Konvent LinCon 2026

Man kan även se en obalans i fördelningen av spelpass. Det är en stor koncentration av pass 12-16, och nästan tomt 16-20. Vilket är lite skumt då även 16-20 är en bra slott.

Man kan även se en obalans i fördelningen av spelpass. Det är en stor koncentration av pass 12-16, och nästan tomt 16-20. Vilket är lite skumt då även 16-20 är en bra slott.
Gissar att de flesta deltagare är vana vid att äta middag någon gång inom intervallet 16 till 20.

Vill man plaska med leksaksbåtar eller göra wroooom-ljud medelst leksaksflygplan så är jag med och arrar i Sjö- och Flygspelsrummet under lördagen. Från Jutland i 1/5000 och Svensksund i 1/1200 till Kalla-kriget flyg i 1/600 över Östersjön finns på plats. Kanske blir några rymdskepp med om jag lyckas smyga in dom bakvägen så inte historienördarna går i taket.

Ja det bokas snabbt upp. Jag har platser kvar för Dungeons of the North både 14maj kl 20 och 16maj kl. 12.

Det finns några nya lediga platser på olika pass:
Mutand Chronicles 3ed: En plats. Bra spelledare, energisk och bra koll på spelvärlden.
Centuria - Nekromantikerns Orb: En Plats. Brukar var bra. Nu med en ny SL i en av de tre grupperna (Spännande!)
Flykten från Antwerpen 1585: En plats. Bra spelledare, Call of Cthulhu 6ed. Bra på gore.

Det finns några nya lediga platser på olika pass:
Mutand Chronicles 3ed: En plats. Bra spelledare, energisk och bra koll på spelvärlden.
Centuria - Nekromantikerns Orb: En Plats. Brukar var bra. Nu med en ny SL i en av de tre grupperna (Spännande!)
Flykten från Antwerpen 1585: En plats. Bra spelledare, Call of Cthulhu 6ed. Bra på gore.
Yes! Flykten från Antwerpen bokad! Tack för tips.

I beefed up the handouts for Mars to Stay for LinCon!

Det är snart, snart LinCon! Jag arrangerar för första gången på LinCon, väljer att kliva på ett väletablerat evenemang som i år också firar 20 år som företeelse, Indierummet! Hitta mig där.
På onsdagkvällen så är vi ett gäng som brukar träffas och ta en öl och försnacka lite på DeKlomp i stan. Det är inte på långt lika tjusigt som konventspuben inför GothCon, men det brukar vara mysigt och gott. Så dyk gärna upp där om ni är i stan redan kvällen. Annars så ses vi på universitetet på torsdagen.

Rekommenderar folk att testa Sara Salkvists Besten i Genawa, vilket utspelar sig i Eons tropiska regioner. Sara har bidragit med mycket i arbetet med Eon V, så det hade varit kul att höra om hennes scenario – kanske särskilt för folk som inte har vana av spelet sedan tidigare.

Jag skulle vilja anmäla mig till Death of Rapacus om möjligt, hur går jag till väga då?

Jag skulle vilja anmäla mig till Death of Rapacus om möjligt, hur går jag till väga då?

Okay men tycker det ser lite svårt ut att hitta var man anmäler sig. Jag har visserligen inte köpt biljett än så det kanske är däri problemet ligger. :)

Back