Nekromanti Liljans garde

fantasy_clownen

Veteran
En i min spelargrupp har efter mycket tjat fått bli liljegardist, och han fick då även en Heave-drake präglad på sig. Men jag funderar på om han kan ha den med ut på äventyr, och om han överhuvudtaget kan åka på äventyr eller bara måste vara i tjänst.

Baron Marak

Swordsman
Har för mig att Liljan Garde var så pass få.
Sen att lämna en lyfaliviftande alv ute i vilda världen med en drake med sig också är hemskt.
Alla mina erfarenheter med alver har varit dåliga. Alltid samma purkna lättretade typer. Fast de ska inte vara så enligt Alver-boken. Eller det beror på hur man tolkar det som står.

Men jag har för mig att Liljegardister inte var lämpliga eller tillgängliga som RP's. Inte heller Sanari ger sig ut på äventyr enligt boken. Och då de är bägge så anser jag det rätt så osannolikt.

Tja, vi hadde en liljegardist med en gång. Men då fanns det två Sanarimagiker som han beskyddade....
Tycker inte Liljegardister ska vara ute på äventyr

Krille

Lord
"Men jag funderar på om han kan ha den med ut på äventyr, och om han överhuvudtaget kan åka på äventyr eller bara måste vara i tjänst."

Om äventyret inte är i tjänsten så nej. Då har han andra saker att göra - stå post i Halea Teren, till exempel, eller patrullera Sunaris gränser.

Kherzam-Roghan

Veteran
det går bara inte att gå med på allt spelarna vill, det blir gûrdpytt över det hela (tro mig jag vet/images/icons/frown.gif). Dessutom är sanari (Vad jag vet) så hemlighetsfulla och de ä de enda som kan vara med i liljansgarde. Dessutom är gardet en livvakts styrka som bara står där och vaktar över sina "älskade" ledare... stela e vad de e... det blir mycket svårt att spela.../images/icons/clever.gif

litleme

Warrior
han kan juh altid va desertör ..... och då kan du vara riktigt elak mot han när han kommer hem ...... desertörer brukar juh inte va så populära

Sankt Creigh

Warrior
Just nu så spelar jag en thism-alv som agerar livvakt åt en mycket mäktig sanarimagiker av andra cirkeln.
Efter att ha fullgjort sin tjänst på den här resan så ska han få göra antagningsprov för att antas i liljansgarde. Väl i liljansgarde ska han vara dedikerad att skydda just den här Sanarialven och ev. stå för personskydd till andra sanarialver av högre "börd".

Om man har ett sådant upplägg så tycker jag att det går att spela en liljegardist.

Eller?`

// Creigh - Ecthelion Alcarín.