Nekromanti LinCon 2018

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Halloj!
Jag ska iväg på mitt första non-GothCon-konvent nu i maj, och det fick bli LinCon. Efter att Skrômt blivit särskilt önskat att komma dit fann jag mig alldeles för smickrad för att kunna säga nej (nu vet ni min svaghet. Använd den väl). Så nu erbjuder vi sammanlagt fyra spelpass Skrômt, varav tre fortfarande är fria att anmäla sig till.

Finns här några forumiter som tänkte åka till LinCon i år? Hade varit kul att mötas upp över en öl eller något i så fall.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag kommer vara på Lincon och arra Indierummet under hela konventet.

Som vanligt så räknar jag med att anlända på onsdag eftermiddag till Linköping för att efter att ha checka in på hotel bege mig till De Klomp och dricka öl. Kommer när det närmar sig slänga upp en tråd om det.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Målsättningen är att dricka öl på onsdagen.
Sedan får jag se. Det har en tendens att resas iväg med familjen så fort det blir långhelg.
 

Hakoon

Veteran
Joined
18 Mar 2014
Messages
51
Jag och två vänner funderar på att lämna trygga Skåneland och ta oss upp till LinCon i år! Spel som Skomt, Skyddsrum 22 och Hjärnor verkar hyperintressanta!

Någon som har tips på ett bra och hyfsat billigt hotell i närheten av konventet? :)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Feuflux;n280981 said:
Jag kan mansplaina fram lite tips :) (Bor i stan så bor aldrig på hotell här.)

https://www.scandichotels.se/hotell/sverige/linkoping/scandic-linkoping-vast Vanligt hotell på hyfsat avstånd.
Tyvärr absolut dyrast i stan, men på bekvämt gångavstånd från konventet. Kommer ni med bil finns det gratis parkering både vid hotellet och nära C-huset.

Jag ämnar dyka upp. Man hittar mig på pre-Linconölen eller i Indierummet beroende på när man letar.
 
Top