LinCon 2021 konventsrapport

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Nyligen hemkommen (EDIT: När jag började skriva, i alla fall), trött men fortfarande lätt konventshög. Vilket fantastiskt konvent. En del av det var säkert glädjen över att få gå på fysiskt konvent igen och allas otroliga pepp, men det var på alla sätt ett helt underbart konvent som jag kommer att leva länge på. Med vetskapen om att jag skulle komma att sova dåligt under konventet åkte jag till Linköping redan på onsdagkvällen och sov en natt på hotell. Med en god natts sömn och en hotellfrukost i kroppen begav jag mig till Katedralsskolan där detta speciella LinCon skulle hållas, då universitetet inte var tillgängligt under den här tiden. Indierummet hade dock en likadan placering som alltid: ett bra rum, men ordetnligt avsides så att det var svårt att ha vägarna förbi. Jag var först väldigt nöjd med lokalen, som var ett större klassrum med fyra mindre grupparbetesrum där man kunde stänga in sig, men med glasfönster ut till huvudrummet så att man kunde se att det spelades därinne. Det skulle dock visa sig att det faktum att dessa grupprum inte hade något tak och att saknade all form av ljudabsorbering gorde att det blev väldigt högljutt när flera grupper körde samtidigt, i alla fall.

Höjdpunker:
  • Att få träffa gamla bekantskaper igen och spela med dem ansikte mot ansikte. @Bunny, @Murmelgnu, Kim, @Hellzon, @Cissi, Viktor, Frans.
  • Att få göra nya bekantskaper, framförallt Elsa, som Emil (Murmelgnu) hade tagit med sig. Inte bara trevlig, utan helt enkelt riktigt jäkla bra på rollspel. Jag fick spela flera pass med henne och hoppas att hon blir stammis.
  • Att få se glöden tändas i så många personer som upptäckte den sortens spel vi spelar i Indierummet för första gången. Kim är nog främst ansvarig för detta. Han spelade Drakar och bananer med en grupp som bara hade en och en halv timme på sig. Efter att denna tid gått sade han "Jag måste påpeka att tiden har tagit slut", varpå de svarade "Håll käften, vi kan ju inte sluta nu!". Tror att passet tog tre och en halv timme eller så. I ett annat riktigt långkörarpass spelade han Anatman med en rejäl grupp spelare. Två av dem, som bägge spelat rollspel i drygt 16 år, sade att det var det bästa rollspel de spelat i hela sina liv. Så jäkla givande, och de var fly förbannade på att jag sitter och inte orkar lägga det sista jobbet för att publicera det, så nu är jag motiverad att få ut det.
  • William, Alma och Jakob, tre unga spelare som dök upp på torsdagen för att spela Utpost. Vi körde en riktigt trevlig omgång (mer om den senare) och de gillade det. De kom tillbaka på fredagen och satt och väntade i över en halvtimme på att vi skulle kunna erbjuda dem spel, och spelade Svart av kval med Bunny och hade ännu roligare. De kom tillbaka på lördagen och jag körde Prosopopée med dem. Kim var lite sorgsen över att han inte fick chansen att spela med dem, så de kom tillbaka igen på lördagkvällen och spelade Gastkammaren med Emil och Kim. Jag var inte med på den omgången, men den motbevisade uppenbarligen med råge alla som tror att man behöver ha rymdvarelser eller vampyrer för att få en givande omgång. Den utspelade sig på ett spelkonvent och verkar ha varit helt magisk. Förhoppningsvis skriver någon som var med om den lite i en rapport, men att få lira med dessa tre ungdomar, visa upp bredden på vårt spel, se glöden tändas och hur kul de hade var helt fantastiskt. En jäkla mognad att med 16 bast spela Gastkammaren och få till en sådan omgång.
  • En ny tradition: citatsamlande. Vi hade en whiteboard och började skriva ned citat från omgångarna. Inte "roliga citat", utan bra och representativa citat. Ett från varje omgång. I slutet av konventet, sent på lördagkvällen, gick vi igenom listan och berättade för varandra om spelomgångarna och om omständigheterna runt citaten. Ett toppensätt att knyta ihop konventet och även en bra grej för besökare att kunna se lite vad för typ av spel vi spelar.
    1636290276317.png
Lågpunkter:
