Konvent LinCon 2026

I år ska jag försöka hinna med att hänga i indierummet när jag inte spelleder. Hur länge kommer folk hålla igång där?
Vi brukar starta grupper mellan 10-tiden och ca 20-tiden. Det startas inte så många nya spel efter kl 20 även om vi officiellt är öppna fram till 22. Just för att hinna avrunda pass. Men, hänga med dem som inte spelar kan man göra ändå. :)

I år ska jag försöka hinna med att hänga i indierummet när jag inte spelleder. Hur länge kommer folk hålla igång där?
Gawdemmit! Klart du kör där det år jag inte kommer. Jag hade ju hoppats spela med dig / er på förra LinCon, men det hanns inte. I år är jag inte där.

Får sikta på 2027. :)

Trodde jag redan svarat i tråden, vilket jag tydligen inte hade gjort 😅. Men som vanligt så kommer jag befinna mig i Indierummet.

Förra året tappade jag ett par kära medlemmar i mitt rollspelsgäng när Karin och Marcus flyttade till Linköping. Jag har rekommenderat dem båda att besöka Indiespelsrummet nu. Snälla tag väl hand om dem! De är toppen!

Förra året tappade jag ett par kära medlemmar i mitt rollspelsgäng när Karin och Marcus flyttade till Linköping. Jag har rekommenderat dem båda att besöka Indiespelsrummet nu. Snälla tag väl hand om dem! De är toppen!
Det är uppfattat. 🫡

Till er fyra som jag skall spela Hot Springs Island med nu -- jag blir 10 minuter sen p.g.a. en kraftig tågförsening. Sitter på bussen ut till Valla nu.

Two groups, eleven players had fun duelling and blaming each other for killing Rapacus.

In one group, Ultor killed Rapacus while Pestilentia who was actually
a quasitor in disguise
was the Last Wizard Standing.

In the other group it was Avarious who killed Rapacus while Mirabella was Last Wizard Standing.

Great to see players having fun and stepping up to the challenge

Vi hade en trevlig sittning på Hot Springs Island, jag och fyra spelare. De strosade runt i djungeln och pratade med diverse elementarer. Det mest dramatiska ögonblicket var väl när gruppens sjöman / hamnpatrask ramlade i en bäck då han testade en spång som en skojfrisk gyttjeelementar hade riggat.

Särskilt tack till gruppens krigare, en återkommande konventsspelare! Fint när folk vill spela med en igen!

Lyckat speltest av Dinoblast RPG. Kul att testa de senaste reglerna m. Hade glömt skriva ut ett hjälpformulär till mig som spelledare men inget som inte gick att lösa.

Två spelare valde att lämna två andra i en strid för att själv nå ett kraschat föremål så att de kunde vara först på plats för sin fraktion. Men misslyckades med ett slag mot research, inte en enda av sju T6or över 3.

Fick tyvärr avbryta lite plötsligt då passtiden tog slut och ett annat pass var efter.

Back