Nekromanti Levels, som FF, eller?

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Tjenare.
Jag spelar ändast DoD 4.0:an / -91:an, troode jag. Jag har precis bytt bort min Chronopia bok mot nya DoD 6.0 boken.
Jag har ju läst om dessa levlar och att RP börjar på en låg nivå, vilket jag tycker verkar jävligt coolt.

Nåja det här med levlarna, fungerar det som ett "Text baserat RPG", som Final Fantasy osv. Ju mer man slås dessto mer ERF. får man och till slut så går man upp en level och bli mäktigare. Vilket jag oxå gillar.

Är det Så? Ska Det vara så? Va ? Va?

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Man får inte Äp för att slakta utan för att spela sin roll smart och bra och lösa de uppgifter och problem som man ställs inför.

"Soylent Green is people!"
 

Saftsmurf

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
41
Japp, så är det. Helt underbart. I teorin är det så att man måste rollspela en massa och så också, men det tenderar att hamna i skymundan. Största problemet med att RP:na börjar på en så låg nivå är att deras bakgrunder blir ganska konstiga. De kan verkligen inte ha gjort någonting innan spelet börjar, för att inte i alla fall ha fått några ÄP under sin livstid.
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Re: Jaja...

Japp, level nivåerna är bra i dod 6. Att gubben är dålig från början är bra eftersom man måste lära sig spela sin karaktär bra innan karaktären blir bättre själv o.s.v.

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
...Hoppas det inte är som dungeons and dragons-...
Ah! nu gick jag upp en level! Nu kan jag alviska och tre magier till att glömma bort...

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Varför läser du bara inte bara i boken?

En sak som en spelare berättade för mig när han spelade AD&D med en annan spelgrupp var att de sprang efter och högg ner höns bara för att få lite XP. Men deras äventyr var enbart hack n' slash.
En anledning varför man inte borde spela med XP-system (OBS, menar inte ÄP-system).

"<EM>Hoppas det inte är som dungeons and dragons</EM>"
Det är nog så det är, tyvärr.

"<EM>Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel</EM>"
Stjärna ---- timme av vårat möte/Avenderiel (Avendes dotter)

/[color:green]Han</font color=green> som nog ska hålla sig till att översätta engelska
 
Top