wilper
Fast i vinkelvolten.
Kan inte någon som åker dit posta lite bilder? Jag kan föreställa mig hur ett GothCon ser ut efter att ha varit där några gånger, men LinCon är ett skrämmande och okänt djur.
Svårt att posta bilder eftersom forumet kräver så låg upplösning.Kan inte någon som åker dit posta lite bilder? Jag kan föreställa mig hur ett GothCon ser ut efter att ha varit där några gånger, men LinCon är ett skrämmande och okänt djur.
As Martin writes, it's too fiddly to upload pictures from the phone here. So I guess we are back to theatre of the mind:Kan inte någon som åker dit posta lite bilder? Jag kan föreställa mig hur ett GothCon ser ut efter att ha varit där några gånger, men LinCon är ett skrämmande och okänt djur.
Respekt! Nästa år kommer vi med något konventsäventyr också. Jag skriver det här så att det finns på pränt. Då kan vi inte backa från det.(jag var den udda personen som vägrade bläddra i boken eftersom jag hellre ville få uppleva första intrycket med mitt eget exemplar i framtiden)
Jag var också i indierummet. Bara på lördagen, men det var gott så.INDIERUMMET
!!!och en skatteindrivare som klädde ut sig till skepp,
My reflections on LinCon 2025 here:
![]()
LinCon 2025 - Thoughtful Dane
LinCon is a game convention in Linköping, Sweden. After a pleasant visit last year, I returned this year for more. A two hour drive from Stockholm and spanning the four days of the Ascension school holiday, LinCon is a good destination for a family holiday. Linköping itself offers many sights...thoughtfuldane.com
Mitt LinCon (längre post kommer senare) bestod av två bokade pass, indierummet-spel och mat/prat med indierummet-folk.LinCon can be a lonely place if you don’t know anyone. While many communities enjoy visiting LinCon, my impression is that they don’t mix a lot. Doors are open and people are friendly. But when everyone else is here with their friends, you easily feel like the odd one out.
Hur reagerar du på att bli överfallen av folk med personlighetsdraget "gilla att gå fram och spontanprata med främlingar och bjuda in dem"?Hade jag varit mer brädspelsintresserad eller haft personlighetsdraget "gilla att gå fram och spontanprata med främlingar och bjuda in mig själv" så hade det varit en annan femma...
I’m sure I would love to play games with people in the indie room. I did swing by a couple of times during breaks and people were nice and friendly and I was too busy to hang around and talk and play.Mitt LinCon (längre post kommer senare) bestod av två bokade pass, indierummet-spel och mat/prat med indierummet-folk.
Utan dessa komponenter hade konventet varit över på under halvtimmen för mig. Spana lite i affärer, spana på folk som spelar brädspel, åka hem. Hade jag varit mer brädspelsintresserad eller haft personlighetsdraget "gilla att gå fram och spontanprata med främlingar och bjuda in mig själv" så hade det varit en annan femma... men nu nöjer jag mig med att konstatera att Indierummet är enormt viktigt för att göra LinCon bra till mig! Och att det är jättekul att det finns rollspelspass att boka in sig på!
Frågan är bara hur man löser det rent praktiskt när det problemet i grunden är att stället är för populärt. Det kom folk i princip hela tiden, så det var inte alltid det fanns folk som kunde guida genom indiespelsutbudet.I’m sure I would love to play games with people in the indie room. I did swing by a couple of times during breaks and people were nice and friendly and I was too busy to hang around and talk and play.
This “we are always open just come in” has this effect that there never is a perfect time to go. Could be an idea to put something in the schedule to catch in newcomers and mix people up. Where it’s legit to play with strangersand make new friends.
Har jag tid över så är det välkommet!Hur reagerar du på att bli överfallen av folk med personlighetsdraget "gilla att gå fram och spontanprata med främlingar och bjuda in dem"?