  • Mitt tågbyte i Katrineholm på väg till Linköping var inställt, och jag hänvisades till nästa avgång, över en timme senare. Som tur är fanns ett annat tåg som egentligen skulle ha gått tidigare, men som var en och en halv timme försenat, så jag tog det istället. På vägen hem råkade mitt tåg ut gör tre signalfel, men blev bara en halvtimme försenat, vilket väl är ganska bra för att vara svenska tåg.
  • @Vicotnik var inte där och arrade Indierummet. :gremfrown:
  • Jag börjar bli för gammal för att sova på golvet med endast en yogamatta och en öppen sovsäck vars dragkedja inte fungerar. Kanske får bli hotell även under konventet i framtiden.
  • Att det krockade med BSK, så att vi gick miste om en massa skönt folk, som bläckfiskarna och @Khan.
  • Att vi var tvugna att säga nej till flertalet grupper, eftersom trycket var högre än vi fåtalet arrangörer kunde hantera.
Spelade pass i inte helt kronologisk ordning:
  1. Utpost med William, Alma, Jakob, Emil och Elsa. Kul omgång. Jag kastade in diverse yttre hot mot dem, men hade egentligen inte behövt, för de gjorde ett gott jobb i att sabotera allt själva och det slutade med att teknikern sprängde hela utposten. Citat: "Ta henne till burarna … De kan behöva tömmas."
  2. Drakar och bananer med en grupp barn. De var sex pers och hade ont om tid, så de fick samsas om fyra rollpersoner. Vi hann bara med två utmaningar, men de hade tokroligt. En av dem hade spelat det förut och var jättepepp. Citat: "Jag anfaller poliserna med en vattendroppe."
  3. Utpost igen (det var poppis i år), med ett gäng erfarna rollspelare som inte hade spelat så mycket samberättande, samt Erik, en indierumsstammis på LinCon. En av dem hade bara varit "DM" i ett decennium, sade han, så det var skönt att få vara spelare. Jag slapp vara utsida och fick också spela en rollperson. Det blev en riktigt tung berättelse, då utposten var en forskningsstation/fängelse, som experimenterade på fångarna. Vitat: "Det här jävla stället. Det dödar din själ. Jag har sett det hända. Låt det inte hända dig, Chikelu." Chikelu var sanitetsteknikern som städade upp i cellerna efter de biologiska experimenten. Fokus: Hatar sitt jobb. Relationer: Tvivlar på ledningens kompetens och Kärlekslöst förhållande. Så jävla tungt.
  4. Motel Dragonfly med några av dem vi delade sal med och som arrangerade Two Rooms and a Boom. Det här är det knarkigste franska spel jag har. Jag tror att tre av oss hade dödat och var i helvetet och den fjärde var djävulen, men jag är inte säker. Citat: "Och ur de tunga molnen regnade det blodapelsinmarmelad". (Just blodet i blodapelsinmarmeladen var sjukt symboliskt.)
  5. Lovecraftesque. En ganska bra och klassisk historia om en arkeolog som reste till en gruva där de gjort ett mystiskt fynd och fastade i en tidsreva kopplad till den vidunderliga statyn och eventuellt de uråldiga varelser som dyrkat den. Citat: "Ett djuriskt grin i egyptisk marmor, begravt i Jordens inre."
  6. Minuit pour toujours med Kim, Viktor, Emil och Elsa. Dystopiskt spel med vinnar eoch förlorare. Elsa var medborgare, de andra var departement, jag var generalsekreterare (typ domare). Emil vann! Vill inte berätta så mycket mer eftersom man inte kan (bör) spela ett scenario om man vet vad det handlar om, och jag har än så länge bara översatt ett scenario. Det var poppis, dock, och reglerna är ganska korta, så jag tror att jag ska översätta hela spelet. Citatet var om spelet snarare än i spelet, och kom från medborgaren: "Pest, kolera eller COVID".
  7. Toi qui, comme un coup de couteau, dans mon cœur plaintif es estrée (AKA franska Sakval) med Bunny, Elsa, Emil och Cissi. Premiär för detta spel i fysisk form. Jag hade bara spelat det online, och det är ganska annorlunda fysiskt eftersom man viskar i varandras öron. Riktigt bra omgång. Flera fantastiska scener som verkligen fick det att rysa i kroppen. Speciellt scenen där Bunnys roll gick all in och gifte sig med Djävulen. Soloscen, förutom att jag då spelade Djävulen som viskade i hans öra. Alla mina medspelare levererade sjukt grymma rolltolkningar och stämningen var tät som filmjölk genom hela spelet. Citatet var från Elsa, vampyr, respektive Emil, jägare: "Jag är inte rädd för dig." "Det där är en lögn. Till och med jag är rädd för mig."
