Nekromanti Letar efter Drû material

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag letar efter hemmaknopat material om underjorden och då främst sånt som är relaterat till Drû.
Egna äventyr?
Husregler/hack/tillägg.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Jodå. Har spelat underjorden men har inte något extra om Drû, tyvärr. Men kan du inte hitta på något själv? Vad är det du söker efter?
Edit: Såg att du letade efter äventyr och homebrews.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
pingas;n331039 said:
Jodå. Har spelat underjorden men har inte något extra om Drû, tyvärr. Men kan du inte hitta på något själv? Vad är det du söker efter?
Edit: Såg att du letade efter äventyr och homebrews.
Jodå, jag kan och har hittat på en del egna saker.
Men jag var intresserad av att se andras ideer för att få lite mer inspiration.
Vad tycker du om Underjorden?
Själv tycker jag det är en fantastisk setting, bla de roligaste i Svensk fantasy rpg. Men så är jag ju oxå fan av Drizzt och the Underdark...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag har tittat lite på Underjorden. Tycker att det är en spännande kampanjmiljö. Hade tidigare en tanke om att fortsätta min F!-kampanj där men kände mig mätt på spelet efter typ 45 spelmöten och bytte till rymdopera. Om jag skulle starta upp en ny kampanj med F! skulle jag sannolikt använda Underjorden, alternativt om jag kunde hitta något spännande i världsboken som jag ännu inte införskaffat.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Här har du mina gamla husregler till F!, gjorda innan Arfert fick för sig att klämma in en femte egenskap. Om jag skulle börja på ny kula nu skulle jag antagligen husregla annorlunda, bland annat lägga magi under Intelligens så att den egenskapen blir mer betydelsefull. Sedan har husreglerna ingen koppling till Underjorden, men kanske kan du hitta något användbart i dem ändå.
 

Attachments

Top