Nekromanti Lfg DoD 5e Malmö/Omnejd

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Salutations!

Vi är 2st som väldigt gärna vill spela D&D 5e, en kille på 30 och en tjej på 24.
Vi har ingen direkt praktisk erfarenhet förutom lite småspel sinseemellan, samt tittat på 90% av alla d&d man kan hitta på youtube :)
Vi har pluggat ordentligt och killen är intresserad av att vara Dm/Sl, men vill gärna ha praktisk erfarenhet av att spela innan jag gör det.
Vi har oftast inga problem med att hitta tid, och bokar vi något håller vi det.

Malmö med omnejd som sagt, sålänge det går tåg buss dit så :)

Tja.. förutom det så är vi lugna och trevliga. socialt kapabla till att kunna spela väl tillsammans med andra :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det spelas en hel del D&D inom föreningen MiFF på Spelens hus, kontakta dem vettja! De brukar sitta och spela varannan måndagkväll. Min förening Fish Tank brukar samtidigt sitta i sofforna och diskutera rollspelsteori. Ni är välkomna dit med, om ni vill lära er mer om rollspel!
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Ymir! Tack :-D
Har skickat ett mejl och inväntar svar, från ngn på MiFF :)
Antar att ni i Fish Tank träffas vid 18 också?
 

Tompa974

Veteran
Joined
26 Feb 2017
Messages
1
Mr&MrsTrolls;n223030 said:
Salutations!

Vi är 2st som väldigt gärna vill spela D&D 5e, en kille på 30 och en tjej på 24.
Vi har ingen direkt praktisk erfarenhet förutom lite småspel sinseemellan, samt tittat på 90% av alla d&d man kan hitta på youtube :)
Vi har pluggat ordentligt och killen är intresserad av att vara Dm/Sl, men vill gärna ha praktisk erfarenhet av att spela innan jag gör det.
Vi har oftast inga problem med att hitta tid, och bokar vi något håller vi det.

Malmö med omnejd som sagt, sålänge det går tåg buss dit så :)

Tja.. förutom det så är vi lugna och trevliga. socialt kapabla till att kunna spela väl tillsammans med andra :)
Hejsan! Jag ämnar att starta upp en D&D 5e grupp inom snar framtid (troligtvis mars). Det blir i sådana fall ni båda och fyra andra som kommer att spela i min hembyggda värld. Hör av er om ni är intresserad!
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Då fick vi spela vårt första spel igår... Fantastiskt kul, sex timmar.. kändes som en timme! :) Då vet man var man kommer vara varje måndag vid 18! :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Mr&MrsTrolls;n223842 said:
Då fick vi spela vårt första spel igår... Fantastiskt kul, sex timmar.. kändes som en timme! :) Då vet man var man kommer vara varje måndag vid 18! :)
glad att det gick bra! ni verkade absorberade så jag gick inte fram och hälsade ^__^
 

Mr&MrsTrolls

Veteran
Joined
13 Sep 2016
Messages
39
Älskar när man trycker skicka inlägg så blir man utloggad :cool:
Jo we got absorbed :) Men hade varit helt ok om du hälsade ändå hehe :) Bara synd att bägge sakerna är på måndagar vid 18! Men får la hoppa D&D ngn måndag lite längre fram så man kan sitta med er, vore intressant! även om man nu är en noob deluxe:) Kan nog vara väldigt givande att bara sitta med, inte för att man brukar kunna hålla tyst :cool:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Mr&MrsTrolls;n224807 said:
Älskar när man trycker skicka inlägg så blir man utloggad :cool:
Jo we got absorbed :) Men hade varit helt ok om du hälsade ändå hehe :) Bara synd att bägge sakerna är på måndagar vid 18! Men får la hoppa D&D ngn måndag lite längre fram så man kan sitta med er, vore intressant! även om man nu är en noob deluxe:) Kan nog vara väldigt givande att bara sitta med, inte för att man brukar kunna hålla tyst :cool:
Ni är hemskt välkomna! Säger ni till i förväg på facebook så kan vi till och med hitta något givande nybörjar-relevant tema att ta upp!
 
Top