Letar efter axelremsväska i A4-storlek

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,957
Location
The Culture
Dragkedjan på den lilla axelväska jag burit med mig för det mesta i över tio år gav just upp, vilket är en bra anledning att köpa en ny. Den köptes på Naturkompaniet och är av märket Fjällräven, men när jag söker på deras utbud idag finns det inget som liknar den, och inte heller på platser som Biltema, som brukar vara pålitliga.

Väskan är alltså svart, har en axelrem och är precis så stor att ett A4-block får plats. Den är exakt rätt storlek för matlådor, böcker, Magic-lekar och annat jag brukar bära runt på.

Så vet någon var man kan hitta en sådan väska idag?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Låter som att en slimmad laptopväska skulle funka. Finns typ överallt där man köper väskor, plus typ Jula, Clas Ohlson osv.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
En bra term att söka på kan vara "messenger bag". Verkar som om det är något åt det hållet du letar efter.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
616
Location
Göborg
Lite gammal fråga nu men jag tror att du kommer hitta precis hur många som helst för det här låter som något som "the carry community" och "the EDC community" nördar loss på (jag tillhör inte någondera men som balanserat friluftsintresserad finns det ett visst överlapp – det är en himla tur att jag är minimalsit och tillika inte prylnörd! EDC-branchen verkar omättlig på prylar!). Messenger bag låter som det du skall leta efter tillsammans med laptop precis som redan nämnts. Jag skulle utöver googla "small slim messenger bag" även kolla Addnature och Outnorth. Om du känner dig äventyrlig kan du lägga till "EDC" till dina sökningar. Ett tag följde jag bloggen Carryology som handlar om ... "carry" – väskor i alla former och färger. De har en hel del bra recensioner och översikter.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,957
Location
The Culture
Lite gammal fråga nu men jag tror att du kommer hitta precis hur många som helst för det här låter som något som "the carry community" och "the EDC community" nördar loss på (jag tillhör inte någondera men som balanserat friluftsintresserad finns det ett visst överlapp – det är en himla tur att jag är minimalsit och tillika inte prylnörd!
Nej, tyvärr inte. Alla väskor jag sett hittills har varit antingen lite för små, alldeles för stora eller tillverkade av döda djur (vilket jag inte har några moraliska invändningar mot -- bara estetiska).

Bifogar en bild på den gamla slitna väskan med ett föremål alla borde äga som referens för storleken.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Jag har en som är ganska lik den, från ett företag som heter Free Soldier. Jag köpte den för att bära en liten bärbar eller en stor pekplatta. Den verkar dock inte finnas i sortimentet längre, men det kan vara värt att kolla upp dem, de har diverse väskor av alla sorter, och kvaliteten är bra, helt i klass med tex Maxpedition som kostart mycket mer.
 
Top