) Jag kommer inte till många konvent, tyvärr! Du får väl ta dig till Linköpen illa kvickt, jag är här hela helgen. ;)
EDIT: Hah, jag ljög. Sticker hem imorgon eftermiddag!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Nu är lincon över i alla fall för min del. Sitter just nu och väntat i solen på tåget som ska ta mig norr över ska anlända. För min del har det varit ett lyckat konvent trots att vi inte haft ett lika stort tryck som på Gothcon. I år fick vi tillgång till en betydligt större lokal än förra året och jag tyckeratt den nya lokalen har fungerat bra. Totalt fick vi strax över 20 partier speladeoch det mest förvånande var att det inte vart ett enda parti fiasco vilket annars brukar vara mångas val av spel. Personligen tycker jag det var skönt att folk ville testa andra spel. Stort tack till Pilzeman och Genesis för att ni hjälper till att arrangera. Det skulle vara så mycket jobbigare utan ett hjälp. Samt tack till alla andra spelare och frivilliga spelledare utan ett vore det väldigt tråkigt att hålla i Indierummet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
På tåget på väg hem nu och skriver på mobilen, så en utförlig rapport får vänta. Tack för ännu ett superbt koncent. Jag var lite orolig när vi hade ett dåligt tryck på torsdagen, men det tog sig. Höjdpunkten var Dream Askew som jag definitivt kommer att spela mer av. Det är som om någon tagit AW och hackat det så att det blev spelbart. Tack, Pilze för att du tog med det. Också schysst att det var såpass bra spridning på spelen. Det enda spel jag körde två gånger av var Svart av kval. Alla som missade årets LinCon bör ångra sig djupt; det var mycket lirande med hög standard.
kloptok said:
För den som är nyfiken på Dream Askew såg jag att det är tillgängligt gratis här.
Hellzon said:
Jaha det liret. Tack, ett förbättrat AW lät klart intressant.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Jag var också på Lincon i år, bara fredag eftermiddag/kväll, mest för att Kraetyz betalade skitmycket pengar för sitt Rotsystem (han tog den dyraste nivån, där rewarden var att få spela spel med mig en eftermiddag). Vi spelade Betrayal at House on the Hill, ett ljuvligt spel jag sedan inte lyckades hitta i butikerna.

Men! Medan jag satt och försökte se osynlig ut i ett hörn av Indierummet så tolkade tre besökare detta felaktigt som att jag var någon form av ansvarig för rummet eller att jag åtminstone var intresserad av att spela spel. Det var jag ju inte, men det kunde jag ju inte säga, så jag sålde in Null State lite snabbt och passade på att testa de nya reglerna. Gruppen hade HELT andra idéer om ton i spelet än jag hade, men det funkade ändå ganska bra. Och regelsystemet funkade, och de verkade ha roligt...

Så jag lyckades inte riktigt undvika att spela rollspel den här gången. Nästa gång ska jag välja en mer strategisk plats att försöka hålla mig undan på... Jag träffade såklart Kraetyz, hejjade på Genesis och Pilzeman, pratade lite med Vicotnik. Annars tror jag att jag smidigt lyckades missa alla eventuella forumiter på plats.

Sen sov jag hos Cissi, och det var skitmysigt. Hon lagar jättegoda pannkakor.
Recca said:
Vi missade varandra för jag var där på torsdag och lördag men inte på fredag just precis.
Cissi said:
Och Krank kom på andra plats (av fyra) i ett.... Wait for it.... TÄRNINGSSPEL!!!! :D
krank said:
Tredje var det väl?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Själv var jag bara kvar till 18:00 på torsdagen, och i och med att jag varit mer eller mindre däckad resten av helgen var det nog bra att jag inte stannade kvar längre. Växlade några ord med några, men satt mest i ett hörn och meckade databas.