  8. Doing the Job (For the Drama-spel) med Emil, Kim, Bunny, Elsa och Hellzon, tror jag. Wrestling-tema. Kort och kärnfullt. Citatet är Bunnys: "Jag sade att jag fortfarande älskade henne. Hon lovade att lämna min syster."
  9. Prosopopée med Hellzon, Jakob, Alma och William. En berättelse i klassisk Prosopopée-stil. Kejsaren i slottet bryggde ett sinneskontrollerande te som han använda för att kontrollera sina tjänare och få dem att hugga vackra statyer av honom, men nr detta te kastades ut rann det i en stor flod som förpestade hela landskapet och såväl människor som djur i hela dalen högg statyer utan att själva vara medvetna om att de gjorde det. Citatet: "Kan inte du ha, typ, ett svart hål i magen?" Ett förslag om hur Mannen vars kropp är marmor och skiftar i de fyra elementen kunde få ett nytt underligt attribut kopplat till tomhet.
  10. Wild Tales med Emil, Hellzon, Elsa och Bunny. Jag gillar Wild Tales. Vi spelade det en del på ett GothCon för länge sedan och sedan glömdes det lite bort, men jag hittade det och skrev ut det. Det är ett snabbspelat spel, typ en halvtimme eller så, och ger en kort novellberättelse som utspelar sig i en postapokalyptisk värld. Citatet: "Syraregnet färgar molnen gröna och lila"
  11. Utpost igen igen, med ett gäng trevliga okändisar samt Erik. Jag har tyvärr glömt bort namnet på en av dem som kom och spelade flera gånger, men han var askul att spela med. Erik var utsida, så jag slapp igen! Denna berättelse kretsade kring ett experimentellt rymdskepp som teleporterats till långt ut i världsrymden, Voyager-style. Ett par sköna scener. Vi lyckades rädda utposten från den anomaliska strålningen från en närliggande stjärna, men likt förbannat kom projektledaren med en pistol och sköt den tekniskt kunniga personalen som inte ville lyssna på honom, så det sket sig i alla fall. Citatet (riktat i hög röst mot just projektledaren): "Och du, din manipulative jävel, självutnämnd ledare för hela den här gruppen pajasar!"
  12. Anatman med Elsa, Bunny, Frans och Janni. Riktigt tajt omgång om en dejtingapp som bygger din perfekta partner åt dig och om en sjuk, sjuk man som byggde kopior av kvinnan som avvisat honom, programmerade att älska honom, och dödade dem gång på gång. Antagligen mörkaste spelomgången på konventet, men också riktigt snyggt ihopknuten av alla och med bra tajmade vändningar och "avslöjanden". Citatet, som visar på hur mörk den här berättelsen var: "Programmerat samtycke, är det också samtycke?" "Lagen gör ingen tydlig åtskillnad." Sagt på en presskonferens.
  13. Best Friends med sex spelare plus mig som SL, på engelska då en österrikare var med. Sex stycken pensionnärsdamer på ett ålerdomshem försöker smita in på en konsert med deras ungdoms idol Frankie Sunshine som gör en sista comeback-konsert, samtidigt som en reporter har listat ut att en av dem är den fasansfulla seriemördare som försvann för tjugo år sedan. Det var högljutt och jag hade svårt att hålla pli på alla och sätta scenerna, men det var mycket skratt och jag fick en applåd efteråt, så de hade förhoppningsvis kul! Citatet ger nivån på spelet: "We're looking for the Leg Snatcher." "Oh, that would be Bobby. She has a collection of legs in her freezer."
  14. Lovecraftesque igen, en kort omgång med Hellzon och några jag inte träffat förut. En ganska klassisk omgång, men kul för att den utspelade sig i Sverige. Citatet säger vilken sorts berättelse det var: "Något slår i vattnet. Det var antagligen en gädda."
Fjorton spelpass alltså! Inte illa, om jag får säga det själv. Jag hade hoppats få spela Minuit pour toujours och Se och göra i Aliatra, och ett av dem blev i alla fall spelat. Jag kunde tyvärr inte vara med på speltestet av Upproret i Münster, Kims intressanta koncept, men det kommer nog fler tillfällen. Höjdpunkterna var nog Toi qui och Anatman, två riktigt vassa omgångar som verkligen kändes. Allt i allt ett riktigt jäkla höjdarkonvent.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Själv släntrade jag in på fredagkväll, lyckades till min egen och eventuellt receptionens förvåning köpa en mugg (receptionen trodde de skulle vara slut), och drönade i Indierummet länge nog att hälsa på några regulars. Sen gick jag och lade mig för jag är en vuxen man med sömnbehov.

