Nej då ...
En tiefling eller aasimar utan class levels skulle börja med 8 (+ Constitution modifier) hp. När den sedan får sin första class level slår man hit points som vanligt men byter de ursprungliga hp mot de nya (om de nya är högre), eller låter de ursprungliga hp vara kvar (om de nya är lägre).
Exempel: Min aasimar pc börjar utan class levels (character level 1) och har 8 hp. Efter en stunds äventyrande har jag skrapat ihop 1.000 xp och skaffar en fighter level. Jag slår 1d10 för hp och får 9. Detta är högre än mina ursprungliga 8 hp, så min aasimar har nu 9 hp. Hade jag t.ex. slagit 4 hade detta varit lägre än mina ursprungliga 8 hp, så min aasimar hade behållit sina 8 hp.
Som stöd för detta påstående citerar jag Savage Species, (s. 5 f): »If a creature has 1 Hit Die or a fractional Hit Die, the first Hit Die it gains in an actual class replaces its racial Hit Die or portion thereof […]« (min kursivering).