Nekromanti Legonostalgi (länkvarning)

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Olika nostalgi

Det är skitkul att se olika generationers nostalgi... Jag minns när de rörliga smågubbarna kom, och jag tyckte de var överlägsna typ allt. :gremgrin:Men de här gubbarna med en massa specialpryttlar, pirater och riddare och så, det var efter jag slutade med Lego... :gremsmirk:

Erik
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Nostalgi? I give you RELIGION!

Jo, bilden nedan är lite misshandlad; ett urklipp från en Metro med minst ett par år på nacken, långt om länge räddad från ett fikarum på jobbet.

"Vid sidan av hemelektronik och sushi lever även buddistiska seder kvar i Sydkoreas huvudstad Seoul". Ok, buddhistiska seder, fine. Jag vet inte exakt vilken myt det här anspelar på, men vad vi har här är alltså en badrings-drake på vilken det ligger en lotusblomma, och i den sitter...



...min första tanke när jag såg figuren var "what the f, Chibi-Buddha?!" Men nej, inser man efter en stund, det är inte Chibi-Buddha.

Det är <big>LEGOGUBBE-BUDDHA!!</big> :gremshocked:

--
Åke
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Re: Legonostalgi var det ja !

Inga vettiga föräldrar slänger sådana bra saker som barnens lego. Jag tog för övrigt upp allt mitt lego med flytten i somras och i ett ryck att inte göra något vettigt under julen så byggde jag upp allt mitt lego i en fin legostad på vardagsrumsbordet. Det såg visserligen lite ynkligt ut utan syskonens lego också men å andra sidan var det lite häftigt med en stad som både hade en riddarby, en rymdcentral samt piratskepp i hamnen! För jag har minsann både det stora piratskeppet och soldatskeppet!

Och ja, för den nyfikne så tar det hela Master & Commander i bakgrunden att bygga ihop soldatskeppet och Pirates of the Caribbean räcker inte till tidsmässigt för att bygga ett stort piratskepp.

Nostalgi är inget värt om man inte faktiskt är nostalgisk och tar fram sina leksaker lite då och då.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Legonostalgi var det ja !

Trro inte att mina föräldarr är ovettiga nog att slänga det.. Tror att jag såg legot mitt ståendes någonstannsi källraen. Är dock inte helsäker.. :gremsuck:
Får hel enkelt fråga dem idag..

Nostalgi är inget värt om man inte faktiskt är nostalgisk och tar fram sina leksaker lite då och då.
Dagens sanning måste jag säga !
 
Top