Lördag blev min enda speldag. Genesis har fångat in det mesta:

Prosopopée med Hellzon, Jakob, Alma och William. En berättelse i klassisk Prosopopée-stil. Kejsaren i slottet bryggde ett sinneskontrollerande te som han använda för att kontrollera sina tjänare och få dem att hugga vackra statyer av honom, men nr detta te kastades ut rann det i en stor flod som förpestade hela landskapet och såväl människor som djur i hela dalen högg statyer utan att själva vara medvetna om att de gjorde det. Citatet: "Kan inte du ha, typ, ett svart hål i magen?" Ett förslag om hur Mannen vars kropp är marmor och skiftar i de fyra elementen kunde få ett nytt underligt attribut kopplat till tomhet.

Wild Tales med Emil, Hellzon, Elsa och Bunny. Jag gillar Wild Tales. Vi spelade det en del på ett GothCon för länge sedan och sedan glömdes det lite bort, men jag hittade det och skrev ut det. Det är ett snabbspelat spel, typ en halvtimme eller så, och ger en kort novellberättelse som utspelar sig i en postapokalyptisk värld. Citatet: "Syraregnet färgar molnen gröna och lila"

Lovecraftesque igen, en kort omgång med Hellzon och några jag inte träffat förut. En ganska klassisk omgång, men kul för att den utspelade sig i Sverige. Citatet säger vilken sorts berättelse det var: "Något slår i vattnet. Det var antagligen en gädda."
Jag är helt oskyldig till Doing the Job-partiet. Det måste varit en dubbelgångare.

Prosopopée var coolt. Paradigmet i partiet var konventsmuggen, så världen hade stenstatyer överallt och som sagt väldigt mycket té.

Jag zonade nog ut lite under Wild Tales, men det blev en ball story ändå.

Lovecraftesque blev bra, spelarna verkade på hugget. Genesis pitchade att man kunde spela i New England som i Lovecraftnoveller, eller nån annan stans. "Eller utanför Omberg," flikade en av spelarna in, och så blev det.
Jag tror det är lätt hänt att det blir en klassisk story med ett monster om man inte använder scenariona med tips på ledtrådar som kan leda till något annat. Vi har ju spelat fler partier i indierumssammanhang och upptäckt allt från insektcivilisationer till gamla trollkarlar som fått evigt liv genom konstiga ritualer.

Innan Lovecraftesque spelade jag, Cissi, Mårten (?) och en till (och jag är så kass på namn) Utpost. Vi var på havets botten för att undersöka/gräva ut en meteorit. Kocken hatade sitt jobb och utpressade borrledaren för att få dynamit som kommunikatören beställde, ihop med "annat". Sen började meteoriten "kläckas" för att vi hade pillat för mycket på den. I slutet lyckades vi faktiskt spränga så meteoriten rasade ner i en ravin. Slutet gott, allting gott. Citat "Du kan inte spränga utposten bara för att du hatar ditt jobb."

För övrigt:
Nu är jag kanske lite kinkigare än de flesta när det gäller ljudkvalitet pga hörselskada men det var nog ljudmässigt de sämsta lokaler jag varit på Indierum i sen jag började gå. Folk satt två grupprum bort och det lät som de satt bredvid oss och pratade. Jag kan bara gissa på hur det är för skolans elever när salen är full på riktigt.

Att det var fem trappor upp från kafét till Indierummet är smällar man får ta. Det blev lite mjölksyrabildning i benen ibland.

Citatwhiteboarden var görcool. Vi hade en liten genomgång av den på lördag kväll, det var ett kul sätt att få lite recap av både vad jag själv spelat och vad alla andra spelat. EDIT: Ja Genesis skrev ju det, såg jag nu.
 
