Nekromanti Lilla Chicago

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Välkomna till Malmö! Förlåt. Lilla Chicaco.

Häromåret såg jag blodfläcken när en man blev skjuten i huvudet men överlevde. Några månader senare när vi spelade rollspel hemma hos mig hördes en skarp knall. Det visade sig vara ett pistolskott, som avlivade den tidigare mannen. En iskall avrättning. På hörnet av min gata.

Innan dess har två män blivit knivhuggna till döds i min port. Min gamla port på samma gatan.

Sedan jag flyttade har enbart en man blivit dödad utanför min nya port. Det skedde när fyra män i en svart mercedes stannade utanför porten. Öppnade bildörrarna simultant, stegade ut, slet tag i en man och började hugga i honom. Uppåt tjugo hugg senare gick de tillbaka in i bilen och for iväg.

Ikväll var det dags igen.

http://sydsvenskan.se/malmo/article268914.ece

Polisen har nyligen haft en insatspatrull på min gård. De har spärrat av min gata. De har haft skyddsuniform och sköld när de grep två män i min trappuppgång. En av dem hade tydligen gömt sig där i uppåt två timmar. Eventuellt med skarpladdat vapen som nyss använts för att blåsa ut skallen på en annan man.

Det är nätter som dessa man undrar vad fan man skall göra ...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,201
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag kan ta din lägenhet, det är lugnt. Jag är villig att ta mordrisken med ro; för snabbmaten på Möllan är fortfarande the shit. På Värnhem finns bara pizza och kebab, som jag för länge sedan förätit mig på.

- Ymir, byter gärna
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Fan vad ruskigt! Jag blir nervös av sådant - själv har jag mest konfronterats av knarkare (höga som hus alt. sovandes i hissen) och en av grannarna är misshandlare och får polisbesök titt som tätt.

Två alternativ. Antingen flyttar du till ett riktigt dyrt och paranoid område, eller ut till landet. Örkelljunga?

Ivfsh så måste du skaffa skyddsväst, hjälm och automatpistol, samt en backup-revolver. Alltid bära dem. Och aldrig slappna av. Och dö vid 36 års ålder av stress och utbränd adrenalinkörtel.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Lämna landet, snart fattar polisen att det är du som är den skyldige, och vi behöver inte fler "ROLLSPELSMORD!"-rubriker i kvällstidningarna.
 

Winterquist

Veteran
Joined
23 Jan 2005
Messages
107
Location
Malmö
Det är nätter som dessa man undrar vad fan man skall göra ...
Mitt förslag är att du inte börjar pyssla med bus och brott. På det viset minskas risken att bli pangad avsevärt. Då jag bodde i Malmö var jag snarare rädd för att dö av en förlupen bil.

Ja just det...

Se även till att du undviker släktfejder.

//e
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Lilla Eden

Det är nätter som dessa man undrar vad fan man skall göra ...
He ä ba å flytt upp till Ume. Här finns int nå busar. Åsså ha vi ju ett lassarett. Å poliser.

//erik. joråsåatt
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Skriv en sång

Sjung ut om eländet, antingen som Elvis eller som någon häftig rappare fast då måste du kanske bli skjuten, finkad, pimpa och langa knark för att ha någon trovärdighet. :tekopp:
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Lilla Eden

He ä ba å flytt upp till Ume. Här finns int nå busar. Åsså ha vi ju ett lassarett. Å poliser.
I och för sig håller jag i princip med om ovanstående. Men en mer kortsiktig lösning är att göra som mig och flytta till Karlskrona. I jämförelse med det känns alla andra bostadsorter bättre.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,699
Location
Värnhem, Malmö
Re: Lilla Chicago (OT)

Shit, bor du på Claesgatan? Då är du alltså nästan granne med min gamla spelgrupp -- lägenheten där de bor, och där jag brukade spela rollspel då jag bodde i Skåne ligger på Ahlmansgatan, så jag är väl medveten om allt som hänt där.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Re: Lilla Eden

Nädu! Ja har minsann vart i Ume, å he va ju fullt av busser å biler vart man än vänd ögona! Men va mackerehe när he gäll sörlänningan...
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Det är nätter som dessa man undrar vad fan man skall göra ..."