Till nästa konvent kanske jag till och med lyckas komma på något jag vill göra på ett konvent :grin:
 

Stupidbear

Veteran
Joined
19 Nov 2010
Messages
47
Location
Stockholm
Jag var där en stor del av fredagen och i princip hela lördagen. Höjdpunkten <3

Har många fina minnen och spelade fyra omgångar av rollspel (minst)! Ni är bäst.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Tack och hej till alla glada som var förbi oss (Järnringen) under lördagen och snackade, bläddrade, köpte och skojade. Mycket kul! Vi ses framöver på nästa konvent!
Tyvärr missade jag helt indierummet, måste svänga förbi det nästa gång.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag var bara i Indierummet en kort stund på torsdagen och hann då spela lite med Genesis. Trevligt som alltid. Lyckades träffa BDG och Illern på ölen och sedan så blev det brädspel för hela slanten resten av helgen. Får skärpa mig med indierummande till nästa år. :)
Kram på er!
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
De saker jag kan ta med mig från min första indierumupplevelse: Genesis och Vikotnik är skittrevliga människor, och Prosopasée är ett superhäftigt rollspel. Tyvärr tog jag mig inte tiden att säga hej till Pilze, även om han var där inne. :p
LinCon var häftigt, lär försöka komma nästa år också.
Pilzeman said:
Jag missade helt att du var där. Nästa gång!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Nu ska väl konventskoman ha släppt så det inte är en övermäktig intellektuell utmaning att skriva ett forumsinlägg.

Kom på torsdagen, drällde runt lite och bläddrade i butikerna. Inga rollspel förutom hos en jeppe som hade några lådor med gammel-White Wolf och gammel-EON. Är det något som har hänt på sistone, jag har inte konventat på några år?

Hursomhelst flyttade jag in i indierummet torsdag kväll. Spelade Sjätte inseglet, Nostalgi, A Taste For Murder och Utpost. Utpost är kärlek.

Vicotnik, Genesis, Pilze, Illern, Recca och Stupidbear är trevliga människor. Krank är säkert också trevlig men jag har så svårt för att greppa tag i folk som gör annat och hälsa. Har säkert missat en massa forumiter.

Tjipp. Eventuellt ses vi på något annat konvent.
 

Stupidbear

Veteran
Joined
19 Nov 2010
Messages
47
Location
Stockholm
Hellzon;n25012 said:
Nu ska väl konventskoman ha släppt så det inte är en övermäktig intellektuell utmaning att skriva ett forumsinlägg.

Kom på torsdagen, drällde runt lite och bläddrade i butikerna. Inga rollspel förutom hos en jeppe som hade några lådor med gammel-White Wolf och gammel-EON. Är det något som har hänt på sistone, jag har inte konventat på några år?

Hursomhelst flyttade jag in i indierummet torsdag kväll. Spelade Sjätte inseglet, Nostalgi, A Taste For Murder och Utpost. Utpost är kärlek.

Vicotnik, Genesis, Pilze, Illern, Recca och Stupidbear är trevliga människor. Krank är säkert också trevlig men jag har så svårt för att greppa tag i folk som gör annat och hälsa. Har säkert missat en massa forumiter.

Tjipp. Eventuellt ses vi på något annat konvent.
:O Jag blev nämnd <3
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Hellzon;n25012 said:
Kom på torsdagen, drällde runt lite och bläddrade i butikerna. Inga rollspel förutom hos en jeppe som hade några lådor med gammel-White Wolf och gammel-EON. Är det något som har hänt på sistone, jag har inte konventat på några år?
Som gammal spelmånglare på konvent kan jag hitta två förklaringar (som hänger ihop med att rollspelsförsäljningen totalt sett har gått ned de senaste åren, samt att LinCon inte har särskilt många rollspelsarrangemang):
1) Att rollspel har sålt sämre och sämre på LinCon - 2006, mitt första år som försäljare på LinCon sålde jag jättemycket rollspel, 2011, mitt sista år på LinCon sålde rollspel kasst. Det är därför inte värt för butiker att ta med särskilt mycket rollspel till LinCon.
2) Det finns egentligen bara två butiker i Sverige med ett brett rollspelssortiment, SF-Bokhandeln och Collectors Point. Ingen av dem åker till LinCon.

Det var åtminstone en butik som hade med nya "heta" rollspelstitlar (Mutant År Noll och det halvnya Star Warsrollspelet). Mutant sålde i alla fall bra hos Narren som jag hängde hos. De sålde också slut sina ex av Äventyr och sålde också en hel del Fantasy!. Men bredden var det sämre med.