Last edited:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Låter som ni har haft det rikigt kul. Hade velat vara med men tyvärr så tillåter inte min nuvarande levnadssituaition det, har gått tillbaka till skolbänken. Där emot så räknar jag med att arra på Gothcon till i påsk.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Jag spenderade inte fullt så mycket tid på konventet som jag tänkt. Jag var där på torsdagen. Höjdpunkterna var som vanligt butikerna (köpa spel jag inte behöver för pengar jag inte har) och ett spelpass Alice is missing (här i svensk konvertering av arrangören).

Spelet var det mest känslosamma jag varit med om i rollspelsväg. Aldrig förr har jag varit så engagerad i en karaktär och i att lösa ett problem. Helt klart en ny favorit.

Nästa Lincon ska jag planera bättre och ta med en kompis.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
LinCon2021

Torsdag:
Alice är försvunnen: Intressant spel. Imponerande portning till svenska och svenska förhållanden. Vi hade med två ungdomar (17). Således fick vi gamlingar skämmas för hur långsamt vi skrev på våra telefoner.

Fredag:
Bröllopsgåvan: Jag SLade på konvent (första gången sedan 1999). Low fantasy med Savage Worlds. De inblandade verkade ha roligt. (Inspelat till PLEW-Podden)
Dungeon Delvers: Centuria. Vi körde hela gänget, dvs fem spelleddes av Niclas och fem av Björn parallellt. En lysande variant av rollpersonsskapande gjorde att man snabbt kunde göra en egen gubbe och sätta ihop en grupp för att ge sig ner i grottsystemet. Eftersom jag spelade in båda grupperna ska det bli kul att höra hur mycket de skilde sig åt.

Lördag:
Mutant Chronicles: Kul med en fortsättning på de två tidigare konventsäventyren. Tog sex timmar i stället för fyra, så även om det var kul ble jag rätt mosig i huvudet av Momentum, Darkness Points, Chronocle Points och allt annat som kan påverka ens slag. Vi klarade av äventyret och överlevde (utom en), så det var bra. (Inspelat till PLEW-Podden)
Bröllopsgåvan: Dags att SLa igen. Nu drog jag över två timmar, så vi slutade vid två på natten. De flesta i gruppen verkade ha kul i alla fall, även om min dotter var aningen trött mot slutet.

Sammanfattning: Som vanligt finner jag mig mest instängd i något rum och spelar rollspel. Hann emellertid prova på F28, så det köpte jag. Träffade även några som jag bara träffar på LinCon. Lokalen var aningen förvirrande med fem plan, jag visste aldrig riktigt var jag var. Som vanligt trevlig stämning och mycket kul folk och aktiviteter. (Inspelat till PLEW-Podden)
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Så fantastiskt att vara tillbaka på konvent! Jag blev så överväldigad av intryck att det först är nu jag känner mig mogen att sortera bland dem.

Hela sex spel fick jag spelat för första gången: Upproret i Münster, Drakar och bananer, Toi qui, comme un coup de couteau, dans mon cœur plaintif es estrée, Doing the Job, Wild Tales och Anatman. Både Toi Qui och Anatman har jag visserligen spelat tidigare versioner av, men de skiljer sig tillräckligt för att jag ska räkna dem på nytt (det förstnämnda i form av Svart av Kval, med viss distans det indielir jag spelat allra mest, och det senare när det fortfarande handlade om telepater).

Starkaste minnet är nog sessionen Toi Qui, inte minst för att jag innan vi satte igång tänkte "nu ska jag för en gångs skull spela en resonlig, deliberativ och rationell vampyr som inte blir lynchad i slutet" bara för att någon timme in tycka att nu passar det visst bra att gifta sig med djävulen. Lynchjustis följde, men det vara bara till det bättre för det lät mig ta plats vid min makes sida i underjorden. En del av min uppenbart resonliga, deliberativa och rationella plan, givetvis.

Väldigt kul var det också att spela Svart av Kval med Alma, William och Jakob. En verkligt händelserik session med många överraskande twister i en stor urban fantasy-stad med orker och varulvar. Jag dog givetvis (fick hjärtat utslitet ur kroppen och förvandlades till en staty av svart marmor) men det gjorde i och för sig nästan alla andra också. Vi skulle kunna kalla det en grekisk tragedi om inte för att alla i högsta grad förtjänade sitt öde.

