Letar Hobbitliknande scenarion till TOR.

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Vad finns det för äventyr som ger liknande stämning som Hobbitboken, förutom Of Leaves and Stewed Hobbits i Tales from Wilderlands och Eaves of Mirkwood till AiME? Behöver inte vara ToR/Aime, även annat passande som lätt kan konverteras.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Starter setet till TOR 2e spelas med mestadels hobbitar i the shire.
Jo, de skall bli kul att läsa. Väntar på fysiskt format.
PS finns det ngt mer bra till ToR 1e, som fångar den klassiska Bilbostämningen, med gåtor, tillfångatagningar, ‘vimsiga’ monster/bestar/varelser osv.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
576
Location
Göborg
PS finns det ngt mer bra till ToR 1e, som fångar den klassiska Bilbostämningen, med gåtor, tillfångatagningar, ‘vimsiga’ monster/bestar/varelser osv.
Jag skulle nog vilja säga "alltihop". Vissa äventyr går kanske Bilbo över huvudet men det var ganska mycket som gjorde det i boken han skrev också, han svansar mest efter dvärgarna och råkar ut för saker mer än handlingskraftigt styr vad som händer. Sammantaget är TOR ett fascinerande bra spel med otroligt Tolkien-trogna äventyr.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Det kanske inte är ren Bilbo-stämning i allt som släppts till TOR 1ed, men det är grymt bra saker om man vill ha äventyr som är äventyrliga i den andan. Sedan kan jag tycka att det ofta ligger en något mörkare stämning över en del av äventyren. Men har inte läst något kasst äventyr och jag har i stort sett läst allt som släppts.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Jo, börjat läsa in mig nu och köpt de böcker jag saknat. Grymt välgjort och härlig stämning över lag!
Misstänker att ToR 2e kommer att dröja med nya regions- och äventyrsböcker ett tag, så det blir bra att kunna köra åtminstone några scenarion från 1ed innan.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Badmojo said:
Jo, börjat läsa in mig nu och köpt de böcker jag saknat. Grymt välgjort och härlig stämning över lag!
Misstänker att ToR 2e kommer att dröja med nya regions- och äventyrsböcker ett tag, så det blir bra att kunna köra åtminstone några scenarion från 1ed innan.
Vart fick du tag på böckerna? Skulle gärna ersätta de jag enbart har som PDFer med fysiska böcker om möjligt. Sett en del på ebay, men de går för rätt höga summor.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
576
Location
Göborg
Vart fick du tag på böckerna? Skulle gärna ersätta de jag enbart har som PDFer med fysiska böcker om möjligt. Sett en del på ebay, men de går för rätt höga summor.
Efter att Crucible förlorade licensen till Fria Ligan sålde de av sina lager i diverse reor, PDF:erna såldes också kraftigt rabatterade. Eftersom de blev av med licensen får de inte sälja något mer alls. Nytryck är med andra ord inte aktuellt utan det blir begagnat om du vill ha fysiska böcker.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Efter att Crucible förlorade licensen till Fria Ligan sålde de av sina lager i diverse reor, PDF:erna såldes också kraftigt rabatterade. Eftersom de blev av med licensen får de inte sälja något mer alls. Nytryck är med andra ord inte aktuellt utan det blir begagnat om du vill ha fysiska böcker.
Fullt medveten om detta.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Other Minds. Ngn som har koll på bra scenarion därifrån?
Hittade i ett rpg.netforum att
“First Seed of a Great Forest", Other Minds #17.
"The Black Arrow", from Other Minds #19
skulle vara i klass med officiellt material.
fler tips?
 

CyberTroll

Veteran
Joined
20 Oct 2020
Messages
6
Hej,

om du inte får tag i Cubicle 7 versionen av äventyr så finns Adventures in Middle Earth versionerna kvar på vissa ställen. Äventyren går säkert komplettera själv med motståndares TOR stats istället för D&D stats.

Gäller tex
Bree-land Region Guide
Eriador Adventures
 
Top