Våld finns överallt, det går inte att undfly. Lev bara din vardag som du brukar och försök att hålla dig för dig själv och vänd bort blicken om du bevittnar något, risken finns att du bara orsakar trubbel för dig själv genom att bli inblandat i något.

Du kan ju också beväpna dig själv med något för självförsvar om skräcken om överfall känns alldeles för påtaglig, men fly hellre från överfall om det går än att hoppa in i något du inte kan behärska.

Brott, våld, sunk och misär finns överallt, så är det helt enkelt när människan får styra världen...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,585
Location
Rissne
Brott, våld, sunk och misär finns överallt
Konkreta, empiriska undersökningar visar att så inte är fallet. Här, till exempel, har vi på sin höjd någon ganska trevlig alkoholist som sitter och tar det lungt för sig själv i sin lägenhet. Inget riktigt våld har inträffat sedan nångång -93 då det i och för sig var ett mord, men det är fortfarande ganska OK track record.

//Krank, Östra stadsdelen av Hudiksvall is teh shit
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Shit, låter ju lagom skoj detta juh... :gremsuck:
Kan inte kännas sådär superskoj att ha sådant på sin gata. Jag skulle iaf tycka vore halvkymigt att veta vad som hänt/kommer att hända utanför enns port..

/ Johan K, som för övrigt tycker det ska bli skoj att lira lite med Yyy på lördagen
 

Joakim_UBBT

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
144
Location
Polishuset
Re: Lilla Eden

He ä ba å flytt upp till Ume. Här finns int nå busar. Åsså ha vi ju ett lassarett. Å poliser.

Men pojkajevul. Va ä ne du säj. Nog fan finns he å göra me skrömta om man ba ork titt under nå stena å inte ba glo på kvinnfolke.

Men Erik har iof rätt då västerbottens län har minst brottslighet i hela landet. Men å andra sidan, sen när var statistik tillförlitlig. Det är bara att beväpna sig som gäller, eller hur var det där nudå... :gremsmile:
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Konkreta, empiriska undersökningar visar att så inte är fallet."

Har du hört talas om det fruktade "mörkertalet"? Dvs. det som händer men som varken uppmärksammas, anmäls eller ens blir ihågkommet. Jag litar inte på att några snofsiga akademiker eller skrivbordspoliser (eller ens vanliga poliser för den delen) har någon egentlig koll på allt som sker. Om man förutsätter att det réella antalet våldsbrott egentligen är 300% av värdet som anges i undersökningar så är man lite närmare sanningen.

Våld finns överallt, även här. Det uppmärksammas oftast inte av naturliga orsaker...
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Malmöit klappar på Yyy

Det låter som om du hamnat i en jävla soppa bara genom var du bor. Det är för jävligt att behöva känna sig så osäker i sitt eget hem!

Jag säger som vissa andra här: Flytta! Det finns lugna delar av stan, och ärligt talat så är även de mindre lugna delarna ganska trygga.

Jag bor på sorgenfri mellan Nobel och Värnhem, en del av stan som blivit utsedd till den otryggaste i hela Malmö. Trots det så har jag aldrig känt av varesig otrygghet eller någon brottslighet som jag inte själv sökt upp under mina trasiga tonår. Du har alltså råkat trilla in i vendettaporten från helvetet...

Lycka till i bostadssökandet, och ge inte upp om Malmö - bara byt adress!

*stödjekram*

//Alva
 
G

Guest

Guest
Illa, det låter ungefär som de flesta tror att det är i Bergsjön och Angered här i Göteborg, det är dock inte så här det har skett ett mord ioförsig men det liksom den mesta brottsligheten i Göteborg har sin grund centralt vid Brunnsparken och Centralstationen, i detta fallet hade de bara följt efter någon ut hit för att kunna själa hans grejer mer ostört.
Nu är det väl kanske så också att Malmö inte har något lika centralt som Brunnsparken eller Centralstationen (i stort sett all trafik går via dessa två punkter) och det är väl också därför kriminaliteten lokaliserar sig till andra ställen, men vad vet jag, jag har tyvärr aldrig varit i Malmö.

/Zorbeltuss
 
Top