Upproret i Münster var en fantastiskt rolig och räfflande berättelse i Montsegur 1244:s anda. Vi fick med såväl det obehag som inspirationskällan ju är så bra på att väcka, som en massa cringy humor. Det var scener där det inte gick att hålla ett straight face, utan vi fick ta skrattpauser innan vi fortsatte. Samtidigt var det tungt som fan. Svårt att beskriva. Vi var fyra spelare som tog hand om tre karaktärer var. Två av mina karaktärer lyckades faktiskt överleva. En som förtjänade det och en som inte förtjänade det det minsta.

Kul att spela Nerver av stål igen, inte minst för att jag till allas överraskning, mest av allt min egen, lyckades hålla mig helt okej till att berätta i dåtid (här är lite bakgrund från hantverksgruppen). Det här var lördag kväll, så jag var nog så trött redan, men vår inte allt för långa session gick över förväntningarna. Jag spelade titelkaraktären. Kanske värt att tillägga att jag lyckades överleva (och som ett tillägg på tillägget att titelkaraktären typ inte kan dö).
 

JoakimPetersson

Veteran
Joined
9 Nov 2021
Messages
4
Jag hann med att spela tre olika spel men skulle gärna ha spelat många fler! Det här var första gången jag spelade rollspel på konvent. Vanligtvis spelar jag bara massor av brädspel på LinCon, men i år ville jag testa något nytt så det blev att besöka indierummet. Det här var min första riktiga kontakt med den här typen av rollspel. Det närmaste jag har spelat tidigare är Fiasco och det fick vi aldrig att flyta på särskilt bra. Genesis har beskrivit två av sessionerna jag var med i. Lovecraftesque (nummer 5) och Utpost (nummer 11). Det sista spelet jag spelade var Anatman.

Några höjdpunkter
  • Mot slutet av Lovecraftsque hade vi inte riktigt samma teori om vad som pågick. Jag spelade vittnet i sista scenen och fick mig en ordentlig plot twist.
  • För mig var höjdpunkten i Utpost dramat mellan min karaktär (piloten) och en av birollerna (teknikern). Vi började som ovänner, bråkade massor, men kunde tillslut åtminstone tolerera varandra tillräckligt mycket för att försöka rädda situationen. Slutet var också en riktig höjdare. Skällde högljutt ut projektledaren som varit otroligt dryg (på ett underhållande vis) hela sessionen och direkt efter blev jag ihjälskjuten av honom.
  • Svårt att välja en specifik höjdpunkt från Anatman. Hela sessionen var magisk! Alla tillförde så otroligt mycket och rollspelade så hårt de bara kunde. Det är mycket möjligt att det här kan bli mitt favorit rollspel. Älskar temat och korten känns riktigt genomtänkta. Hoppas på att en viss person ser till att spelet blir klart snart så man kan köpa sig ett exemplar ;)
  • Avslutade LinCon med att jag fick en bok med titeln “Spelledarlös friform”. Läste igenom hela boken dagen efter. Väldigt intressant läsning för mig som är ny och väldigt intresserad av att lära mig mer om den här spelstilen.
Ett stort tack till alla jag spelade med, alla tillförde något unikt och värdefullt. Extra stort tack till Genesis och Kim som gav mig en riktigt bra introduktion till den här typen av rollspel. Både jag och min pojkvän hade otroligt roligt i indierummet så vi tänker försöka dyka upp på GothCon (även fast det är aslångt att åka) och spela med er igen nästa år!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Ett stort tack till alla jag spelade med, alla tillförde något unikt och värdefullt. Extra stort tack till Genesis och Kim som gav mig en riktigt bra introduktion till den här typen av rollspel. Både jag och min pojkvän hade otroligt roligt i indierummet så vi tänker försöka dyka upp på GothCon (även fast det är aslångt att åka) och spela med er igen nästa år!
Så jäkla kul att höra, och det var supertrevligt att spela med dig, också. Vi kan väl säga att jag blivit motiverad att färdigställa Anatman efter detta, och det borde inte dröja superlänge innan det är klart. Kul också att du dök upp på forumet! Välkommen!

Hoppas få spela med dig igen på GothCon. Då är det ännu fler sköna indielirare på plats.
 
Last edited:
Top