Nekromanti Leviathan får ett omslag

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Som en del vet (och förstås, andra inte vet) så skriver jag på ett SF-rollspel som utspelar sig nere i havets djup som kallas för Leviathan. Det fokuserar på att karaktärerna tillsammans styr över en bas som är utsatt för någon form av fara som de måste övervinna.

Jag fick nyss det färdiga omslaget från min illustratör Chris Björs och det färdiga resultatet tänkte jag dela med mig av här:

 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Bioshock är ett underbart, stämningsfullt spel - och inte alls en tokig inspirationskälla. Rapture - både som den nedgångna stad man besöker, såväl så som den var på höjden av sin storhet - går utmärkt att spela i.

I Leviathan har spelarna själva rätt stor möjlighet att bestämma vad för sorts berättelse de ska uppleva, genom att välja vilken form av bas de ska och hur avancerad den är. Du kan få allt som en liten gritty bas där karaktärerna lever helt ensamma till lite större samhällen. Varje bas kommer ge olika sorters upplevelser, men det viktiga är att det är aktörerna som får välja den.

Edit: Välkommen till forumet, förresten! :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Skitsnygg, påminner lite om Fenixillustratörens stil, vad heter han, Thelin?

Jag har lite svårt att se vad snubben pysslar med. Försöker han gömma sig eller håller han på och fixar med något?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Lukas Thelin tror jag hans namn är och det är ett mycket gott betyg, för Thelin är ju otroligt bra. :gremsmile:

Snubben började meka med låset till vänster, men sen började det hända hemska saker och började kolla oroligt omkring sig som den fegis han är. Då slutade han pilla med låset.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Robert Jonsson said:
Lukas Thelin tror jag hans namn är och det är ett mycket gott betyg, för Thelin är ju otroligt bra. :gremsmile:

Snubben började meka med låset till vänster, men sen började det hända hemska saker och började kolla oroligt omkring sig som den fegis han är. Då slutade han pilla med låset.
Haha, vilken fegis! :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Varning: genus.

Jag tycker väldigt, väldigt, väldigt mycket om den här framsidan ur genusperspektiv.

Kvinnan är aktiv, beväpnad och påklädd. Praktiska kläder också, som inte framhäver så mycket.

Mannen är å ena sidan snygg och vältränad, men klart i underläge - orolig fegis =)


Så - nästan en total omvändning av det normala, vilket blir en schysst motbild, som hjälper till att väga upp alla kvinnoförnedrande omslag. Det är inte många framsidor (som jag sett) som haft den här sortens motiv. Me like.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Skitsnyggt. Inte den här jag vill slänga mig in och spela men ändå en bild som får en i stämning, som visar vad det är för spel.

Riktigt snyggt...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Bilden säger något! Asskönt! Och ju mer jag tittar på den desto fler detaljer ger mer till upplevelsen i hur jag tror att rollspelet kommer att vara. Jag menar, det utspelar sig i en undervattensbas men rummet har tropiska växter. Golvet är dessutom vattenfyllt.

Kommer hela spelet ha den här typen av (färg)bilder så kommer boken bestå av väldigt uttrycksfulla bilder. Ett lyft för svenska rollspelshobbyn.

/Han som har funderat på hur ett rollspel skulle kännas om det hade serietidningsaktiga bilder likt den här
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Det är ett grymt omslag Leviathan kommer att få. Och jag håller med Han. Det ger riktigt bra vibbar om spelet!

Kommer han göra fler bilder åt bokens insida?
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
En bild som växer, helt klart. Jag vill köpa spelet bara från bilden (jag gillar din korta beskrivning också).
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Fast är det inte att förtydliga stereotyperna när man bara byter plats på man och kvinna?

Anyhooo...

Jag diggar bilden som tusan. Skön stil, skön stämning. Jag får verkligen en känsla av vad ni vill få fram med omslaget. Bilden får mig att vilja lira Leviathan.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Grymt snygg bild! Kan nästan höra mannen viska "Hörde du det där?" varefter kvinnan fnyser tyst och återgår till att hålla uppsikt över korridoren. Bilden eggar fantasin helt enkelt. Kan tänka mig att du är sjukt nöjd med den.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Ett snyggt omslag! Bara den här bilden i sig får mig plötsligt mer intresserad av Leviathan. Tänkte mer, men Han har redan skrivit exakt just det.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Snyggt! Omslaget gör mig nyfiken pà att höra mer om Leviathan. När jag sàg bilden utan nàgra kunskaper om vad spelet handlar om (förutom namnet i tràdstarten) kom jag att tänka pà generationsskepp pà väg genom rymden, övergivna baser pà avlägsna planeter och ensliga rymdstationer. Vilket ändà är ganska nära ett SF-spel i havets djup.

Kommer det vara lika schyssta illustrationer innuti?
 
Top