Nekromanti Liljans råd

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Jag vet att detta inlägg kommer upp igen men man fick inte ut så värst mycket av det förra inlägget eftersom att det blev bara disskusion om Alvglas och smide, då man kom av nästan helt från ämmnet men nu gör jag ett tappert försök igen att få utvidga mina kunskaper om Liljans råd. Så snälla om det är någon som vet något speciellt om de så kan ni väl skriva några kort rader och dela med er av eran kunskap. Det kan vara vad som helst t.ex Heraldisk symbol, lite mer om liljans garde, styret, medlemar i liljans råd, allt annat intressant som går att veta och som får ges ut.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Råd om Liljans råd

(Med reservation för fel då jag skriver endast vad jag minns av det jag läst i boken om alver)

Rådets heraldiska symbol är en snövit lilja mot en blodröd bakgrund (åtminstonde så är det gardets symbol men det borde vara detsamma).

Deras uppgift är officiellt att styra över hela den sanariska alliansen. I praktiken är dock Thism självstyrande. Rådet är en lagom samling av konspiratörer, politiker, manipulatörer och kompetenta magiker.

Liljans gardes uppgift är att skydda rådet genom att exempelvis bevaka de platser där rådet vistas samt övervaka rådets eventuella förflyttningar. Bevakningen kan även omfatta eventuella diplomatiska besök hos rådet.

Vad beträffar namnen på medlemmarna i rådet så är endast autokratens namn givet.

Vill du veta mer så får du likt oss andra helt enkelt ta och köpa boken om alver (om du nu inte redan förfogar över den).
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jag tror det var så att de samlades i Haléa teren (?) i ett "hus" som hade liknande diamant tak... eller det var som en kupol utav diamant där de samlades.... *Sitter på skolan och är inte riktigt säker på vad det stod nu igen*
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Ja det stämmer att de träffas där men ett litet fel var det endast om jag skall vara helt petnoga. Kupolen högst uppe i deras torn vars de har möte är inte gjord i diamant utan i kristall men det spelar ändå inte så stor roll.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Råd om Liljans råd

Jag har redan alver boken och har haft den välldigt länge men det står inte så värst mycket om Liljans råd ungefär bara att det är Sanaris "ledare" kommer inte riktigt i håg det stycket nu när jag sitter framför datorn. Så man måste ju fråga för att få veta lite mer.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Re: Råd om Liljans råd

Det enda officiella materialt som finns är ju just det som står i de publicerade böckerna (samt även lite annat på nätet exempelvis på neogames hemsida). Vill du veta mer än så får du helt enkelt hitta på det själv. Fantasin är den enda begränsningen...
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Re: Råd om Liljans råd

Rådets heraldiska symbol är en snövit lilja mot en blodröd bakgrund (åtminstonde så är det gardets symbol men det borde vara detsamma).

Deras uppgift är officiellt att styra över hela den sanariska alliansen. I praktiken är dock Thism självstyrande. Rådet är en lagom samling av konspiratörer, politiker, manipulatörer och kompetenta magiker.

Liljans gardes uppgift är att skydda rådet genom att exempelvis bevaka de platser där rådet vistas samt övervaka rådets eventuella förflyttningar. Bevakningen kan även omfatta eventuella diplomatiska besök hos rådet.

Vad beträffar namnen på medlemmarna i rådet så är endast autokratens namn givet.

Vill du veta mer så får du likt oss andra helt enkelt ta och köpa boken om alver (om du nu inte redan förfogar över den).


Vilket egentligen är det enda som behöver vetas. Om beskrivning av medlemmar kommer upp så är det lika inofficiellt som om man hittar på det själv.
Det enda som skulle kunna komma fram är om Krille skrev något i stil med: "...men Liljans gardes träning är....." etc, i en diskusion. Men i övrigt verkar Neogames inte ha någon större lust att ge ut något mer om det, vilket betyder att man måste komma på allt själv som inte nu står i alverna, vilket jag inte ser något problem i. Nästan det enda som inte beskrivs i alver är ju medlemmar.
Så faktum är att alla vi som läst alver vet lika mycket om Liljans råd som alla av spelkonstruktörerna, såvida de inte har tänkt ge ut ny information, vilket inte verkar vara troligt.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Re: Kisharnias torn

kristall tornet (fast av alvglas?)

nej det är uthugget ur bergväggen och om jag inte missminner mig så håller tornet upp en pneumotropisk sköld som gör att alverna kan kontrolera vädret över staden
 

inte

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
135
Location
Boden
Ja det stämmer att de träffas där men ett litet fel var det endast om jag skall vara helt petnoga. Kupolen högst uppe i deras torn vars de har möte är inte gjord i diamant utan i kristall men det spelar ändå inte så stor roll.

Nej det är dvärgarna i Narekh-Renk-Ghor som har en sal med ett tak av kristall. Kisharnas torn är förvisso byggt i färgad kristall, men Himmelssalen i toppen av tornet där liljans råd sammanträder saknar tak. Det finns istället ett magiskt fält som håller regn och blåst ute.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Nätet?

Var på Neogames hemsida finns det? Kan du länka dit? Finns det mer halvofficiellt material om det? Typ något som Krille eller någon liknande person skrivit?

Snälla!!! Ge mig information, och jag skall vara dig evigt tacksam!

Mvh Victor Palm

I'll be back
 
Joined
28 Nov 2002
Messages
25
Re: Nätet?

Ge upp dina patetiska försök, detta är väl inget att disskutera om!! Thar-Hir-Renk-Ghor däremot är ståtligare och mycket mer värdigt att tala om.
 

Nandir

Veteran
Joined
6 Dec 2002
Messages
1
Nja, att bara ledaren för Rådet är känd är ju dock lite fel. Lytesse Visanni fin Visha heter magikraten i Pereine, hon är husfurstinna över linjen Visha och sitter ju således i Liljans Råd. Sen fanns det visst sanarialver bland Thalamurs magikrater också, de är kanske också medlemmar i rådet?
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Det vore då ganska orimligt om de vore det. Eftersom att de bor i Thalamur och tillbringar väldigt stor tid där så jag tror inte att de åker ändå från Thalamur för att delta i deras möten som ändå borde vara rätt ofta. Men däremot så kan det ju alltid finnas någon i Thalamur som har anknytning till Liljans råd, det kanske jobbar som ambassadör, spion eller liknande där.
 
Top