Nekromanti Liftarens guide till galaxen - the movie

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
... ska börja filmas om mindre än två veckor :gremlaugh:

Huvudrollsinnehavarna finns listade på IMDB. De flesta av dem har jag inte sett agera, men jag tycker i alla fall att de *ser* lämpliga ut. Lite oväntat att Ford är en svart amerikan, kanske, men inte så att det stör mig (fast om man läser forumet där kan man få för sig att det är... jordens undergång eller något).

denna sida finns ett par bilder av en extremgullig Marvin-prototyp.

Jag är optimist. Vad är du?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Vad är du?
Jag vet inte, jag är rätt så nöjd med den gamla filmningen, även om den är lite BBC-aktig. Den fångar stämningen rätt så bra, jag tror inte att boken skulle må bra av att tas på allt för stort allvar.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Lite oväntat att Ford är en svart amerikan, kanske
Njae... vaddårå? Det var han ju förra gången också? Inte för att jag sett den versionen eller så men man har väl snappat upp ett och annat i alla fall. :gremsmile:

Hoppas de gör en riktigt schysst rulle av detta nu. Jag blir lite besviken om den är tokigt flashig... men om de kör med en dräkt för att göra Marvin så är ju utgångspunkten in så illa! :gremwink:

Kul att se att sångaren från filmen Still Crazy är med också... :gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Martin Freeman är klockren om Dent!
Nää, jag skulle hellre se han som spelar Al Bundy! Han har precis rätt känsla av puckad cluelessness, kombinerat med allmän menlöshet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Exakt!

Och det är fruktansvärt pinsamt att jag inte visste det eftersom jag skaffat alla avsnitt och de senaste två veckorna har jag plöjt de första fem säsongerna...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Fast Mos har ju det där extrema leendet och det uppspända utseendet och är ju rätt utomjordisk som det är, men det är klart att jag satte kaffet i halsen när jag fick höra det :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
COOOLT !!

Jag är optimist. Vad är du?
Jag är ju nästan lite salig när jag läste det här ! Hur häftigt är inte det här då....
Fast man kanske ska försöka dämpa förväntningarna, så man inte blir besviken på att filmen inte är hur man tänkt sig att karaktärerna är..
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Öhhh... Möjligtvis om du tänker på bilen.
Öhhh... Njae.

Det är nog bara det att jag är förvirrad och blandar ihop snack om denna filmen som jag hört för evigheter sedan med snack om de gamla tolkningarna. Jaja... det är inte lätt att vara ignorant. :gremwink:
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Jipiee!

Det gör väl ingenting att han är svart, eller?
Dessutom så är allt bra sålänge Marvin är med, han är ju så deprimerande misärabel :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Feuflux's guide to his Galaxy

Nånstans mellan sidan 330 och 340 i pentalogipocketen står det att Ford har blivit brunbränd (jag råkar av en händelse på att läsa om alltihopa) och det är det enda jag hittat om hans hudfärg. Men jag kan nog vänja mig lagom till filmen... :gremsmile:

Arthur och Trillians skådisar ser passande ut, bra bra.

Zaphod blir säkert också bra, även om jag inte riktigt lyckats få en inre bild av hur jag tror att han "ska se ut".

När jag tänker efter är det egentligen bara Arthur jag har någon egentlig bild av hur han "ska se ut" och där var jag ju nöjd så... vad snackar jag om egentligen? :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Re: Feuflux's guide to his Galaxy

Zaphod blir säkert också bra, även om jag inte riktigt lyckats få en inre bild av hur jag tror att han "ska se ut".
Tja, med två huvuden och tre armar så borde resten av utseendet vara sekundärt...
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Humma Kavula?

Jag vet inte mer än vad som står i notisen, men det ska bli intressant att se :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
Re: Humma Kavula?

Jag läste om det på något annat ställe. Har för mig att det var någon sidoroll i stil med Slartibartfast.
 

dunstable

Veteran
Joined
21 Apr 2004
Messages
1
Location
Sthlm
Mer om filmen

Hej!

Tänkte att ni kanske ville veta mer om filmen, eftersom ni verkar vara många på forumet som gillar böckerna.

- Filmningen startade i måndags i Elstree studios i London.

- De kommer att försöka ha den klar för premiär nästa sommar, om allt går som planerat.

- Initialt var tanken att Robert Downey Jr skulle spela Zaphod, men det blev aldrig av.

- Alla nya karaktärer och scener som kommer att finnas med i filmen har skapats av Douglas.

- Filmen kommer huvudsakligen att bygga på den första boken, men den kommer att skilja sig markant från den. Ni som förväntar er en direkt översättning av boken till film kommer nog att bli lite besvikna, eller i alla fall förvånade.

- Stephen Moore, som varit Marvins röst både i radiopjäsen och tv-serien kommer med all sannolikhet att göra om det i filmen.

- I början var det tänkt att Magrathea-scenerna skulle filmas på Island, men det blev för dyrt. Istället kommer de scenerna att skjutas i Wales.

- En intervju med regissören och en producenterna (Garth Jennings och Nick Goldsmith) finns att läsa på http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A2257599

- Mer historia om filmen och bilder på rollbesättningen finns på http://www.douglasadams.se/movie. Framtida nyheter kommer att presenteras där och på forumet på sajten.

Det var nog allt så länge, tror jag. Ha det gott!
 
Top