Nekromanti Leksaker innanför rocken...

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Yo.
Jag undrade bara en sak: skulle det vara svårt att gömma sex Glock 60, två IMI MicroUzi och två H&K MP5DK under en trenchcoat? Isåfall blir det nog nedrustning för min karaktär...
*går aldrig genom röntgenscanners*
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Ja...
det är iallafall så jag ser det...
jag har en rollperson i min grupp som jag är SL för som har liknande mängder eldvapen i rocken... han ska skäras ner eller åka fast...
dessa vapen skulle bukta ut och på så sett synas...

//Gunnar -- matrix är fiktion



Watashi aku ryuujin desu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
För det först.. Vem är så tokig så att han knatar omkring på det?

Jag skulle tillåta en rollperson ha så mycket vapen.. men aldrig tillåta honom gå runt med det... VARFÖR ska han göra det?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Jag tror inte att du skulle kunna gömma så mycket vapen nej. Vad ska du med alla till? Det skulle nog väga en del kan jag tänka mig att bära runt på så mycket vapen.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
gör som min rollperson istället gå om kring med en bag med
1 Mauser M1996 DAO typ 50 patroner till den
1 IMI UZIoch 10 magasin till den
1 Steyr AUG och 5 magasin till den
1 DO UltraRipper och ett fyrtital skott
och sist 1 styck H&K PSG-21 och 5 magsin till den
vette fan om det får plats med kul är det *ler*

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

iBib

Veteran
Joined
13 Jan 2001
Messages
3
Location
Umeå
Se det så här istället.

Låt alltid era rollpersoner (eller era spelares) låta ha hur mycket skit på sig som helst, eller låt dem bete sig hur som helst. Men se för guds skull till att NI spelleder världen bra och låter dom få sota för sina idiotier!
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Den bagen...

... måste väga något fruktansvärt... 15-20 kilo eller nått? det skulle iaf inte jag vilja gå runt och bära på...

If ignorance is bliss, why do we seek knowledge?
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Var det inte du som inte sett den och beklagade dig över det?

LL : )

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
jag skulle nog tro att du skulle få lämna en del lekasaker hemma. Det skull nog peta ut saker både här och där om du hade så mycket vapen.....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Låt mig då påminna mina bröder och systrar(om det finns några...) att allt det där är den utrustning min rollperson bär om det är en fet eldstrig på G. Dessutom bär jag aldrig några extra mag, ty jag dumpar vapnen efter jag skjutit upp dem. Gissa varför jag har 6 Glockar...
Nämnde jag att jag har en Steyr AMG-6 i en attachéväska också? Jag är liksom Hitman...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
En hitman behöver bara en pistol... Det är allt man behöver... Kanske ett hagelgevär om det blir riktigt jobbigt...

Man ksa köra på skicklighet...

Skulle det förresten inte vara bättre med att bara ha ett vapen.. låtgå för en UZI eller så.. .. och sen en massa ammo till den? då slipper du byta vapen hela tiden..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Medhåll

Jäpp, där slår du nästan huvudet på spiken skulle jag vilja påstå. Ibland känns det bara bra att kunna spela Neotech som om det var en Van Damme rulle.

Givetvis finns det tillfällen då man vill spela mer realistiskt, tricket är att köra med två olika grupper för de olika tillfällena.

Så på frågan ifall han kan ha så mycket vapen under sin trenchcoat skulle jag vilja påstå att han troligtvis kan klämma in en haubits mellan benen också om det känns rätt.
 

Werrin

Veteran
Joined
10 Oct 2000
Messages
29
Location
Umeå,Sverige
Du ska göra som i Face/Off och bara ha två pistoler som är förgyllda, med, typ bästa kulorna till pistolen istället och då har du ändå tjänat på det hela istället för att köpa 10 vapen.

///Werrin -Som för övrigt har Tokugawa Ieyasu som SL
 
Top