Själv missade jag Indierummet. Jag tittade in en gång, men då var det ingen jag kände igen därinne, så jag flydde snabbt ut igen. De enda forumiter jag såg på avstånd var Gurgeh och den person som jag med 90% sannolikhet tror är Krank (jag har nog aldrig hälsat på Krank, så jag kan ha fel). Nu tillhör jag knappast det här forumets innersta cirkel, så det är inte så många jag känner igen. Men jag var förvånad att jag inte såg fler av den gamla "Linköpingsmaffian".




Vicotnik said:
Om du tittar in i indierummet så är det bara hugga tag i någon av oss som arrar, vi är forumiter. Oavsett om vi sitter och spelar så har vi allt som oftast möjligheten att ta en kort paus för att hälsa på besökare. Så nästa gång du svänger förbi så säg hej. Vi är inte så elaka som vi ser ut, om vi nu ens ser elaka ut.
Hellzon said:
Makes sense. Måste ha missat de nyare spelen hos Narren, jag var definitivt inne hos dem. Höll faktiskt lite utkik efter dig specifikt i butikerna, men vi sprang väl om varann. Du drev ju ingen butik iaf om jag förstår rätt.
Hunk said:
Nej, min butik är nedlagd sedan drygt två år (så jag var på mitt sista LinCon med butik för tre år sedan). Jag spenderade min tid ungefär 30% hos Narren, 40% i Narrens demorum (där jag demade figurspelet SAGA) och 30% kringflackande på konventet (bortsett från lördag kväll, då jag gick ut och åt mat och drack öl).

Jag hade ett väldigt trevligt LinCon, det enda smolket var att jag missade demotillfällena för X-Wingspelet till Star Wars, eftersom jag lyckades köpa ett begagnat ex billigt på GothCon-auktionen, men inte har orkat öppna regelboken. Jag hade utlovats ett extra demotillfälle på lördagskvällen, men då gick jag ut och drack öl i stället, så jag får nog skylla mig själv.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Hunk;n25100 said:
Själv missade jag Indierummet. Jag tittade in en gång, men då var det ingen jag kände igen därinne, så jag flydde snabbt ut igen. De enda forumiter jag såg på avstånd var Gurgeh och den person som jag med 90% sannolikhet tror är Krank (jag har nog aldrig hälsat på Krank, så jag kan ha fel). Nu tillhör jag knappast det här forumets innersta cirkel, så det är inte så många jag känner igen. Men jag var förvånad att jag inte såg fler av den gamla "Linköpingsmaffian".
Synd att du inte stannade och sade hej! Gällande Linköpingsmaffian har de inte hängt i Indierummet så länge jag har varit med (typ sex år, tror jag). Men du kanske menade på konventet i allmänhet? Jag tror inte jag såg en enda av dem, men så var jag aldrig utanför Indierummet, heller.
Hunk said:
Jag syftade på "konventet i allmänhet" när jag nämnde Linköpingsmaffian. Folket i Indierummet såg ut att spela något, så jag ville inte avbryta.
Hellzon said:
Just, jag spottade ju Dimfrost. Han ska tydligen ha kickat rumpa i SM i Magic, men de var väl mest i kårhuset där jag aldrig gick in.
 

Zimith

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
29
Jag dök bara förbi under lördagen men fick ändå vara med om en väldigt skruvas 6-timmarsomgång Utpost med Vic, Recca och en hel drös jag inte vet namnet på. Riktigt bra spelare, riktigt bra spel. Fast jag bara spelade ett spel en dag så vil jag ändå tacka Vicotnik, Pilzeman och Genesis som verkar hålla i alla indierum på alla konvent alltid. Är det inte dags att WRNU skramlar ihop lite presenter till dessa hjältar? Jag kan tänka mig dyr öl till Vic, en vräkig Chesterfieldfåtölj till Genesis och en lång majspipa och plommonstop till Pilzeman. Har vi en presentkassa?
Vicotnik said:
Tanken att ge oss en pressent är god, men jag ser hellre att folk lägger pengarna på att ta sig till konventen och dyker upp i Indierummet och spelar spel med oss.
Pilzeman said:
Jag är smickrad över att du tycker jag skulle passa i plommonstop! Vad röker man i en majspipa – majs? Oavsett tror jag inte det är för mig. Ett fickur kanske?
Genesis said:
Äh, jag är ju inte ens arrangör. Jag dyker bara upp och har roligt.

Pilze: Du är antagligen den forumit som skulle passa bäst i plommonstop. Möjligtvis med konkurrens av Cissi eller Max Raven.
 
Top