Nekromanti Liftarens Guide till Galaxen

Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Ja, vad hände med filmen Liftarens Guide till Galaxen egentligen? Produktionen var ju på gång och Jim Carrey skulle spela Zaphod *huga*, men det hade ju varit kul att se. Eller lades allting på is nu när skaparen gick bort?

ngn som vet?

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Vet väldigt lite

Han höll väl på med manuset till filmen så det var ju väldigt "onödigt" och tråkigt att han gick bort (dessutom så var han ju en suverän författare). Tror inte att manuset hann bli klart så det är väl lite osäkert om det blir någon film. Ähh, någon fixar nog det där med filmen och någon/några vet nog mer än mig om det här. /images/icons/wink.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Inte för att jag vill vara pessimist...

...men jag tror att det inte blir nån film pga detta. Regissören inser kanske att det inte skulle bli samma sak om inte Adams skrev manus... Men iofs så är det ju en amerikansk film, och amerikanarna brukar ju skita i innehållet (bara det blir färdigt nån gång)...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

SchlopfenPiffer

Veteran
Joined
14 May 2001
Messages
3
Location
Visby
Re: Inte för att jag vill vara pessimist...

klart att det blir en film... George Lucas får regissera, han kan ju det där med Hollywood-rymdfilmer... Zaphod blir den nya Jar-Jar Binks och Marvin blir en godhjärtad C3PO. Ford Prefect blir en gammal morfar med alkoholproblem, men det blir han avhjälpt med av Socialarbetaren Arthur Dent... lägg till en hundvalp och gullifiera skämten å så har vi en storsäljare... Lucas har gjort det igen.

/G.T. - Once You've met me, You remember my name...
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Inte för att jag vill vara pessimist...

eftersom det redan finns böcker om liftaren så behövs det bara en bra manusförfattare som skriver en screenplay så löser det sig.
jag antar att det är många som inte kommer att se sagan om ringen-filmen bara för att det inte är tolkien som skrivit film-manuset....

MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag sa aldrig...

...att jag ville det... Jag sa bara att dom flesta regissörer m.m. verkar tycka att det inte spelar så stor roll om handlingen/manuset suger. Bara det blir en film som suger ut våra plånböcker...
Jag tycker också det nog är bättre att dom låter det vara isåfall...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kolla in det här:

Arthur Dent = Artoo Detoo
Ford Prefect = Threepio


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Angående manus...

Manuset är väl som sagt redan skrivet eftersom filmen skulle bli en filmatisering av de existerande böckerna, inte en helt ny berättelse.

i vilket fall som helst... om filmen blir gjord så blir det i vilket fall som helst en barnfilm. I värsta fall kan den även bli animerad, och jag behöver väl inte förklara vilket skräck-scenario det skulle resultera i?

/[color:purple]Bosse</font color=purple>, som misstänker att CSN är Satans hantlangare. Mittermins-kontrollen måste bara vara ett bevis för det.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Om manus...

...Douglas skrev klart ett manus förra året. Huruvida det kommer att användas vet jag inte.

Jag är inte säker, men jag tror att de hade tänkt göra varje bok till varsin film.

Mer vet jag inte.

//Slask

SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Hoppas det är så...

För då kan man kanske njuta av någon av de kommande filmerna iaf...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Om manus...

Det är inte vad jag har hört. Jag har hört att han var mitt i med att skriva manuset till filmen. Men det är bara iofs vad jag har hört.

-Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Re: Om manus...

Jag vet inte säkert att jag har rätt. Du verkar inte vara säker på att du har rätt. Så vi får väl se hur det blir...

Det kan ju vara så att han hade skrivit klart men att han skulle göra en sk rewrite.

//Slask

SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 
Top